Aplikácia WhatsApp sa stala vo viacerých krajinách najpoužívanejšou aplikáciou pre textovú komunikáciu. A to napriek tomu, že neposkytuje také zabezpečenie ako napríklad konkurenčný Signal. Okrem textovej umožňuje posielanie mediálnych súborov alebo audio a video hovory. Nie vždy jej funkcie ale fungujú úplne korektne. Občas aplikácia nedokáže odoslať správu, správne nereaguje alebo vôbec nenaviaže spojenie. V nasledujúcich riadkoch si ukážeme 5 krokov riešenia takejto situácie.
Prvý krok: Overte si, či nemá služba výpadok
V prvom rade si zistite, či službu nepostihol celkový výpadok. V posledných mesiacoch sa to aplikáciám patriacich Facebooku ako sú Messenger, WhatsApp alebo Instagram stalo niekoľkokrát. Pokiaľ o výpadku neinformujú média, tak si ho môžete overiť na nasledujúcich stránkach.
Ak majú výpadok, tak vám ostáva len čakať, kým služba opäť nenabehne.
Druhý krok: Skontrolujte svoje internetové pripojenie
Ako druhý krok je potrebne skontrolovať, či máte funkčné internetové pripojenie. V prvom rade sa skúste pripojiť na internet aj inou aplikáciou, alebo skúste otvoriť nejakú webovú stránku v internetovom prehliadači. Pokiaľ nenadviaže spojenie, tak reštartuje vaše wi-fi alebo mobilné pripojenie v notifikačnej lište smartfónu. Ak sa nedostaví výsledok, tak môžete skúsiť ešte reštart wi-fi routera. V prípade nefunkčného mobilného internetu sa musíte obrátiť na zákaznícku linku vášho mobilného operátora.
Tretí krok: Ukončite proces WhatsAppu a vyčistite pamäť cache
Pokiaľ neúčinkovali predošlé kroky, tak je možné skúsiť ukončiť bežiaci proces aplikácie WhatsApp. Je nutné vojsť do Nastavení vášho smartfónu a vybrať Správcu aplikácií. V zozname vyhľadáte WhatsApp a kliknete na ikonku Vynútiť zastavenie. Následne vyberiete položku Ukladací priestor a kliknite na ikonku Vymazať vyrovnávaciu pamäť. Ak to nepomôže, pokračujte ďalším krokom.
Štvrtý krok: Aktualizujte alebo reinštalujte aplikáciu WhatsApp
Presvedčte sa, či máte najnovšiu verziu aplikácie WhatsApp. Ak nie, tak ju aktualizujte. Môžete skúsiť aplikáciu aj odinštalovať a znovu nainštalovať. V tomto prípade budete musieť opäť vyplniť svoje prihlasovacie údaje.
Piaty krok: Vypnite VPN
Posledným dôvodom, prečo vám nechce fungovať aplikácia WhatsApp korektne, môže byť to, že používate VPN sieť. Či už kvôli bezpečnosti alebo chcete Virtuálna privátna sieťou získať prístup k niektorým pre slovenský trh nedostupným službám. V tomto prípade je dobré vypnúť vašu VPN sieť prípade aplikáciu, ktorá ju sprostredkováva.