Pravdepodobne ste si všimli, že v uplynulých mesiacoch sme vám priniesli niekoľko zaujímavých ponúk rôznych produktov, ktoré nájdete v internetovom obchode GearBest. Ide o ázijského predajcu, ktorý ale svoj tovar posiela aj do Európy a jeho služby môžete využiť aj vy. Ako to ale celé funguje a s čím musíte pri nákupe počítať?
Tento článok je rozdelený na niekoľko častí:
- Nákup na GearBest.com a následná ochrana kupujúceho
- GearBest otvára v Čechách svoj sklad
- GearBest odhalil citlivé údaje zákazníkov, chybu odstránili. Prinášame vyjadrenie e-shopu
V prvom rade sa budete musieť zoznámiť s prostredím obchodu GearBest. Dobrou správou je, že prostredie nie je výrazne odlišné od bežných internetových obchodov, z ktorých obyčajne nakupujete a orientácia by vám nemala robiť žiaden problém. Na začiatok vám odporúčame v menu v pravom hornom rohu nastaviť krajinu, kam budete chcieť produkty doručiť a menu, v ktorej sa má zobrazovať cena. Predídete tak situáciám, kedy si vyberiete nejaký tovar a zistíte, že doručenie k vám nie je možné (čo sa nestáva často) a budete mať aj prehľad o prípadných poplatkoch za doručenie (ktorým sa dá často vyhnúť).

Používateľské rozhranie GearBestu
V ľavej časti sa nachádza katalóg produktov rozdelený na kategórie. Ak presne neviete, aký produkt hľadáte, môžete využiť túto navigáciu a nájsť celý zoznam zariadení vyhovujúcich vašim požiadavkám. Na úvodnej stránke v strede zasa nájdete rôzne aktuálne ponuky a najpredávanejšie zariadenia pre prípad, že hľadáte nejaké darčeky, alebo sa iba chcete zorientovať v tom, čo vlastne obchod ponúka.
Keď sa zoznámite s obchodom, zrejme začnete hľadať zariadenia, ktoré by ste si potenciálne chceli kúpiť. Tu už je potrebná lepšia znalosť anglického jazyka, keďže všetky opisy produktov sú práve v angličtine. Popisy sú pomerne detailné a hoci nie vždy sú gramaticky správne, pointu zachytávajú veľmi dobre. Okrem toho sú produkty väčšinou doplnené o množstvo oficiálnych fotografií a obrázkov a pri každom produkte nájdete aj presné hardvérové špecifikácie, ktoré odstránia všetky vaše pochybnosti.
Veľmi užitočné sú aj komentáre na stránke produktu, kde nájdete otázky zákazníkov a odpovede obchodu. Podpora obchodu obyčajne odpovedá veľmi rýchlo (do 24 hodín), čo môžeme potvrdiť aj my. Práve v komentároch sa nachádzajú veľmi užitočné informácie, ktoré v popise produktu niekedy nenájdete ("Pripojím tieto slúchadlá k Androidu 4.0?"). Preto určite odporúčame pozrieť si celú stránku s popisom produktu a určite nevynechať spomínané komentáre.
Ponuka odporúčaných produktov môže prísť vhod
Ak nepatríte medzi odborníkov na zahraničnú elektroniku, je veľmi pravdepodobné, že mnohých výrobcov zariadení nebudete poznať. Preto nie je vôbec na škodu pozrieť si ponuku "odporúčaných produktov", ktoré sa zobrazia pri výsledku vášho vyhľadávania. Tu často nájdete rôzne zaujímavé zariadenia s podobnými špecifikáciami a budete tak mať lepšie možnosti výberu. Ak aj tieto značky a modely nepoznáte, niekto s nimi už určite skúsenosti má a ich hodnotenie určite niekde na internete nájdete.

Ak už máte vybratý produkt, ktorý si chcete kúpiť, môžete pristúpiť k samotnej kúpe zariadenia. Tu odporúčame vytvorenie účtu zákazníka. Nemusíte sa trápiť vypĺňaním formulárov, pretože k dispozícii je možnosť prihlásiť sa účtom z Facebooku alebo Google. Takto jednoducho si môžete vytvoriť vlastné konto, z ktorého bude jednoduchšie nakupovanie.
Odporúčame platbu cez PayPal
Po pridaní produktu do košíka skontrolujte objednávku a kliknite na "proceed to checkout". Teoreticky je možné rovno sa preniesť do prostredia služby PayPal, odkiaľ budú skopírované informácie o vašej adrese. Odporúčame ale použiť prvú možnosť, keďže tu si budete môcť lepšie skontrolovať všetky dodacie údaje a stále budete môcť zaplatiť službou PayPal.

Okrem tej je k dispozícii ešte klasická platba kartou a prípadne aj platba prevodom. Závisí to od konkrétneho produktu, no my odporúčame platiť PayPalom. Pri menších objednávkach si môžete priplatiť 1,99 USD za identifikačné číslo, ktorým budete môcť sledovať svoju zásielku po jej odoslaní. Pri kúpe niektorých drahších produktov však budete mať toto číslo k dispozícii zadarmo, a tak nebudete musieť myslieť na túto povinnosť. Pri nákupe produktov tiež dostávate prémiové body v pomere 1 USD z hodnoty kúpeného tovaru = 1 bod. Body môžete neskôr vymeniť za zľavy až do výšky 30 % ďalšie produktu v pomere 50 bodov = 1 USD zľava.
