Rozšírenosť smartfónov, dostupnosť dát a zvyšovanie pokrytia rýchlymi sieťami spôsobilo, že dnes používa internet v mobile už 74 % ľudí. Hoci využívanie dát je doménou mladých ľudí (90 %), ani tí skôr narodení nie sú odrezaní od digitálneho sveta (51 %). Vyplýva to z kvantitatívneho prieskumu pod názvom U&A Study, ktorý pre O2 pravidelne spracováva prieskumná agentúra Ipsos.
Podľa výsledkov prieskumu neslúži internet v mobile len na zabíjanie času (35 %), naopak, ľudia po ňom siahajú najčastejšie, ak potrebujú získať informácie (65 %) či v naliehavých prípadoch (61%). Podľa respondentov je to často jedinou možnosťou, ako sa pripojiť k internetu (57 %).
Smartfón ako osobný asistent
Využívanie internetu v mobile súvisí aj s využívaním funkcionalít a aplikácií, kde je na prvom mieste e-mail (75 %), po ktorom nasledujú vyhľadávače (70 %) a sociálne siete (66 %). Najvýraznejšie získali na popularite za posledných 5 rokov messengere, aplikácie počasia, mapy a navigácie či rôzne zákaznícke aplikácie.
Zdroj: prieskum agentúry Ipsos realizovanej v období máj a jún 2018 na reprezentatívnej vzorke n=2516 respondentov vo veku 15 až 65 rokov
Kto dátuje najviac
Z interných štatistík O2 vyplýva, že najviac dát sa spotrebuje v Bratislavskom kraji, po ktorom nasledujú Košický a Prešovský kraj. Banskobystrický kraj však dominuje v počte ľudí, ktorí internet v mobile využívajú a predbehol aj ľudí z Bratislavského kraja, po ktorom nasledujú Trnavský a Žilinský.
Poradia krajov podľa: | |||
podielu dátujúcich zákazníkov | celkového objemu prenesených dát | ||
1. | Banská Bystrica | 1. | Bratislava |
2. | Bratislava | 2. | Košice |
3. | Trnava | 3. | Prešov |
4. | Žilina | 4. | Trnava |
5. | Nitra | 5. | Nitra |
6. | Prešov | 6. | Žilina |
7. | Košice | 7. | Trenčín |
8. | Trenčín | 8. | Banská Bystrica |
Hoci internet v mobile využívajú rovnako muži aj ženy, o 2 % viac dát spotrebujú práve muži. Rekordérom v počte prenesených dát na jednej SIM karte je firemný zákazník z Bratislavy, ktorý v júli tohto roka spotreboval až 457 GB. Z rezidenčných zákazníkov preniesol v mesiaci júl zákazník z Banskej Bystrice úctyhodných 198 GB.
„Dáta v mobile menia svet a z pohľadu štatistík je zaujímavé sledovať, ako sa v čase menili návyky ľudí, ktorí využívajú služby mobilných operátorov. Trend je jasne daný, dáta v mobile už neslúžia len pre zábavu, ale naopak, stala sa z nich potreba a prostredníctvom smartfónu sa dokážeme v reálnom čase nielen spojiť so svojimi blízkymi, ale zároveň aj vybaviť dennú agendu bez nutnosti použitia kancelárie v klasickom zmysle. Čo s tým vedia urobiť operátori? Odpoveď O2 sa dozviete už čoskoro,“ povedal Igor Tóth, riaditeľ marketingu O2.