MojAndroid

Nenačíta sa vám aplikácia, pri stiahnutí vám vypisuje neznámu chybu alebo máte problém Obchod Play vôbec spustiť? Zrejme ste natrafili na jednu z množstva chýb, ktorú má Google vo svojom centre s aplikáciami. Netreba však zúfať - na všetko existuje riešenie. Vďaka používateľovi mohamedrashad z fóra XDA Developers odteraz budete vedieť, čo v prípade nefunkčného Obchodu Play robiť. Počas niekoľkých týždňov totižto pozbieral riešenia na viac ako 20 problémov spojených so sťahovaním a spúšťaním aplikácií, a my vám všetky tieto postupy dnes prinášame v našom návode. Dúfame, že pomôžu mnohým z vás.

Error 101

Problém: Nemôžete nič nainštalovať, lebo máte príliš veľa aplikácií.

Riešenie: Odinštalujte nepotrebné aplikácie alebo vymažte dáta aplikácie Obchod Google Play, vymažte svoje Google konto a znova si ho do zariadenia pridajte.

Error 403

Problém: Nefunguje sťahovanie platených aplikácií, čo je zapríčinené kupovaním aplikácií z dvoch Google účtov na jednom zariadení.

Riešenie: Otvorte si Obchod Play so správnym Google účtom, odinštalujte aplikáciu, ktorá spôsobuje chybu, otvorte opäť Obchod Play a pokúste sa ju opätovne kúpiť.

Error 413

Problém: Sťahovanie a aktualizovanie aplikácií nefunguje (spôsobené používaním proxy)

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Potom vymažte cache vo vašom internetovom prehliadači.

Error 481

Problém: Chyba v Google konte

Riešenie: Vymažte aktuálne Google konto a skúste ho nastaviť nanovo, prípadne použite iné konto.

Error 491

Problém: Nefunguje sťahovanie a aktualizovanie aplikácií

Riešenie: Nastavenia > Účty > Google vymažte konto, s ktorým ste prihlásení v Obchode Play. Reštartujte smartfón/tablet a konto zadajte v rovnakom menu odznova. Otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky > Google Services a stlačte Vymazať dáta Vynútiť zastavenie. Potom prejdite do Obchodu Play, ktorý by už mal fungovať.

Error 492

Problém: Chyba inštalovania aplikácie kvôli Dalvik pamäti.

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie.

Ak problém pretrváva, je potrebné vymazať Dalvik cache, čo sa robí v Recovery móde (potrebný root).

Error 495 a df-bpa-09

Problém: Sťahovanie a aktualizovanie aplikácií

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Ak to nepomôže, vymažte aj aktualizácie Obchodu Play. Ak nepomôže ani to, vymažte Google konto, údaje aplikácií ako v predošlom kroku a znova konto do zariadenia po reštartovaní prihláste.

Error 498

Problém: Prerušované sťahovanie aplikácií

Riešenie: Problém spočíva v plnej cache pamäti zariadenia. Vymažte preto aplikácie, ktoré nepoužívate a ich dáta. Reštartujte smartfón do Recovery módu - stlačením tlačidiel Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania + Domov (Samsung) alebo Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania (ostatné zariadenia). Zvoľte možnosť "Wipe Cache Partition" pomocou tlačidiel ovládania hlasitosti a potvrďte tlačidlom vypínania.

Error 504

Problém: Aplikácia sa nedá stiahnuť

Riešenie:  Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Ak to nepomôže, vymažte svoj Google účet, v aplikáciách Obchod Play, Google Play Services a Download Manager vynúťte zastavenie, vymažte dáta a vyrovnávaciu pamäť a opätovne pridajte Google účet do zariadenia.

Error 911

Problém: Nemožné sťahovať aplikácie

Riešenie č.1: Choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite titul Obchod Google Play, vymažte údaje aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte jeho zastavenie.