Testovacia objednávka
Naša testovacia objednávka prebehla bez akýchkoľvek problémov. Na vyexpedovanie zásielky sme čakali približne päť pracovných dní, čo síce nie je najmenej, no ak máte skúsenosti s nakupovaním z čínskych obchodov, viete, že je to bez problémov akceptovateľné. Okrem toho, ihneď po vyexpedovaní získate dôkaz o tom, že váš balík je skutočne na ceste – predajca vám totiž poskytne fotografiu vášho balíčka, kde budete vidieť dátum a miesto odoslania, adresu odosielateľa a (vašu) adresu dodania. Balík nám šiel z Číny 12 pracovných dní, čo znovu nie je vôbec zlé. Využili sme pritom možnosť bezplatného doručenia prostredníctvom služby EMS, vďaka čomu bolo doručenie bezpečné a skutočne pomerne rýchle. Tovar doručil bez problémov, funkčný a s potrebnou dokumentáciou.

Clo a dane
Určite ste zvedaví na to, ako je to s platením cla a daní pri dovozu tovaru z Číny. V zásade platí, že clo sa platí za produkty, ktorých hodnota presahuje 150 EUR. Samotné clo je pritom 3 % - 11 % z hodnoty produktu v závislosti od typu produktu. Vzhľadom na to, že väčšina z vás možno zvažuje objednanie telefónu, je pozitívne aspoň to, že pri objednaní mobilného telefónu z Číny sa clo neplatí, a to bez ohľadu na hodnotu zariadenia.
Horšie je to ale s daňou. Tá sa platí vo výške 20 % za všetok tovar v hodnote nad 22 EUR, pričom sa počíta zo súčtu hodnoty tovaru, poštovných nákladov a cla. Clo a DPH sa pritom platí kuriérovi alebo na pošte, prípadne priamo na colnici. Preto je vždy na zváženie, aké drahé zariadenie si budete chcieť objednať a koľko na ňom ušetríte. Ak si ale dobre prehliadnete obchod GearBest.com, zistíte, že tu nájdete mnohé zaujímavé zariadenia aj od známych výrobcov, ktoré sú na našom trhu skutočne oveľa drahšie a aj po zaplatení DPH (prípadne aj cla) sa môže vyplatiť ich objednanie z Číny. Do kariet vám hrá najmä fakt, že obchod je skutočne korektný a o svoje zásielky sa nebudete musieť obávať. Ak vám neprekáža čakacia doba (ktorá je ale stále kratšia, ako v iných čínskych obchodoch), určite vám odporúčame nákup v obchode GearBest.com.
Nákup na GearBest.com a následná ochrana kupujúceho
Zaujal nás prípad nášho čitateľa, a tak sme sa rozhodli ponúknuť vám jeho príbeh, ktorý žiaľ nie je ojedinelý a pozreli sme sa tiež na samotného predajcu. Ide aj u nás o známy web GearBest.com, ktorý však postupne mení svoju tvár z čínskeho skladu na európsky e-shop.
Prázdna krabica a čo ďalej?
Samo nám do redakcie napísal, ja jeho príbeh zhrniem na základný problém a jeho okamžitú reakciu, ktorá nasledovala takto:
„Pred dvoma týždňami došlo k nemilej udalosti, keď mi mal byť doručený balík, v ktorom sa mal nachádzať telefón, ale obsahoval iba prázdnu krabicu. Hneď som kontaktoval kuriérsku spoločnosť ako aj predajcu. Pre predajcu som spravil fotky, odfotil všetko čo sa dalo a otvoril ticket na support center. Kontaktoval som tiež kuriérsku spoločnosť DPD, z ktorej hneď na druhý deň prišiel kuriér, spísal reklamáciu, odfotil to a odišiel.“
Na prvé prečítanie to vyzerá na správny postup, dokonca predajca to uvádza na svojom webe presne takto a pre takýto prípad pripúšťa iba jedno riešenie a tým je zaslanie chýbajúceho tovaru na vlastné náklady. V našom prípade však sa dlhšie nič nedialo, tak Samo napísal opäť na support center predajcu a tiež ich Facebook. Aj keď bola zásielka poistená, toto poistenie sa netýka prípadu, keď je balenie prázdne. Nasledovala informácia, že s kuriérom vie riešiť situáciu ten, kto balík poslal, teda gearbest.com, ktorý to však vôbec neurobil.
A potom už nasledovali reakcie od predajcu, ktorý namiesto zaslania nového telefónu, ako to majú vo svojich podmienkach uvedené (mimochodom išlo o model Xiaomi Redmi 4x v cene 122 EUR), začal ponúkať finančnú kompenzáciu celej situácie. A od sumy 15 USD sa dostali na sumu 70 USD. Zo strany nášho čitateľa nasledovalo kontaktovanie obchodnej inšpekcie, ktorá ho odporučila na Kriminálny úrad finančnej správy, oddelenie internetovej kriminality, kde to zatiaľ ostalo.
