MojAndroid

Spoločnosť Netflix funguje na trhu už viac ako 26 rokov. Za ten čas zmenili svoj biznis model hneď niekoľkokrát. Po vytvorení vlastného nahrávacieho štúdia pár rokov dozadu firma potrebovala navýšiť počet filmov, ktoré z ich dielní vyšli. Riadili sa teda heslom kvantita nad kvalitu.

Interná snaha bola vydať jeden film každý týždeň v roku, čiže okolo 50 filmov za rok. Takéto čísla sa zdajú nepredstaviteľné a aj keď sa to Netflixu síce darilo, veľmi na tom utrpela kvalita. Všetko ale naznačuje tomu, že streamovacia spoločnosť to chce zmeniť a znovu sa zamerať na kvalitu. Informuje o tom internetový portál Variety.

Čísla znížia o polovicu

Aj keď kvalita filmov od Netflixu nebola vždy ideálna, dokázali vyprodukovať zopár zaujímavých titulov ako Red Notice, Don’t Look Up, alebo The Power of the Dog. Tieto filmy zaujali chytľavou zápletkou, ale aj hviezdnym obsadením. Nebol však o nich taký záujem ako o filmy premietané v kinách. Netflix sa preto teraz chce zamerať na filmy, ktoré majú potenciál byť úspešné aj na veľkých obrazovkách. Chce spolupracovať s renomovanými režisérmi, hercami a produkovať filmy, ktoré sú originálne a pútavé.

rok 2021 priniesol tragikomédiu Don’t Look Up | Zdroj: Netflix

V rámci snahy produkovať kvalitnejšie filmy, znížia svoje počty tak o polovicu. Ročne by mali vydať už “iba” niečo okolo 25 – 30 filmov. Uvidíme, nakoľko takáto zmena bude stačiť. Stále ide totiž o prehnané čísla, ale Netflix sa bojí zatiaľ úplne opustiť stratégiu kvantity. V konečnom dôsledku, pokiaľ chcú kvalitnejšie tituly, produkcia by tak mohla byť ešte finančne náročnejšia. Výsledkom toho Netflix investuje viac peňazí, ale dostane na oplátku menej filmov.

Aké sú plány Netflixu v blízkej budúcnosti?

Na potvrdenie vyhlásenia o zameraní sa na kvalitu nám slúži fakt, že Netflix podpísal zmluvu hneď s niekoľkými renomovanými režisérmi, scenáristami a producentami. Patria tam napr. Greta Gerwig (Barbie), Adam McKay (Hustlers), Noah Baumbach (Madagaskar 3)… Zaujímavá séria, ktorá sa očakáva v najbližších rokoch, je Narnia – inšpirovaná knihami od C.S. Lewisa. Pri spracovaní takého známeho diela si ale Netflix musí dať pozor, aby to nedopadlo ako v podobných prípadoch u jeho konkurentov.

Spoločnosť by taktiež svoje filmy chcela prezentovať na filmových festivaloch ako Cannes a Sundance. Zároveň by si tým chceli dopomôcť k šanci dostať sa aj do kín. Takéto kroky by im mohli dopomôcť odčiniť zdražovanie, či nepopulárne zakázanie zdieľania účtov.

Náš tip
TV Markíza končí u dvoch veľkých operátorov. Aký je dôvod?
11.11.2023

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+