MojAndroid

Spoločnosť HMD včera oficiálne uviedla na český a slovenský trh nový rad telefónov Nokia. Vzkriesená značka ešte aj dnes vzbudzuje u ľudí veľký záujem, čo dokazuje aj úspech na februárovej konferencii MWC v Barcelone, kde patril stánok Nokia medzi absolútne najnavštevovanejšie. Krátko po včerajšom predstavení telefónov v Prahe sme vyspovedali Davida Pavliniča, regionálneho manažéra značky Nokia pre strednú Európu.

Ten nám odpovedal na celý rad otázok ohľadne značky Nokia a jej návratu na trh. Nedalo nám a na úvod sme sa opýtali na minulosť tejto značky a proces, ktorým si musela značka prejsť až kým sa dostala do tohto bodu.

„Nokia sa v tomto priemysle pohybuje už vyše dvadsať rokov. Okrem smartfónov s mobilným OS od Microsoftu sme v posledných rokoch produkovali aj „hlúpe“ telefóny. Tie sú stále veľkú súčasťou nášho biznisu, no vo všeobecnosti tento segment stráca popularitu. Teraz sa nám konečne podarilo pripraviť aj smartfóny so systémom Android, ktoré boli dlho očakávané. Naše prieskumy ukazujú, že úroveň povedomia o značke je stále vysoká, a tak sa tešíme a sme zvedaví na to, ako ich zákazníci príjmu,“ konštatoval Pavlinič.

Budúcnosť je svetlá

S predstavením nových smartfónov Nokia sa ale vynárajú ďalšie otázky. Myslí to s nimi Nokia skutočne vážne? Kam by sa chcela značka posunúť v ďalšej dobe a ako sa chce odraziť od svojich prvých produktov?

„V budúcnosti určite prídu nové smartfóny. Budeme sa snažiť pokryť všetky segmenty trhu, no pre nás sú veľmi dôležití najmä „millenials“ a mladšia generácia vo všeobecnosti,“ povedal Pavlinič. „V budúcnosti sa budeme snažiť predstavovať nové smartfóny na pravidelnej báze, no sme mladá spoločnosť a kompletný plán ešte nie je úplne pripravený,“ dodal.

Situácia na trhu dnes určite nie je priaznivá pre novú značku smartfónov. Hoci Nokia nie je nová značka a môže čerpať zo svojej bohatej minulosti, predsa len sa musí presadiť na konkurenčne veľmi vypätom trhu. „Situáciu na trhu si uvedomujeme. Na slovenskom a českom trhu sme napočítali vyše 100 výrobcov smartfónov, čo je skutočne veľa. Bez ohľadu na to ale musíme najskôr pokryť najzákladnejšie segmenty a odraziť sa od nich. Nokia 3, 5 a 6 sú tak stavebným kameňom nášho nového portfólia a od nich sa budú odvíjať aj ďalšie zariadenia,“ vyjadril sa Pavlinič.

Partnerstvo s Foxconn prináša výhody

Počas tlačovej konferencie sa prednášajúci zamerali na niekoľko stavebných pilierov oživeného smartfónového priemyslu pod značkou Nokia. Okrem hodnoty samotnej značky je to aj voľba použitia čistého systému Android, ale aj kvalita telefónov, ktorá súvisí s partnerstvom s výrobcom Foxconn, ktorý okrem iného vyrába aj iPhony.

„Partnerstvo so spoločnosťou Foxconn nám prináša skutočnú hodnotu. Foxconn nie je iba výrobcom smartfónov ale aj ďalších IT zariadení. Veľkú hodnotu vidíme najmä v budúcnosti, kde nám Foxconn dáva schopnosť odpovedať na požiadavky trhu tým správnym spôsobom,“ nechal sa počuť Pavlinič.

Napriek atraktivite smartfónov Nokia 3, 5 a 6 a faktu, že sme sa konečne dočkali plnohodnotných telefónov Nokia so systémom Android, enormne veľké množstvo pozornosti je venované telefónu Nokia 3310. Je to nástupca legendy, no postavenie tohto telefónu na trhu je dnes skutočne zaujímavé.

„Všetci sa nás pýtajú práve na model Nokia 3310. Aj na MWC si tento telefón zaslúžil veľké množstvo pozornosti. Mnohí ľudia sa nás pýtajú, na ktorý segment trhu sa ním orientujeme. Odpoveď je – na všetky. Telefón zaujíma mladých ľudí, je to retro zariadenie, takže má aj nostalgickú hodnotu. Zároveň je ale skutočne užitočný – vezmete si ho na koncert a nebojíte sa, že ho stratíte alebo že sa vám vybije. Tiež si ho môžete vziať do hôr a nemusíte si brať žiadnu nabíjačku. Má skutočne veľa rôznych použití pre veľa rôznych skupín ľudí,“ povedal Pavlinič.

Smartfóny Nokia na Slovensku

Samozrejme, určite vás zaujímajú aj bližšie podrobnosti o dostupnosti zariadení na slovenskom trhu. Vieme, že predávať sa začnú v júni a poznáme aj ich odporúčané ceny. Boli sme ale zvedaví aj na to, ako to bude s dostupnosťou telefónov u našich operátorov. „Zaznamenali sme silný záujem zo strany všetkých operátorov na slovenskom trhu. S pribúdajúcimi zásielkami telefónov budeme finalizovať dohody s operátormi. Už teraz je ale isté, že s predajom začne O2 aj na Slovensku,“ dodal Pavlinič.

Na záver sme sa opýtali, čo by odkázal fanúšikom značky Nokia a či by nám prezradil, na čo sa môžu tešiť v blízkej budúcnosti. „Naše posolstvo je v našich telefónoch. Je to základ, na ktorom budeme v budúcnosti stavať. Značka Nokia v ľuďoch stále rezonuje kvalitu a to sa v budúcnosti nezmení. So spoločnosťou Foxconn máme desaťročnú partnerskú zmluvu, takže sa všetci majú ešte na čo tešiť,“ uzavrel rozhovor David Pavlinič.

Nokia sa tak na náš trh rozhodne vrátila vo veľkom štýle. Nie prehnane agresívne, ale skromne a s dôrazom na tradičné kvality. Niekoľkokrát počas prezentácie odznelo staré známe heslo „Connecting people“. Veríme preto, že Nokia nás bude spájať ešte dlhý čas.

Za pozvanie na tlačovú konferenciu ďakujeme spoločnostiam Nokia a HMD a za rozhovor pánovi Davidovi Pavliničovi.

24.5.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+