Známy predajca gearbest.com
A teraz pár slov k tomuto predajcovi. Ako pri každom internetovom nákupe, sú reakcie bývalých zákazníkov pozitívne a tiež negatívne. Okrem kvality samotného tovaru, ktorý môže mať sto percentné hodnotenie, sa často zabúda na recenzie spojené s vybavovaním reklamácie. To už môže mať opačný pól a pri predajcovi, ktorého ani nedokážeme poriadne identifikovať, je to obtiažne.
Ak si dnes pozriem jeho web, zistím, že za celým projektom stojí španielska firma ZAMBITIOUS. S.L, ktorá sídli v Alicante v Španielsku. Čiže žiadny čínsky sklad, aspoň nie oficiálne. Toto potvrdzuje aj centrum opráv, ktoré má tiež sídliť v Španielsku, práve pre značku Xiaomi. Internetové fóra však uvádzajú ešte jedno miesto, odkiaľ prichádzajú balíky v rámci EÚ a to je Holandsko. Ak by sme dokázali povedať, že firma sídli aspoň papierovo v EÚ a z tohto miesta chodia aj balíky, môže sa do celého procesu ochrany kupujúceho zapojiť aj Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike.
V našom prípade by mal byť odporúčaný postup nasledovný: Tovar by obchodník mal dodať bezodkladne, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Ak sa tak nestane, mali by ste obchodníkovi poskytnúť dodatočnú primeranú lehotu, v ktorej ak tovar nedodá, máte právo odstúpiť od zmluvy a obchodník má povinnosť vrátiť vám peniaze.
Na akých spotrebiteľov sa e-shop zameriava
Zároveň platí, že je pri európskych e-shopoch dôležité, na akých spotrebiteľov sa zameriava. Teda ak obchodník prevádzkuje e-shop pre spotrebiteľov niektorého štátu, svoju obchodnú činnosť zameriava na daný štát, musí dodržiavať právny poriadok tohto štátu. Nákup z e-shopu, ktorý zameriava svoju činnosť na slovenských spotrebiteľov, sa teda riadi slovenským právnym poriadkom.
V prípade, že nakúpite z e-shopu, ktorý je zameraný na spotrebiteľov iného členského štátu EÚ, vaše spotrebiteľské práva budú rovnaké alebo aspoň podobné ako pri nákupe na Slovensku. To či e-shop zameriava svoju činnosť na slovenských spotrebiteľov spoznáte podľa viacerých znakov akými sú použitá reč, mena euro, doručovanie na Slovensko a ďalšie. V tomto prípade by platila druhá možnosť, teda samotný e-shop nie je zameraný na slovenského zákazníka, avšak tento má zachované minimálne také práva, ako by mal podľa našej legislatívy. Je teda možné siahnuť aj po nástrojoch súdnej ochrany, ak by sme mali za ujasnené, že našim predajcom je španielska firma.
Ako ďalej?
Uvedený popis je však z roviny teoretickej. V praxi, ako vidno podľa ohlasov na niektorých weboch, je problém so zlým doručením od gearbest.com častý. Platba cez PayPal môže poskytnúť určitú mieru ochrany a vrátenie uhradenej sumy cez nich je vcelku bezproblémové, najmä, ak im viete preukázať, že balík prišiel prázdny. Teda už keď sa rozhodnem nakupovať cez web, kde nie je celkom jasné, kto je predajcom, kde vlastne sídli a odkiaľ sa tovar posiela, potom práve využívanie zabezpečenej platby PayPal môže byť záchrana, keď príde balík prázdny. Ako vidieť z reakcie predajcu v Samovom prípade, náhradný tovar mu neposlali a jedine sa zmohli na kompenzáciu, ktorá vôbec nedosahovala uhradenú kúpnu cenu.
Zakázať nákupy od webov podobných gearbest.com nie je riešením. Ich ponuky sú síce problematické, avšak je mnoho reakcií aj pozitívnych, najmä pokiaľ ide o cenu a kvalitu tovaru. Je na každom, ako sa v danom prípade rozhodne, treba však jasne pripustiť, že takýto nákup v sebe riziko ukrýva, najmä keď neviete identifikovať druhú zmluvnú stranu, čo je prvý signál toho, že každé riešenie alebo aj nútené a súdne vymáhanie vlastných práv bude obtiažne, ak nie nemožné.
GearBest otvára v Čechách svoj sklad
Nákup z Číny nemusí byť pre každého lákavý. Na jednej strane môžeme byť nesvoji kvôli dlhej dobe čakania, platenia dane i cla. No a na druhej strane, je tu aj otázka čo s prípadnou reklamáciou. Napriek tomu je tu množstvo ľudí, ktorí si tovar z Číny neváhajú objednávať. Aj na našej stránke vám často ponúkame vybrané zľavy či kupóny na zľavy rôznych produktov z obchodu GearBest.
Momentálne je tu však pekná správa - na niektoré produkty už nebudete musieť čakať priamo z Ázie. Dodá vám ich český sklad v Prahe. GearBest ho tu totiž otvoril a záujemcov tak obíde platenie cla či dlhé čakanie. Tovar môže byť váš už v priebehu 2 - 7 dní. Stále tu však platia čínske obchodné podmienky a záruka.
