MojAndroid

NVIDIA sa pokúša preniesť svet automobilov o trochu bližšie k budúcnosti, a to pomocou svojej vízie autopilota. Na tlačovej konferencii CES 2015 predstavila svoj digitálny kokpit – Drive CX. Má ísť o najvyspelejší digitálny kokpit na svete. K tomu patrí aj ďalšia novinka, superpočítač, auto-pilot Drive PX. Systém je založený na novopredstavenom procesore z jej dielne – Tegra X1. Prednosťou celého systému je najmä spracovávanie obrazu a kamerový systém.

NVIDIA_CX_PX

“Veríme, že auto budúcnosti bude obsahovať enormné množstvo výpočtovej sily,” vravia predstavitelia NVIDIA. Dokonca by malo mať vraj “väčší výpočtový výkon ako čokoľvek, čo dnes vlastníte”. Podľa predstáv NVIDIE má mať nová generácia áut množstvo displejov. “Predstavujeme si, že tieto displeje nahradia mnoho súčasných schopností vášho auta.” Napríklad, zrkadlá môžu nahradiť inteligentné displeje (i keď s týmto konceptom sme sa už stretli aj pred tým). Ich rozlíšenie by však malo byť omnoho vyššie ako displeje, s ktorými sa stretávame teraz. Nový čip by sa mal postarať o pohon štyroch Full HD obrazoviek alebo až dvoch 4K displejov, ak by si spolujazdci na zadnom sedadle chceli pozrieť film vo vážnej kvalite!

Čo je však pre autá s autopilotom dôležitejšie ako film v 4K rozlíšení je to, aby dokázali vodiča bezpečne viesť, čiže vnímať svet okolo. Musia registrovať a vyhodnocovať všetko od chodcov až po budovy. Kým doterajším autopilotom asistovali najmä senzory v podobe radarov, LIDARov či ultrazvuku, teraz je podľa NVIDIE na rade spracovávanie obrazu z kamier. V preklade – kým pri predošlých technológiách systém vyhodnocuje čas vrátenia sa vyslaného signálu, najnovšie sa bude všetko riešiť pomocou rozpoznávania objektov zo snímaných obrazov. Pôjde doslova o softvérom definované autá a momentálne má byť do systému zapojených 12 kamier patriacich autu.

Zdroj: engadget.com, techcrunch.com 

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+