MojAndroid

Rok 2016. Sociálne médiá v amerických voľbách zohrali veľkú úlohu. Voľby na Slovensku 2020 ukázali rovnaký trend, bez nich si dnes už nevie predstaviť oslovenie voličov žiadny subjekt. Ako sa však vyvíja dôveryhodnosť spoločností, akými sú Facebook alebo Twitter?

Štyri roky stačili na prepad dôveryhodnosti

Dáta, ktoré zverejnil portál The Verge, sú aplikované síce na americký trh, avšak myslenie v rámci sociálnych sietí a ich postupný čoraz väčší vplyv je porovnateľný s Európou. A taktiež so Slovenskom.

Ostatné štvorročné obdobie ukazuje jeden zaujímavý trend ohľadom najväčšej sociálnej siete  -Facebook. Jednak jej vplyv rastie, teda zväčšuje počet používateľov a na strane druhej sa tým aktívne zasahuje do volieb, pretože Facebook má skoro každý.

Dôveryhodnosť Facebooku postupne klesá

Avšak s rastúcim vplyvom paradoxne nerastie dôveryhodnosť. Pre Facebook je napríklad typické, že zatiaľ čo v roku 2016 bola dôvera celkom vysoká, postupne klesala a dnes, v roku 2020, je najnižšia. A dôvody? Podľa prieskumu je to príliš veľká moc a prílišný zásah do ekonomiky cez ich finančné postavenie.

Mnohým používateľom sa dokonca nepáči, že je Google a YouTube spojený, čo opätovne naráža na koncentráciu moci. Pod pojmom moc sa tu má na mysli vplyv na zásah do komunity používateľov, kde sa často nedá rozoznať pravdivá správa od falošnej, čo je samozrejme cieľom pre mnohé skupiny. Mnohí používatelia stále vnímajú Facebook ako dôveryhodné médium a nahrádza pre nich bežné spravodajstvo.

Apple, Amazon či Microsoft dopadli v prieskume veľmi dobre

Aj keď tu je práve dobré spomenúť rozdiel, kedy sa dnes Facebook už neteší takej dôvere, ako pred niekoľkými rokmi. Inak na jednej lodi z pohľadu negatívneho vnímania sa ocitá Facebook spolu s Instagramom alebo Twitterom. A potom je tu druhá skupina, ktorá je hodnotená opačne, teda má údajne prínos a pozitívne renomé.

Medzi ne prieskum radí značky ako je Apple, Amazon alebo Netflix. Napríklad aj Microsoft sa dostal medzi nesmierne dôveryhodné značky a verí mu až 75 % opýtaných. Potom na druhom mieste nasleduje Amazon so 73 %. A opačné spektrum vedie práve Facebook. Ten zaznamenáva v tejto sfére prepad, aj keď jeho vplyv ide opačným trendom. Dôvera voči nemu je tak na úrovni iba 41%.

A na záver z prieskumu dve zaujímavé tabuľky, ktoré vystihujú najviac preferované čísla.

Náš tip
Facebook blokoval stránky niektorých politických strán, vraj porušili pravidlá
16.3.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+