Aktuálne je v sklade len pár desiatok produktov, no časom sa plánuje zväčšovanie skladu. Na stránke GearBestu nájdete možnosť dopravy z českého skladu tak, že je tovar označený skladom EU-5, teda pražská pobočka. Jednoduchšie sa dá k nemu dostať cez "Cenové akcie v európskych skladoch" priamo na stránke GearBestu.
GearBest odhalil citlivé údaje zákazníkov, chybu odstránili. Prinášame vyjadrenie e-shopu
Aktualizované:
E-shop GearBest.com ešte v piatok zverejnil príspevok na sociálnej sieti Facebook, v ktorom priznal problém so zabezpečením svojich údajov. Ten by sa však nemal týkať hlavnej databázy, ale iba dočasného úložiska, ktoré stránka využíva pre zrýchlenie svojich služieb. Údaje v tejto časti databázy sú vymazávané po troch dňoch, no zároveň sú neustále chránené rovnako ako primárna databáza.
Problém však nastal 1. marca 2019, keď podľa vyjadrenia stránky pochybil jeden zo zamestnancov a vypol ochranný firewall nad touto časťou databázy.
https://www.facebook.com/gearbest/photos/a.640469842668321/2402847263097228/?type=3&theater
Údaje sa majú týkať 280 000 zákazníkov, pričom zahrnutí sú najmä noví zákazníci, ktorý si zakladali účet okolo 1. marca a zároveň tí, ktorí od 1. do 15. marca uskutočnili nejakú objednávku na stránke. Chyba tak už viac nie je aktívna a databáza všetkých používateľov by mala byť bezpečná.
GearBest uistil svojich zákazníkov, že všetky kompromitované účty bude kontaktovať, resp. ich majiteľom pošle informáciu o nutnosti vygenerovania nového hesla. Ak ste si účet zakladali dávnejšie a v posledných troch týždňoch ste v obchode GearBest.com nenakupovali, zrejme sa nemáte čoho obávať a vaše údaje by mali byť v bezpečí.
Pôvodný článok:
GearBest.com, obľúbená destinácia nákupov z Číny, má problém s bezpečnosťou. Etickí hackeri boli schopní odhaliť viac ako 1,5 milióna záznamov s citlivými údajmi o používateľoch stránky vrátane prihlasovacích mien a hesiel.
Nechránené záznamy s citlivými údajmi
Internetový obchod GearBest.com patrí pod čínsky konglomerát Globalegrow. Ročne generuje obrovské obraty, v roku 2017 to bolo až 1,5 miliardy dolárov. Stránka sa teší veľkej obľube aj na Slovensku, keďže dokáže lacno a pomerne rýchlo expedovať tovar do vyše 250 krajín na svete vrátane Slovenska. Popularita e-shopu u nás rastie aj vďaka novým skladom, ktoré sa otvárajú v okolitých krajinách a z ktorých je dodanie ešte rýchlejšie.

Horšie je to však so zabezpečením, ako sa teraz ukázali. Etickí hackeri zo stránky VPNMentor boli schopní pristúpiť k databáze 1,5 milióna zákazníkov, ktorá bola kompletne nechránená a záznamy v nej neboli takmer vôbec šifrované. Hackeri boli schopní odhaliť údaje o objednávkach, platbách a aj samotných používateľoch vrátane ich mien, adries, dátumov narodenia, telefónnych čísel, e-mailov, IP adries, informáciách o ich občianskych preukazoch a pasoch a aj hesiel k účtom.
Kompletné informácie k dispozícii pre hackerov
Ako vám je určite jasné, tieto informácie môžu byť pre hackerov extrémne užitočné. Aj preto vám odporúčame čo najskôr si na stránke GearBest.com zmeniť heslo, prípadne dočasne zmažte aj ostatné osobné informácie, ktoré v účtoch máte. Hackeri z VPNMentor boli schopní bez problémov sa prihlásiť do dvoch náhodných účtov, pričom mohli vykonávať všetky operácie tak, ako keby sa do účtov prihlásil ich pôvodný majiteľ.
Okrem toho hackeri boli schopní odhaliť aj platobné informácie týkajúce sa objednávok. V niektorých prípadoch ich bolo možné aj zneužiť, ako v prípade bankových voucherov z brazílskych poukážok Boleto Bancario.
GearBest.com sa zatiaľ nevyjadril
Keďže aj stránka MojAndroid.sk v minulosti zverejňovala inzertné články odkazujúce na stránku GearBest.com, situáciu považujeme za veľmi vážnu. O vyjadrenie sme požiadali aj samotný e-shop, na odpoveď zatiaľ čakáme. Nemáme potvrdené ani to, či databáza obsahuje aj účty slovenských používateľov, resp. aká časť databázy údajov bola odhalená.
V každom prípade, už teraz odporúčame spraviť preventívne opatrenia s vaším účtom na stránke. Určite si čo najrýchlejšie zmeňte heslo, prípadne dočasne odstráňte všetky vaše osobné údaje. Samozrejme, to tiež nezaručí stopercentnú bezpečnosť, ale aspoň zníži šance na zneužitie vašich osobných údajov. Zároveň dávame do pozornosti, že k zneužitiu nemusí dôjsť vôbec. Chybu objavili etickí hackeri, ktorí ju ihneď nahlásili správcom e-shopu, zatiaľ bez odozvy. Veríme, že GearBest chybu čo najskôr napraví. Dovtedy však neodporúčame v tomto e-shope nakupovať.
