MojAndroid

Na našom Facebooku a na AndroidForum.sk sa často stretávame s otázkami používateľov, ktoré sa týkajú nefunkčných alebo problémových Android aplikácií. Častokrát nefunguje v aplikácii nejaká funkcia, prípadne je aplikácia spomalená, či absolútne nefunkčná. V tomto prípade existuje niekoľko spôsobov, ako aplikáciu “opraviť”, prípadne obnoviť do pôvodného stavu.

Základom je zálohovanie

Aplikácie by ste si mali zálohovať. Najmä tie, ktoré nemajú ukladanie dát na serverov vývojára, prípadne v cloude. Ak sa totižto niečo pokazí po tom, ako vo svojej hre prejdete 19 ťažkých levelov, môžete o ne prísť. Na zálohovanie môžete využiť viacero aplikácií, odporúčame vám napríklad aplikáciu G Cloud Backup.

Vymazanie poškodených dát

Niektoré aplikácie fungujú tak, že si vždy pri spustení stiahnu dáta z internetu, prípadne z vnútornej pamäte zariadenia. Bez nich jednoducho nedokážu fungovať. Z času na čas sa však stane, že vývojári na svojej webstránke niečo pokazia, prípadne vy niekedy vymažete z pamäte zariadenia aj to, čo ste nemali. Vtedy treba vymazať poškodené dáta aplikácie.

Prvým krokom je vymazanie vyrovnávacej pamäte aplikácie. To vykonáte jednoducho:

  • Prejdite do nastavení vášho zariadenia.
  • Otvorte sekciu Aplikácie a nájdite aplikáciu, ktorá je poškodená alebo nefunkčná.
  • Priamo v detaile aplikácie (prípadne v sekcii Ukladací priestor) nájdite tlačidlo Vymazať cache / Vymazať vyrovnáciu pamäť a potvrďte túto voľbu.

Vymazaním vyrovnávacej pamäte nevymažete prihlasovacie údaje, či uložený postup v hre. Opätovne sa pokúste spustiť aplikáciu. Ak funguje korektne, vyhrali ste. Ak ale stále nefunguje tak, ako by mala, prejdite na ďalší krok.

Ďalším krokom je vymazanie údajov aplikácie. V tomto prípade budú odstránené všetky údaje, ktoré obsahuje aplikácia, teda aj prihlasovacie údaje, uložené postupy hier a podobne. Akoby ste aplikáciu nanovo nainštalovali.

  • Prejdite do nastavení vášho zariadenia.
  • Otvorte sekciu Aplikácie a nájdite aplikáciu, ktorá je poškodená alebo nefunkčná.
  • Priamo v detaile aplikácie (prípadne v sekcii Ukladací priestor) nájdite tlačidlo Vymazať údaje aplikácie / Vymazať dáta a potvrďte túto voľbu.

Ak nepomôže ani tento krok, pokúste sa aplikáciu odinštalovať a opätovne nainštalovať.

Posledná šanca? Staršia verzia

Niekedy sa stane, že vývojár vaše zariadenie odstráni v novej verzii svojej aplikácie spomedzi podporovaných. Vtedy pomôže možnosť Odinštalovať aktualizácie, ktorú nájdete v rovnakom menu ako v predošlých krokoch. Niekedy ale táto možnosť nie je dostupná. V tom prípade si vyhľadajte číselné označenie aplikácie (napr. Facebook 124.0.0.x), prejdite na APKMirror.com a pokúste sa nájsť staršiu verziu aplikácie. Tú si stiahnite vo forme APK súboru a nainštalujte namiesto aktuálnej (nefunkčnej) verzie.

Náš tip
Všetky návody nájdete v samostatnej sekcii NÁVODY

Ak nepomohlo ani nainštalovanie staršej verzie, tak sa s aplikáciou zrejme budete musieť rozlúčiť. Nezúfajte však. V obchode Play totižto určite nájdete alternatívu ku (takmer) každému titulu, ktorý máte nainštalovaný vo svojom zariadení. ;-)

24.5.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+