Riešenie č.2: Ak používate Wi-Fi s prihlasovaním cez webstránku, limit vášho prihlásenia zrejme vypršal. Prihláste sa do siete cez prehliadač znova.

Riešenie č.3: Prihláste sa na inú Wi-Fi, problémom môže byť aktuálne pripojenie. Použiť môžete aj mobilné dáta.

Error 919

Problém: Aplikácia sa stiahne do zariadenia, ale neotvorí sa

Riešenie: Pamäť vášho zariadenia je plná. Vymažte niektoré súbory - napríklad hudbu, fotky alebo nepoužívané aplikácie. 

Error 920

Problém: Nedajú sa inštalovať aplikácie

Riešenie: Vypnite a znova zapnite Wi-Fi, problém je v pripojení. Ak nepomohlo, vymažte svoj Google účet, reštartujte zariadenie a znova ho pridajte. Ak nepomohlo ani to, choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite titul Obchod Google Play, vymažte údaje aplikácie a vynúťte jeho zastavenie. Potom odinštalujte aktualizácie aplikácie v rovnakom menu. Nakoniec reštartujte svoje zariadenie.

Error 921

Problém: Nefunguje sťahovanie aplikácií

Riešenie:  Otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky > Obchod Google Play a stlačte Vymazať vyrovnávaciu pamäť. Ak to nepomôže, vymažte aj dáta aplikácie. Ak nepomôže ani to, vymažte Google konto, reštartujte zariadenie a znova ho zadajte.

Error 923

Problém: Nefunguje sťahovanie aplikácií, chyba v synchronizácii Google konta alebo v cache pamäti

Riešenie: Vymažte svoj účet Google aj všetky nepoužívané aplikácie zo zariadenia. Reštartujte smartfón do Recovery módu - stlačením tlačidiel Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania + Domov (Samsung) alebo Znížiť hlasitosť + Tlačidlo vypínania (ostatné zariadenia). Zvoľte možnosť "Wipe Cache Partition" pomocou tlačidiel ovládania hlasitosti a potvrďte tlačidlom vypínania. Zapnite svoje zariadenie a nastavte si nanovo svoj Google účet.

Error 941

Problém: Nedajú sa aktualizovať aplikácie

Riešenie: Choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite titul Obchod Google Play, vymažte údaje aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte jeho zastavenie. Rovnako nájdite titul Download Manager, vymažte údaje aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte jeho zastavenie. Otvorte Obchod Play a aktualizujte aplikáciu. Ak opätovne zobrazí chybu, vymažte aktualizácie Obchodu Play v nastaveniach zariadenia.

Error 972

Problém: Nemožné sťahovať aplikácie, lebo sa aktualizuje Obchod Play

Riešenie: Počkajte niekoľko minút a aplikáciu skúste opätovne stiahnuť. Ak chyba pretrváva, choďte do Nastavenia > Aplikácie > Všetky, nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie.

Error rh01 a rpc:s-5:aec-0

Problém: Chyba pri získavaní údajov zo servera

Riešenie: Nastavenia > Aplikácie > Všetky nájdite tituly Google Play Services a Obchod Google Play, vymažte v nich údaje aplikácie a vynúťte ich zastavenie. Ak to nepomôže, vymažte Google konto, údaje aplikácií ako v predošlom kroku a znova konto do zariadenia po reštartovaní prihláste.

Error -24

Problém: Problém, ktorý sa objavuje sa na zariadeniach s Androidom 4.4 KitKat

Riešenie: Nainštalujte si aplikáciu CleanMaster a odstráňte cache súbory (odškrtnite tie dôležité). Ak to nepomôže, zálohujte si všetky svoje dáta, aplikácie a multimédiá, obnovte vaše zariadenie do továrenských nastavení a importujte späť svoje zálohované dáta.

Riešenie (root): V správcovi súborov prejdite do android/data/com.whatsapp, vymažte zložku com.whatsapp… a znova nainštalujte WhatsApp.