Kupovali ste už tovar z GearBestu? Aké sú vaše skúsenosti? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroje: zive.cz GearBest.com, bohatyotec.sk, vpnmentor

DPH sa platí aj keď sa bere cez “EU Warehouse”?
Urcite nie, ved tovar je uz v EU.
GearBest ma EU Warehouse?
Ano
Super, vdaka za info, to som nevedel.
Otazka platim CLO alebo DAN ked to objednam z EU warehousu?
nemalo by sa, záleží od toho, odkiaľ je tovar posielaný. Ak je reálne poslaný z krajiny EÚ, tak dph nebudeš platiť. Je tam trochu nevýhoda, že EU sklad je trochu drahší ako HK/CN, ale aspoň doprava kratšie trvá.
Mne bol tovar poslaný z CN ale číslo na sledovanie zásielky sa “tvárilo” ako odoslané z Maďarska (HU) a tak prešlo “mimo” colnicu :-)
ja som objednaval z eu warehouse 3d pero a platil som na colnici…:-/
Nevravel si colnikom ze to je objednane z EU, teda by nemali pozadovat DPH ?
Co oni na to…
Nemozem kontaktovat obchod stim aby napisal na balik nieco ine ako v nom realne je? stim, ze aj suma by bola pod 22e dalo by sa tak vyhnut polatkom za DPH?
to ti bohužiaľ nepomôže. Z číny som objednával blesk za 80$. Domov mi prišiel z colnice lístok, že mi prišiel blesk, tak som musel ísť na colnicu a priznať farbu. Po celom byrokratickom úkone sa mi dostal do rúk balík s bleskom, na ktorom bol lístok z číny a tam nápis GIFT a VALUE 15$… nepomohlo… poslednú dobu colníci zachytávajú a otvárajú všetko, treba mať ozaj šťastie.
tak tak, je to o stasti a nalade colnika… vsetky zasielky sa kontroluju rantgenom alebo ich rovno otvoria :) Mozes sa pohrat v malovani s fakturou ci vypisom z paypal ale colnici niesu blbi ak cena bude pod 20e za mobil :D
už som aj nad tým rozmýšľal… ale či zaplatím dph 10e alebo 20e… z biedy ma to nevytrhne a klamať photoshopovanými faktúrami colníkom tiež neznie bohvieako :D
Nepomôže už nič , tak ako tu pišu zaleži na nálade colníka a všetko ide cez rotgen , mne akurat prišli VR okuliare za 10 € a boli otvorené , proste väčšia krabica a už pozerali čo je v nej :) a photoshop tiež neodporučam kôli nejakým par eurám . prvotný pokus o ušetrenie pár drobných skončil totálnou katastrofou , páni colnici ma “donútili” sadnúť za PC a ukázať im reálnu faktúru :) na upravenom vytlačenom papieri 80 € v PC 130 € (toto sa už nedalo nijak vysvetliť ), jedine šťastie že to colník nejak ďalej neriešil ale krvi by sa vo mne vtedy nedorezali.
Ty, tak presne to ma napadlo. Lebo objednaval som 2x mobil. Prvy za 49 Eur a o mesiac druhy za 140 eur. Prvy mi prisiel bez toho zeby ho colnici zastavili. na druhy cakam ze ak by ho stopli, tak vytlacim doklad z toho prveho. A toto ma presne napadlo ze ci budu az tak dosledni ze budu chciet ukazat vypis priamo na pocitaci. Pfu tak to ti verim ze ti musela tuhnut krv v zilach. Este stastie ze ti nenaparili pokutu za marenie colneho ukonu… Ja som bol na colnici a ked som podpisoval preberanie tovaru, tak som si vsimol ze na tych dokladoch co som im doniesol (objednavka a doklad z paypal-u) mal dopisane ze cena suhlasi s Internetom. cize oni si fakt preveruju aka je cena na danom eshope.
Cena na baliku je pre colnikov nepodstatna. Potrebujes doniest objednavku + potvrdenie o platbe (vypis z uctu) zaroven preveruju cenu na internete, cize maju to dost dobre podchytene. Ak si pozries colny zakon je tam uvedene ze clo a DPH sa vypocitava z hodnoty tovaru, AK colnik uzna ze hodnota tovaru je 100 Eur a nie 15 (ako ti cinan napisal na balik) tak mas smolu.
