MojAndroid

Slovenský portál Emefka.sk sa venoval téme, ktorá je ozaj zaujímavá. Šéf streamovacej platformy Netlix totiž prehlásil, že do 10 rokov tradičná televízia zanikne. Keďže žijeme v dobe rýchleho internetového pripojenia, viacerí presedlali na online alternatívy konzumácie mediálneho obsahu. Netflix je bez pochýb jednou z tých najobľúbenejších.

Netflix vidí svoju budúcnosť optimisticky. Možno až priveľmi

Pôvodný článok napísala stránka Variety. Reed Hastings je jedným z generálnych riaditeľov spoločnosti Netflix. Ten tvrdí, že tradičná televízia sa dočká svojho konca podstatne skôr, ako si myslíme. Stať sa tak podľa neho má už v priebehu piatich až desiatich rokov. Aj napriek tomu, že ide o pomerne odvážne tvrdenie, nejde o až tak nereálny scenár.

netflix hbo go titulka
Streamovacie platformy HBO Go a Netflix | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Na druhú stranu si viete predstaviť, že za spomínaný čas už nikto nebude sledovať tradičnú "telku"? Ide stále o relatívne krátku dobu na to, aby takmer všetci úplne zmenili svoje zvyky. Platiacich používateľov Netflixu stále pribúda a to prináša hlavám tejto streamovanej platformy optimizmus. Ich výhodou je hlavne absencia reklám, ktorých je v klasickej televízii extrémne veľa. A čo si o týchto tvrdeniach myslíte vy?

Náš tip
Ktoré streamovacie služby sú na skúšku zdarma? Prehľad

10.8.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

3 odpovede na “Do 10 rokov tradičná televízia zanikne. Toto sú slová šéfa Netflixu”

  1. “Platiacich používateľov Netflixu stále pribúda a to prináša hlavám tejto streamovanej platformy optimizmus. Ich výhodou je hlavne absencia reklám, ktorých je v klasickej televízii extrémne veľa.” – 1. Výsledky za minulý kvartál ukázali, že Netflix stratil skoro milión predplatiteľov. 2. Netflix chystá lacnejší balíček s reklamou.

    To je čistý blábol alebo ako sa hovorí: topiaci sa aj slamky chytá. Netflix bol dlhodobo kráľom, pretože prakticky nemal konkurenciu. Avšak tá vstupuje na čoraz viac trhov a jeho dominantné postavenie sa otriasa v základoch. Je síce stále prvý, ale stráca predplatiteľov, aby ušetril škrtá mnoho projektov na okrajové žánre, čo doteraz nerobil a to zapríčiní odliv ďalších ľudí. Investuje veľa peňazí do filmov, ktoré sú iba priemerné – viď The gray man za 200 mega. Dlhodobo bol v strate, ale nikomu to nevadilo, lebo rástol. Konečne sa dostal do zisku a už začína rásť konkurencia na jeho úkor, takže skôr či neskôr bude o5 vykazovať stratu. Myslím, že Netflix už svoj vrchol dosiahol a už ho nikdy neprekoná.

    Čo sa týka klasickej TV, tak je to úplne mimo. O rádiu sa tiež hovorilo, že zakape vznikom TV a nestalo sa tak. Hovorilo sa to aj po vzniku streamovacích platforiem a podcastov, ale ani tak sa to nestalo a s TV to bude rovnaké. Menej ju sledujú mladí ľudia, takže na to, aby sa jej podiel výrazne oslabil by sa musela obmeniť generácia a to sa za 10 rokov nestane. Ale aj keby sa to stalo, tak určite úplne nezanikne, pretože sa vždy nájde niekto, kto ju bude ochotný pozerať.

    • Súhlas že nezanikne tak rýchlo. Kvalitnej reklamy v telke nikdy nie je dosť , rovnako aj kvalitných slovenských politických diskusií , o večerných správach ani nehovorím… Slovenskému plebsu to stačí – takže prežije.

Pridaj komentár

+