Package file invalid

Problém: Chyba v Obchode Play

Riešenie: Ak máte problém s aktualizáciou konkrétnej aplikácie, prejdite do jej nastavení v menu Nastavenia > Aplikácie > Všetky > Daná aplikácia a vymažte dočasné súbory a dáta aplikácie. Potom ju skúste opätovne aktualizovať v Obchode Play. Ak máte problém s inštalovaním aplikácie na smartfóne/tablete, tak vyskúšajte jej inštalovanie cez webový Obchod Play. Ak to nepomôže, tak otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky a v tituloch Obchod Google Play a Google Play Services stlačte Vymazať vyrovnávaciu pamäť a vymažte aj dáta aplikácie. Potom vymažte Google konto, reštartujte zariadenie a znova ho zadajte.

Installation unssuccesful error

Problém: Neúspešné nainštalovanie aplikácie

Riešenia:

  • odinštalujte a znova nainštalujte aplikáciu
  • vymažte súbory vyrovnávacej pamäte v Nastavenia > Aplikácie > Obchod Google Play
  • odinštalujte aktualizácie Obchodu Play v rovnakom menu ako v predošlom kroku
  • vyberte zo zariadenia pamäťovú kartu a nainštalujte aplikáciu
  • (root) - vymažte zložku  .android_secure

Download unsuccessful error

Problém: Neúspešné stiahnutie aplikácie

Riešenie:  Otvorte Nastavenia > Aplikácie > Všetky a v tituloch Obchod Google Play Google Play Services vymažte dáta aplikácie, vyrovnávaciu pamäť a vynúťte zastavenie. Otvorte Obchod Play, prihláste sa a stiahnite aplikáciu.

No connection

Problém: Strata pripojenia aj keď je dostupný internet.

Riešenie: Vymažte cache súbory cez aplikáciu CleanMaster. Skontrolujte, či máte v zariadení správne nastavený dátum a či ste prihlásený do správneho Google konta.

Ak ste sa stretli s iným problémom v Obchode Play a našli ste jeho riešenie, neváhajte nás kontaktovať v komentároch pod týmto článkom.

Zdroj: XDA

4.5.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

43 odpovedí na “NÁVOD | Ako odstrániť chyby pri inštalácii aplikácií z Obchodu Play”

  1. Ja som mal problem ze ked som su spravil konto a vvel som zapnut googlr play aplikacu zaplo mi ju ale nic mi nechcelo nacitat len sa kolecko krutilo a ktutilo alr nic nenacitalo vyskusal som vsetko ax posledny pokus mi vysiel stiahol som si google play.apk crz prehliadac a nainstaloval prepisal som tu staru a nahradil tou stiahnutou potom som tobuz rozbehol :) takze takto maju tam poriadne bugy :)

  2. Mne sa nedajú kupovať platené aplikácie. Kód chyby je RPC:S-7:AEC-0. Nikde som sa o tom moc nedočítal. Žiadne riešenie nefunguje. Zdá sa akoby mi Google znemožnil nakupovať. Tak som s jeho požehnaním odkázaný na iné zdroje. rád by som to opravil, ale neviem ako. Mám vyše 30 kúpenych aplikácií.

  3. Mne písalo chybu 919 alebo že mam plnú pamet pri aktualizácii terrarie ale nepomohlo nič z vyššie uvedeného nakoniec som prišiel na to že z nejakého neznámeho dôvodu má pravdepodobne touchwiz problém zo slovenčinou zmenil som si jazyk na angličtinu a už to nerobí

  4. Error -24 nie je spôsobený aplikáciou WhatsApp!
    Chyba sa vyskytne ak sa aplikácia, ktorákoľvek, zle odinštaluje a chcete ju znova nainštalovať. Mne sa to stalo s Nova Launcherom. Z predchádzajúcej verzii mi ostal v DATA adresár aplikácie a kým som ho neodstránil, tak mi Obchod Play vyhlasoval Error -24…