Pozn. Osobna skusenost na conici….
nechcem robiť reklamu, čítal som viacero negatívnych recenzií na gearbest, keď tam niekto objednal napr. mobil a ani po 3 mesiacoch ho nemal, našťastie nemal problém zrušiť objednávku a aj peniaze sa vrátili. Ja som v GearBeste objednaval kamerku Xiaomi Yi, o necelé 4 týždne som ju mal doma, len mi ju ešte predtým zadržali na colnici.
ako je to s tym clom? ako to, ze na fony neplati? je niekde zoznam tych veci, aby som vedel, za co by som ho platil a za co nie?
https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/clo-obchodny-tovar/nomenklatura
na upresnenie a lahsie hladanie – strana 575 :) tam je to
Ja som nedávno objednal mi band 1s tak snáď príde to čo ma
Ja akurát čakám na zásielku z Greatbest , objednávka z eu skladu a začínam byť troška nervózny . predchádzajúce dve objednávky prišli bez najmenších problémov za 10 dni doma HU post jasne bez colnice aDPH . teraz som objednal 3 telefóny a jeden tablet 12.11. a stále nebol tovar odoslaný . najprv znova žiadali verifikaciu aj keď ta už bola urobená pri prvej objednávke , potom bol problém že jeden telefon nemali na sklade , zmenil som farbu ( zlatý za biely ktory skladom majú ) potvrdili že mi vykonali zmenu , myslel som si že je po problémoch , ale nie , zásielka ešte stále nieje odoslaná a moja nervozita je aj s toho že už 3 dni nereagujú na moje podnety :( medzičasom mi už prišli zásielky z aliexpressu objednávané o 3 dni neskôr :) Dúfam že sa to nejak vyrieši a čo najskôr vianoce sa bližia … :)
Verifikácia je vlastne to, že im pošlem ofotený OP a platobnú kartu, dnes mi to prišlo a nie som si 100% istý, či tomu správne rozumiem?
jj , s kreditky stači posledne 4čislie a na OP určite zakri rodne čislo popr. datum narodenia , čislo OP. tam ide hlavne o adresu . viac maš tu http://www.gearbest.com/about/verify-payment.html
Stale nakupujem z Everbuying, dakedy aj z TinyDeal alebo DX.com. Z Gearbest mam sluchadla.
Keď už ste do ankety zaradili Aliexpress, tak by bolo vhodné tam spomenúť aj eBay ;)
ebay nie je čínsky
Ale väčšina tovaru putuje práve z Číny :)
A co tak reklamacia? Ako funguje? Nakupujem na dx a zatial moju reklamaciu riesili poslanim noveho tovaru ale vsetko boli len malickosti cca 30e…
Ja som si odtial objednal telefón, ktorý mi neskôr colníci zabavili. Nakoniec som musel platiť dalších 30€ colníkom. Inak som s obchodom spokojný. Okrem toho že som zabudol že Číňania majú pravdepodobne iné velkosti ako tuná. Objednal som odtial mikinu s veľkosťou M, síce v tej velkosti prišla ale musel som ju dať bratrancovi ktorý má 10 rokov =D Jemu sedela :)
JA som objednával s collinu … nič mi neposlali iba som sa opýtal kedy dodajú telefón poistil som sa zaplatil som aj rýchle dodanie a povedali mi koncom 11. mesiaca tak som zvedavý čo príde ak príde… čakám už cca mesiac ale to nevadí hlavne nak príde to čo som si objednal :)
Pekne platena reklama. Elephone P8000. 99. dni kym to ku mne doslo! Objednane v case ked bol dostupny posielali posielali… a nacenili este na 80dolarov a ziadal som ich pritom aby dali cenu pod 20 ako ked som kupoval xiaomi z ibuygou. A odpoved? ze mozem byt rad ze tam nedali celu ale len polovicnu cenu
support nula bodov, hnus, gearbest su shity cinske…. NEODPORUCAM !!!
ibuygou dáva cenu na balika do 20€ aby som nemusel platit DPH?
Áno a telefón ti ešte aj “darčekovo” zabalia, takže colníci sa nesnažia ani otvárať….
Caw prosím ako sa vola ten e shop?? O ktorom píšete :-)
Cena na baliku je pre colnikov nepodstatna. Potrebujes doniest objednavku + potvrdenie o platbe (vypis z uctu) zaroven preveruju cenu na internete, cize maju to dost dobre podchytene. Ak si pozries colny zakon je tam uvedene ze clo a DPH sa vypocitava z hodnoty tovaru, AK colnik uzna ze hodnota tovaru je 100 Eur a nie 15 (ako ti cinan napisal na balik) tak mas smolu.
Pozn. Osobna skusenost na conici….
Everbuying kupoval som smartfon Be Touch 2 no pisali mi ze ho nemaju na sklade a pritom na webe pisali ze je na sklade (vysledok: objednavka zrusena peniaze vratene)….tento isty smartfon som kupoval aj u GearBest a vsetko prebehlo hladko a bez problemov….dokonca bez cla a dane….ale to nebudem rovadzat :) GearBest vrelo doporucam :) a uz som objednal dalsi tovar Xiaomi externu bateriu (vcera 25.11.) a uz je na ceste :)
https://www.mojandroid.sk/cenovo-vyhodny-xiaomi-mi4c-si-uz-mozete-kupit-na-gearbest-com/
Presne po tomto clanku som si obiednaval ten mi4c a az v utorok mi prisiel papier ze je na colnici, cakal som ze skor pride, ale co uz som zvedavy zajtra zbehnem na colnicu uvidime.
