MojAndroid

V Bratislave na Zlatých Pieskoch bola v roku 1998 postavená prvá predajňa NAY na Slovensku. V časoch jej vzniku sa jednalo o jedinú predajňu, ktorá ponúkala vtedy revolučný koncept veľkoplošnej predajne s elektronikou. Dokonca bola prvou svojho druhu v strednej Európe. Od tej doby uplynulo naozaj veľa rokov a spoločnosti sa na našom trhu darí veľmi dobre. Pred nejakým časom odkúpila aj Electro World na Slovensku a v Českej republike, ktorý bol dlhodobo v strate. Tieto predajne sa po odkúpení premenovali na NAY a po určitom čase sa spoločnosti podarilo dostať ich z červených čísel. K 20. výročiu predajňu na Zlatých Pieskoch spoločnosť kompletne zrekonštruovala a ukázala, ako si predstavuje modernú predajňu, ktorá spája normálny svet s tým digitálnym.

Väčšia predajná plocha

Nová predajňa sa rozprestiera na dvoch poschodiach a predajná plocha sa oproti pôvodnej zväčšila o 200 m2 na aktuálnych 2 920 m2. Už na prvý pohľad zaujme svojou veľkosťou, množstvom ponúkaného tovaru, samozrejme modernejším a útulnejším dizajnom a prehľadnosťou. Nás zaujal výrazne väčší priestor, ktorý je venovaný smartfónom či herným konzolám (na ktorých sa môžete zahrať), a nechýbajú tu ani elektromobily či elektrické kolobežky. Množstvo zo smart technológií si môžu zákazníci tiež vyskúšať.

Najväčšie novinky sa z pohľadu zákazníka skrývajú hlavne v nových možnostiach elektronického nakupovania a s tým spojeným zvýšeným komfortom.

“Zákazníckych ciest ako sa dopracovať k vytúženému produktu je veľa – cez mobil, aplikáciu, e-shop, kamennú predajňu. Sú tu rezervácie, objednávky s vyzdvihnutím v predajni, dovozy domov, balíkomaty, platby mobilom. Možností pribúda a zákazníci ich vyžadujú stále viac a rôzne ich kombinujú. Aj ten istý zákazník, podľa času, počasia či nálady, používa rôzne cesty,” popísal východiská pri tvorbe predajne Martin Ohradzanský, generálny riaditeľ NAY.  “Našou snahou je neohýbať tieto cesty, ale, podľa možnosti ich všetky dobre pokryť, aby fungovali čo najlepšie. Ak by sme však mali dnes pomenovať typického zákazníka, tak zvyčajne začne nákup niekde na internete a skončí v drvivej väčšine v predajni,” dodal.

Veľkou novinkou je nový priestor, ktorý je venovaný osobným vyzdvihnutiam objednávok a rezervácií z e-shopu. Zákazník môže zaplatiť v platobnom kiosku a následne prebrať tovar vo výdajnom mieste. Nachádza sa tu aj balíkomat, ktorý funguje 24 hodín denne 7 dní v týždni. Vašu objednávku si tak jednoducho vyzdvihnete úplne hocikedy. Balíkomat je už plne funkčný, no reálne v prevádzke ešte nie je. Pre zákazníkov by mal byť k dispozícii od 15.11.

Nová aplikácia

NAY vyvinulo novú aplikáciu, ktorú v pilotnom režime testuje práve v novej predajni. Zákazník si môže svojím smartfónom jednoducho naskenovať produkty, ktoré si chce kúpiť, pomocou smartfónu ich zaplatí (prípadne aj v platobnom kiosku) a následne si tovar prevezme pri odchode z predajne vo výdajnom mieste. Novinkou sú aj elektronické cenovky v rôznych podobách, ktoré pomaly nahrádzajú tie papierové. Spoločnosť tak môže rýchlo reagovať na zmenu ceny konkrétneho tovaru, prípadne na elektronickej cenovke môže poskytnúť aktuálne informácie o tovare, prípadne informovať o nejakej akcii. Aplikácia by mala byť k dispozícii od 15.11.2018.

Veľká a vítaná novinka sa udiala pri mobilnom príslušenstve. Vybrať si to správne, ktoré je kompatibilné s vaším smartfónom môže byť naozaj náročné. Hlavne pre zákazníkov, ktorí nie sú až tak technicky zdatní. NAY preto vymyslelo zaujímavú špecialitku. V oddelení príslušenstva sa nachádza akýsi monitor, na ktorom si nájdete model svojho smartfónu. Následne začnú cenovky pri príslušenstve, ktoré je s ním kompatibilné, blikať. Vy tak rýchlo viete, ktoré príslušenstvo je určené pre váš smartfón. Keď príde ďalší zákazník a zadá model svojho telefónu, jeho kompatibilné príslušenstvo začne blikať inou farbou.

Smart produkty pre domácnosť

Veľký priestor vo vynovenej predajni na Zlatých Pieskoch je venovaný práve týmto produktom. Predajca má v ponuke údajne viac ako 2000 smart produktov v 16 kategóriách. Pre ich prezentáciu je v predajni vytvorený modelový byt, kde si môžu zákazníci vyskúšať ich funkčnosť na vlastnej koži. Nechýba tak prezentácia smart senzorov, svetiel, práčiek, ale nachádza sa tu napríklad aj chladnička s kamerou vo vnútri. Pokiaľ ste na nákupe a neviete, či tovar, ktorý potrebujete kúpiť máte doma v chladničke, stačí otvoriť aplikáciu a presne vidíte, čo sa v chladničke nachádza.

“Co majú dnešní zákazníci asi spoločné je, že chcú mať veci pod kontrolou a po svojom. Vedia ako chcú nakúpiť, vedia aké služby očakávajú, chcú mať podrobné informácie o stave svojej objednávky, vážia si svoj čas. Naše služby, naša ponuka, technológie a nová predajňa reagujú na tieto očakávania. Čo najviac informácií, čo najviac možností, čo najkomplexnejšie služby, čo najjednoduchší nákup,” zhodnotil Martin Ohradzanský najväčšiu zmenu zákazníckeho správania po 20 rokoch fungovania predajne NAY na Zlatých Pieskoch.

Na záver už len dodáme, že prestavba predajne sa konala za plného chodu. Počas prestavby nebola zatvorená ani jeden deň.

Mohlo by vás zaujímať:

Náš tip
Pozrite sa, ako to vyzerá v logistickom centre Alzy v Senci | VIDEO
Náš tip
Ako to funguje v autorizovanom servise Samsungu | ROZHOVOR
Náš tip
NAY vám objednaný tovar dovezie už aj večer alebo cez víkend
9.11.2018
Zdroj: tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+