MojAndroid

Pandémia koronavírusu mala prakticky okamžitý negatívny efekt na celú internetovú sieť. Pre karanténu sa výrazne zvýšil objem dátovej prevádzky, čo pocítili aj najväčší prevádzkovatelia streamovacích služieb. Netflix či YouTube boli preto donútení znížiť maximálny dátový tok, no kvalita streamu sa pomaly začína vracať do normálu. Informuje web Flatpanelshd.

Množstvo používateľov po celej Európe totiž hlási návrat možnosti streamovať obsah v maximálnej možnej kvalite. Teda až v 4K rozlíšení a s podporou HDR, kedy je dátový tok streamu na úrovni 15 Mb za sekundu. Zvýšenie dátového toku má platiť aj pre streamy v nižšom rozlíšení, no ako sa zdá, maximálny dátový tok ešte nie je dostupný pre všetkých. Ako však spomínaný web uvádza, Netflix má byť v kontakte s poskytovateľmi internetu pre zvýšenie maximálnej kapacity v rámci internetovej siete.

Úroveň maximálneho dátového toku preto závisí najmä od zariadenia a poskytovateľa internetu: “Vezmite prosím na vedomie, že pracujeme s poskytovateľmi internetu, ktorí nám môžu pomôcť zvýšiť kapacitu. Minulý mesiac sme ju zvýšili štvornásobne. Hneď ako sa podmienky zlepšia, obmedzenia zrušíme,” píše Netflix v oficiálnom stanovisku pre FlatpanelsHD.

Aj vám už funguje Netflix v pôvodnom režime? Určite nám dajte vedieť do komentárov.

23.5.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

  • Jonatan666

    pravidelne okolo 22:00 mi zacne netflix padat …something went wrong :D pocas sledovanie a 99% a stoji aj 5 minut sledujem cez chromecast ale pocas dna ide bez problemu a teraz neviem ci to moj ISP za to moze alebo netflix alebo obaja :D

  • Kubo S

    ako niekto môže platiť za takú nízku kvalitu..4K video by pri použitom H.265 malo mať aspoň 35 Mbps a viac

+