Ja mám s GB dobré skúsenosti, kupoval som odtiaľ tri krát a vždy prišlo všetko v poriadku. Akurát to strašne dlho trvá. Vždy to bolo šesť týždňov. Kupujem tam radšej ako na TinyDeal, pretože ten nejako leží našim colníkom v žalúdku a kontrolujú aj 5 eurové zásielky – treba ísť na colnicu a zaplatiť spracovanie poštou, čo je podľa mňa nehoráznosť :(
Objednaval som si uleFone Paris z GearBestu, chcel som DHL shipping ale poslali ho norm. postou, peniaze za postovne mi vratili ale telefon mi prisiel az o mesiac a pol. Btw cakal som 15 prac dni na odoslanie objednavky (Processing).
asi tak :D
Ja som objednaval telefon z Cinskeho skladu na black friday a vcera dosiel (2 tyzdne), bez cla a DPH. Cize som velmi spokojny.
aj ja odporucam s DHL dorucenim do 5 dni doma z EU skladu a bez cla. Parada a ten mobil sa s tymi co sa ponukaju u nas neda ani porovnat co sa tyka ceny a kvality. Nasi mobilni Operatori a tie ich smejdy v pausaloch si mozu schovat :D
Objednal som si v septembri Lenovo P1, zaplatil cez PaiPal, nie len že mi ho vôbec neposlali, odpoveď zo suport po urgenciách v štýle loď pláva pomaly a podobné kraviny, 23 decembra mi vrátili peniaze po asi 15 urgencii na nedodanie tovaru,samozrejme so manipulačnými poplatkami som prišiel o 10 EUR NEODPORUČAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja som si objednaval xiaomi mi4c dnes mi prišiel mail aby som im poslal foto občianskeho a kreditky ale musi to mat max 2mb čo neviem ako spravit kedže každa fotka má minimum 4mb
???? No ktory mudrlant by tomuto veril a cez email poslal sken OP a debetnej karty? :D je to total SCAM ze sa az rozum zastavi, prides velmi rychlo o peniazky a niekto v Malajzii zarobi na tvojej identite :D no to ma poser
Zdravim…objednal som si neake veci z gearbestu a su mi malé.Ako ich mozem vratit spat? Dakujem
nakoupil jsem na gearbest Homtom HT3 Pro, obsahoval Spyware, takze moje recenze nebyla moc lichotiva .. tak ji nezverejnili, aby nepokazili “skore”
ORIGINALNE (s ofic. ROM) vyrobky od tychto znamejsich velkych cinskych vyrobcov neobsahuju spyware ani malware… Ide o o servisne aplikacie v bootloaderi (odbornejsie to popisovat nebudem, lebo v tomto som laik a len som sa o tejto problematike informoval priamo u lokalneho predajcu), ktore antimalwarove programy oznacuju ako hrozbu.
Gearbest nijak nemodifikuje ROM.
Gearbest je stale lepsi ako cz/sk obchody co sa tyka komunikacie alebo reklamacie, darmo ze tu mame na oko “lepsie” prava (2r zaruka, vratenie tovaru do14dni, “BEZ”problemova reklamacia…) Ktore v praxi malo kde funguju.
Tu u nas v okamihu ked zaplatis ich uz nezaujimaju tvoje problemy s vyrpbkom, ktory si kupil 2-5x predrazeny.
Cina je super.
objednal som z gearbest viacero veci/10+/ a vsetko doslo dodacia lehota
bola od 10 dni az po cca 3 mesiace vzdy vsetko doslo cele neposkodene
prekvapilo ma aj to ze smartwatch kde cena bola cez 30 € som clo ani dan
neplatil asi je to aj o stasti PS doporucujem obj. z EU skladov ak je
takato moznost premna je gearbest.com oblubene miesto nakupu drobnych
veci napr. kable k mobilom,drobne naradie hodinky ziletky ….PS toto
nieje reklama ale moja praktická skusenost z obchodom z podporou som
nepotreboval komunikovat takze nehodnotim
prvý krát keď som šiel objednávať z gearbestu som sa celkom bál + som čítal komenty typu “objednal som a neprišlo, čakal som rok na vrátenie peňazí” atd. aj tak som to riskol :D za posledného pol roka som objednal z gearbestu 3 telefóny nad 200€, 3 reproduktory, mi band, potom už len veci pod 22€, všetko prišlo nepoškodené približne do 3 týždňov, všetko išlo cez colnicu a za nič som neplatil DPH :) môžem len odporučiť. :)
Moj prvy nakup nedopadol nejak slavne, aj napriek objednaniu a zaplatenie 60EUR za dorucenie z EU skladu, mi dany tovar dosiel z Ciny a samozrejme este musim aj platit vsetky poplatky… :/ v snahe kontaktovat obchod som nebol nejako uspesny, spravy ci precitali ale odpoved neposlali… mohol som to radsej riskunut “klasickou” dopravou a nie DHL (EU) sklad – neplatil by som aspon tych 60e a mozno ani clo a dan :)
GearBest uz vobec nefunguje tak ako na zaciatku – poslali mi len prvu objednavku v roku 2015. Moje dalsie osobne skusenosti:
1) Zima 2016 – neposlali mi telefon Mi 5s a napisali, ze ho nemaju a ponukli:
———–
Refund the amount to your GB wallet (store credit)
We will refund the amount and exceptionally reward you with extra points (e.g. If your item is 1usd = 2 points , 3usd=3*2 points => get 6 points etc).
You can use both your wallet and points to purchase your future products.