    Opravte si to v článku…

  5. Chcela by som sa opýtať, či to nie je nejaká búda, keď v mobilnom telefóne s OS Android sa pri otvorení nejakej aplikácie, cez wifi alebo internet ukáže hrozba, buď v podobe trojuholníka s vykričníkom, alebo v podobe chrobáka a upororňuje – potenciálna hrozba, oskenuj telefón. Píše tam anglicky tak tomu nerozumiem, dať, alebo nedať skenovať telefón. A druhý problém mám, že momentálne aj keď mám správne nastavené dátav telefóne, operátor to skontroloval, nedajú sa mi odosielať MMSky, viete mi poradiť čo s tým? Ďakujem pekne

    • Ťažko povedať, ale pravdepodobne to bude nejaká ‘reklama’, asi by som neklikal na nič, ale hladal by som aplikáciu, ktorá to vyhadzuje. Skontroluj si posledné, čo si si inštalovala, ako posledné riešenie ak nenájdeš tú aplikáciu by som obnovil továrenské nastavenia.
      S MMSkami som mal problém aj ja na staršom telefóne Sony Xperia Sola s Androidom 4.0.4, kde mi tiež ani za nič nešli, keď som nahodil iný Android (CyanogenMod), tak mi šli, ale na koniec fón išiel do preč.

  6. Chcela by som sa opýtať, ako by som mala zmeniť nastavenia ukladania sťahovaných aplikácií na pamäťovú kartu a nie do telefónu. Mám problém s tým, že pri sťahovaní hocijakej aplikácie mi vypisuje Chyba: Nedostatok miesta v ukladacom priestore, hoci mám úplne novú 8 GB pamäťovú kartu. Budem vďačná za každú radu.

  7. Dobrý den , chcela by som sa spýtat ,kedže jedna znama sa prihlasila prostredníctvom mojho účtu google na obchod play. Tak by som sa chcela spýtat ako je možne odhlasit zariadenie. Či je možné ako napr. pri FB,že pri zmenení hesla sa da ” odškrtnúť” možnosť ” odhlasiť z iných zariadení ?

  8. Nevie mi prosim niekto poradit ? Zrazu sa mi zacalo objavovat v google play pri aktualizacii a stahovani aplikacii chyba 963… Uz som skusal vela veci ale nepomáha ak mate nejaky napad tak dajte… Inak uplna spokojnost s tabletom Lenovo yoga 2 8, ĎAKUJEM ZA RADY ! Pripadne napiste na mail: romanko.krajcik@gmail.com

  9. Nevie mi niekto poradiť. Mal som problémy s mobilom. Reštartoval som ho na továrenské údaje.
    Teraz mi ale nejdú cez obchod play nahrať si aplikácie.Vyhadzuje chybu serveru /RPC S-7:AEC-0: / Vymazal som údaje google service aj obchod play, účet. Reštartoval som mobil ale aj tak sa to nezmenilo

  10. Ahoj, mám otázku skúsil som to čo bolo napísane k chybe 481 a nepomohlo mi to prosím pomôžte mi. Nerobí mi to nikde len pri hre HeartStone. Neviem prečo mal som ju stiahnutú a potom som ju odinštaloval od vtedy mi nejde stiahnuť.Za každú pomoc budem rád.

  11. Ahojte. Pri inštalácii android6 na mojom HTC M8 mi inštalácia zastala na android is updating apps a vôbec sa to nepohlo ani po 7 hodinách. Skúšal som resetnúť telefón a teraz to zastalo na bootovaní. Ukazuje to len android logo a htc logo. Ak niekto vie čo s tým robiť prosím napíšte mi na pmojzis2@gmail.com

  12. tak tychto chyb som okusil až po kúpe činaku (aligator s4515) mal som LG .lenova a teraz kurnik keď chcem 1 apku ani bohovi …nefunguje YT proste jedneho dna si ten mobil zalieta asi

Pridaj komentár

+