MojAndroid

Prednedávnom sme vás v článku informovali o možnosti vrátiť tovar kúpený cez internet v lehote siedmich pracovných dní od jeho prevzatia. Táto a viaceré ďalšie podmienky, týkajúce sa nakupovania, sa však o pár mesiacov pravdepodobne zmenia. Minister hospodárstva Tomáš Malatinský totiž predkladá nový zákon, ktorý prinesie zmeny viacerých pravidiel nakupovania cez internet. Ak ho parlament schváli, do platnosti by mohol vstúpiť v júni.

Náš tip
Kúpili ste si tovar cez internet? Do 7 dní ho môžete vrátiť

Zrejme najdôležitejšou zmenou je predĺženie lehoty na vrátenie tovaru zo súčasných 7 pracovných na 14 kalendárnych dní. Predávajúci bude tiež povinný upozorniť kupujúceho, od ktorého dňa sa táto lehota počíta. Obchodník bude musieť zároveň vrátiť poštovné len za najlacnejšiu formu doručenia tovaru, akú ponúka. Ak si teda zákazník nechal poslať tovar drahším spôsobom, napr. kuriérom, obchod mu bude povinný vrátiť len sumu povedzme za doručenie poštou.

e-shop nákup

Pri objednávke bude musieť predávajúci kupujúceho výrazne upozorniť, že si objednáva tovar, za ktorý bude musieť zaplatiť. Oznámenie v tvare „Objednávka s povinnosťou platby“, prípadne obdobným upozornením, musí byť zobrazené priamo na virtuálnom tlačidle, ktorým zákazník svoju objednávku potvrdzuje.

Mnohí predajcovia doteraz požadovali od zákazníka vyšší poplatok za zaslanie tovaru na dobierku, keďže s touto formou prepravy majú vyššie náklady. Po novom to už nebude možné a obchod si za dobierku bude môcť účtoval len takú sumu, koľko stojí zaslanie tovaru poštou. Nový zákon zároveň úplne zamedzí obchodníkom vyberať poplatky za platbu kartou, cez elektronické bankovníctvo, alebo služby typu PayPal.

Zakáže sa tiež podmieňovanie objednávky tovaru spoluobjednaním inej služby, napr. formou predvoleného súhlasu vo formulári. Obchodníci budú tiež povinní preukázať, že spotrebiteľovi pred kúpou zobrazili obchodné podmienky v zrozumiteľnej forme a na odstúpenie od zmluvy bude slúžiť formulár, ktorého vzor bude prílohou zákona. Formulár bude možné vyplniť priamo na webe (niektoré e-shopy ho používajú už aj dnes), prípadne ho stiahnuť, vytlačiť a poslať poštou.

Zdroj: sme.sk

14.1.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

20 odpovedí na “Pravidlá pri nakupovaní cez internet sa zmenia, na vrátenie tovaru bude lehota 14 dní”

  1. Zaujímavé, takže ďalších 7 dní k dobru, to znie fajn :)

    Ale predpokladám, že sa to zvrhne k “požičovni” ako v ČR (kde je už dlhšie 14-dňová lehota) – na dovolenku si človek objedná drahú zrkadlovku + nejaké príslušenstvo a po 10 dňovej dovolenke to bude vracať predajcovi… a bude ho to stáť doslova pár eúr…

  2. a bude mozne ten tovar vratit aj v tom pripade ze ho vyzdvihnem osobne a zaplatim osobne v eshope, teda spravim objednavku cez web ale zaplatim az na mieste. bude tych 14 platit aj pre mna? lebo podaktorí obchodnici si to vysvetluju po svojom…

  3. prečo by to malo byť možné?? veď o tom je práve celá tá lehota na vrátenie tovaru. čiže tá možnosť vrátiť do 14 dní tovar kúpený cez e-shop je tu preto, že zákazník nemá možnosť tovar prezrieť či je to to čo chcel vyskúšať a zhodnotiť či to je dobré alebo nie.. kdežto v kamennom obchode (alebo teda osobné prevzatie) je to o tom že tam máš vytvorené podmienky na prehliadnutie vyskúšanie a súhlas s kúpou tým že zaplatíš. Keď v normálnom obchode niečo kúpiš, nemáš nárok na vrátenie. keď si to “iba” objednáš z netu ale prevezmeš osobne na pobočke je to ten istý prípad čiže bez nároku na vrátenie… zvyšok sú podľa mňa špekulácie a kľučky len aby sme niekoho obabrali –

  4. Mna by zaujimalo kedy tato vlada da aj nejaky zakon ktory bude obhajovat predajcov a ich prava. Lebo teraz je vsetko cielene proti predajcom. Neprevzaty tovar, tovar pouzity a vrateny… je toho viac a takto je tu vserko namierene proti obchodnikom. Co sa tyka toho postovneho, najvacsia blbost aku som videl. Iba sa zvysi cena tovaru. Este navrhnu ze za balne nebude moct byt uctovane…

    • Podla mna sa ziadna cena tovaru nezvysi, je tu dostatocna konkurencia. A uspesnost cca 2 000+ internetovych predajcov na Slovensku vobec nesvedci o tom, ze by mali nejaky problem prezit, resp. by stracali na vracani tovaru nad mieru ich primeraneho zarobku:)

  5. To co je v zahranici normalne sa u nas zda nenormalne. To ze sa to obchodnikom nepaci je normalne ale aspon sa vytriedia a ostanu len spolahlivy obchodnici. Povedzme si pravdu aj medzi obchodnikmi je vela podvodnikov a spekulantov a toto je na nich prave trest.

    • Ale to, ze obchodnik ma s niecim naklady, to nikoho nezaujima. Rozbaleny tovar vo vacsine pripadov ani nie je schopny predat so ziskom.

      Aj pre toto su ludia na seba nahnevany – kazdeho zaujima len jeho ego, kasle na druhych, ziadna empatia, ziadne uvazovanie ako je na tom ten druhy. Vytraca sa pocit spolupatricnosti.

      • Mas pravdu aj ty. Ale zase je tu otazka zaujima obchodnika – zakaznik odpoved v drvivej vacsine nie ide im tiez len o svoje ego predat “kup ak na to mas inak vypadni” vsetko ma dve strany zalezi z ktorej sa pozeras ty.
        A nezabudajme ze je vela podvodnikov na nete bohuzial.

Pridaj komentár

+