———-
Ked som ziadal dorazne vratenie penazi, prestali komunikovat, nastastie som to platil cez PayPall, takze som ich zrusil tam a PP mi vratil peniaze, trvalo to sice mesiac, darcek nebol, ale ani strata.
2) Druhy nakup – vacsia objednavka, zvolil som radsej DHL, zaplatil okamzite. Cca 15 dni sa tvarili ze”order is packing” pritom mali vsetko skladom. Tak som ich vyzval na poslanie, prisla mi odpoved:
———-
We are preparing your order, Due to the shipping limit of DHLDHL can only accept English address,we need you provide your address in English.
IMPORTANT NOTE:
Please reply us within 2 business days. After this time frame, we will either :
1. Send out your order with another shipping method according to your original address.
2. Cancel your order and refund it on your wallet.
Refund the amount to your GB wallet (store credit)
We will refund the amount and exceptionally reward you with extra points (e.g. If your item is 1usd = 2 points , 3usd=3*2 points => get 6 points etc).
You can use both your wallet and points to purchase your future products.
———
Opat blbost, kedze mi uz posielali tovar a adresu som nemenil a je napisana po anglicky, tak som sa spytal, ci mam preklada moje priezvisko, resp.mesto, kedze ostatne je anglicky a uz zasa nekomunikuju. Takze dnes opat staznost na PP a ziadost o vratenie penazi.
Vysledok – vymyslaju si blbosti a neposielaju ani to co maju skladom (overene v EU warehouse – podla ich webu), atd.
Nenakupujem prvy krat a iba u nich, vsetko co tu pisem mam dolozene PrintScreenom ak by bol zaujem :)
p.s. zaviedli aj Messenger customer service a info, napisal som im staznost a odpovedali mi po 8-mich dnoch ze im mam poslat order No. :(((
Gearbest nepouzivat, vyhnete sa sklamaniu!
Pekný deň, ja som si z Gearbestu objednal telefón v hodnote 240€ , zaplatil som prevodom, prišiel mi e-mail od Gearbestu že platba prijatá a všetko je v poriadku (neprišla mi žiadna SMS s kódom na potvrdenie platby). Na druhý deň mi prišiel e-mail od Gearbestu že im musím poslať fotku kreditnej karty(posledného stvorcislia, meno a expiration date) +fotku občianskeho preukazu aby si overili či to bolo zaplatené z mojej karty alebo niečo také. Takže sa chcem poradiť či im to mám poslať alebo mám požiadať o vrátenie peňazí (a ako sa to vlastne žiada)
Dna 13.12.2018 som si objednal po prvy krat s gearbest produkt Junsun A930 zaplatil som aj poistenie balika, bez toho sa nedala potvrdiť objednavka. Gearbest mi poslal sledovacie cislo dorucenia. Kde som zistil ze balik nebol doruceny a bol vrateny do Ciny s datumom 24.1.2019. Na to som ich im napisal ze z akeho dovodu sa vratil balik spat, ked mna nikto nekontaktoval ani telefonicky ci sms alebo emailom. Na to mi odpisali ze budu reklamovat dorucenie cez kuriera a mna budu informovat do 5 az 7 dni. Do dnesneho dna ma nikto nekontaktoval a ani mi uz neodpovedaju na moje ziadosti o uplatnenie poistenia a vratenie financnej ciastky. Tymto som nadobudol presvedcenie, ze ide o podvodnicku firmu z Ciny ktora vyuziva nepostihnutelnosti vymahania peňazí z EU. Islo o zasielku cislo: 18121300955007526271. Pisem to preto aby im dalsi nenaleteli na pekne obrazky a nizke ceny.
PODVODNÍCI ! ! !
Objednávka zadaná (a samozrejme zaplatená 5.11.2019, Prvýkrát reklamovaná 28.12.
Tracking skončil oznámením, že zásielka bola doručená na SK.
AMEN ! ! !
Reakcia na reklamáciu – VÝHOVORKY, BLA, BLA, BLA…
Koncon Januára sa mi ospravedlnili za neschopnosť dodať tovar (označený CHRISMAS)
Pýtajú sa ma, že ako majú naložiť s peniazmi??? (Čo takto vrátiť???)
Do dnes mi prachy nevrátili. :-( Asi som prišiel o 3 kilá €…
…skáčem od nadšenia…
ja som spokojny, zatial, raz som si objednal pocophone f1 za velmi dobru cenu z cinskeho skladu alebo hongkong, neviem presne
neplatil som ziadnu dan ani clo
treba si dat pozor od koho sa nakupuje
Gearbest je nepoctivá spoločnosť. K reklamácii tovaru pristupujú neseriózne a to je dôvod prečo tam už nekúpim ani guľôčkové pero.
Zdravím všetkých. Ja som si objednal tovar vo februári a doteraz nebol ani len odoslaný. Už som aj kontaktoval predajcu prostredníctvom e-mailu s tým, že sú podvodníci ale doteraz som nedostal ani len odpoveď. Ruky preč od nich a nikdy nič nekupovať.
Poobná skúsenosť. Tovar dodnes nedodali a vôbec nekomunikujú. Na soc.sieťach ide iba automatická odpoved a to je všetko. Sú to šmejdi.