Na našom Facebooku a na AndroidForum.sk sa často stretávame s otázkami používateľov, ktoré sa týkajú nefunkčných alebo problémových Android aplikácií. Častokrát nefunguje v aplikácii nejaká funkcia, prípadne je aplikácia spomalená, či absolútne nefunkčná. V tomto prípade existuje niekoľko spôsobov, ako aplikáciu “opraviť”, prípadne obnoviť do pôvodného stavu.
Základom je zálohovanie
Aplikácie by ste si mali zálohovať. Najmä tie, ktoré nemajú ukladanie dát na serverov vývojára, prípadne v cloude. Ak sa totižto niečo pokazí po tom, ako vo svojej hre prejdete 19 ťažkých levelov, môžete o ne prísť. Na zálohovanie môžete využiť viacero aplikácií, odporúčame vám napríklad aplikáciu G Cloud Backup.
Vymazanie poškodených dát
Niektoré aplikácie fungujú tak, že si vždy pri spustení stiahnu dáta z internetu, prípadne z vnútornej pamäte zariadenia. Bez nich jednoducho nedokážu fungovať. Z času na čas sa však stane, že vývojári na svojej webstránke niečo pokazia, prípadne vy niekedy vymažete z pamäte zariadenia aj to, čo ste nemali. Vtedy treba vymazať poškodené dáta aplikácie.
Prvým krokom je vymazanie vyrovnávacej pamäte aplikácie. To vykonáte jednoducho:
- Prejdite do nastavení vášho zariadenia.
- Otvorte sekciu Aplikácie a nájdite aplikáciu, ktorá je poškodená alebo nefunkčná.
- Priamo v detaile aplikácie (prípadne v sekcii Ukladací priestor) nájdite tlačidlo Vymazať cache / Vymazať vyrovnáciu pamäť a potvrďte túto voľbu.
Vymazaním vyrovnávacej pamäte nevymažete prihlasovacie údaje, či uložený postup v hre. Opätovne sa pokúste spustiť aplikáciu. Ak funguje korektne, vyhrali ste. Ak ale stále nefunguje tak, ako by mala, prejdite na ďalší krok.
Ďalším krokom je vymazanie údajov aplikácie. V tomto prípade budú odstránené všetky údaje, ktoré obsahuje aplikácia, teda aj prihlasovacie údaje, uložené postupy hier a podobne. Akoby ste aplikáciu nanovo nainštalovali.
- Prejdite do nastavení vášho zariadenia.
- Otvorte sekciu Aplikácie a nájdite aplikáciu, ktorá je poškodená alebo nefunkčná.
- Priamo v detaile aplikácie (prípadne v sekcii Ukladací priestor) nájdite tlačidlo Vymazať údaje aplikácie / Vymazať dáta a potvrďte túto voľbu.
Ak nepomôže ani tento krok, pokúste sa aplikáciu odinštalovať a opätovne nainštalovať.
Posledná šanca? Staršia verzia
Niekedy sa stane, že vývojár vaše zariadenie odstráni v novej verzii svojej aplikácie spomedzi podporovaných. Vtedy pomôže možnosť Odinštalovať aktualizácie, ktorú nájdete v rovnakom menu ako v predošlých krokoch. Niekedy ale táto možnosť nie je dostupná. V tom prípade si vyhľadajte číselné označenie aplikácie (napr. Facebook 124.0.0.x), prejdite na APKMirror.com a pokúste sa nájsť staršiu verziu aplikácie. Tú si stiahnite vo forme APK súboru a nainštalujte namiesto aktuálnej (nefunkčnej) verzie.
Ak nepomohlo ani nainštalovanie staršej verzie, tak sa s aplikáciou zrejme budete musieť rozlúčiť. Nezúfajte však. V obchode Play totižto určite nájdete alternatívu ku (takmer) každému titulu, ktorý máte nainštalovaný vo svojom zariadení. ;-)
S FB mám problém ten, že mi nepípaju aktualizácie na komentáre .. a to som už vyskúšal všetko, od preinštalovania až po reset celého telefonu (galaxy s7) …
Ak ti chodia upozornenia na ostatné udalosti, treba nastaviť ich v aplikácií samotnej.
tak toto je smrtelný problém, minimálne sa ti môže zhoršiť zdravotný stav, tak bacha. ;-)
ja mam problem s youtube aplikaciou neprehra my video ide len zvuk skušal som vseto. Ale ked dam staru verziu aplikacie tak uz prehrava normalne uz ale niekedy seká asi to bude mojim mobilom mam lenovo s580 a je to hruza:)
Na novom telefóne android 7.0 sa mi na obrazovkách naľavo zobrazujú Fox news a BS news a neviem to nijako vynúť, už som z toho na nervy. Ako nastavím obsah obrazoviek naľavo od hlavnej obrazovky???
Mám problém,na Huawei p30,keď píšem občas mňa to ,,vyhodí ,,na úvodnú obrazovku. Nemám ani spodné tlačidlá ikonky. Skúšala som obnoviť nastavenia no nepomohlo,nevie niekto čím to je? Servisak mi písal,že to môže byť systémová chýba displeja,alebo ovládača? Ďakujem za rady