Súkromná sieť mobilnej reklamy Millenial Media, zodpovedná za distribúciu reklamy pre veľké spoločnosti ako Fox News, MTV, ABC, Comedy Central, Time Life atď. Do mobilných telefónov, tabletov a podobných zariadení, zverejnila na svojom blogu nižšie uvedený graf, ktorý ukazuje, že takmer polovica reklamy zobrazenej prostredníctvom ich siete na smartfónoch, pripadá na operačný systém Android.
Dôvod je celkom jednoduchý: na trh závratnou rýchlosťou pribúda stále viac a viac Android zariadení. Počet zobrazení reklamy na Androidoch vzrástol od januára o 1,284%. Celkovo je podiel reklamy na operačnom systéme Android o 17-18% vyšší ako na operačnom systéme iOS od Applu.
Niekto by mohol povedať, že rozdiel 17% medzi Androidom i iOS je celkom veľký, no tento fakt je zaujímavejší v porovnaním so štatistikami, ktoré boli uverejnené naposledy. Vtedy bol podiel Applu 70% a Android “živoril” s podielom okolo 6%. Millennial tiež zistili, že počet zobrazených reklám na smartfónoch rastie každý mesiac o 7%, čo posúva smartfóny na prvé miesto medzi mobilnými zariadeniami s podielom 58%. Tieto precentá predstavujú desaťtisíce používateľov (Android) apikácií, ktorým sa ukazujú obrázky z odovzdávania filmových ocenení MTV a podobne.
V najbližšej dobe sa očakáva nárast segmentu “Connected Devices,” kam sú zaradené tablety. Nárast sa očakáva kvôli nedávno na trh uvedenému iPadu 2 a blížiacemu sa uvedeniu BlackBerry Playbooku.
Zdroje: Android Community, Millenial Media Blog, Mobile Entertainment
ale najviac sa zobrazuje preto lebo je to najrozsirenejsi system a ludia na nom stahuju najviac free aplikacii ktore su tymito reklamami presytene….
myslim ze aplikacii taham pozehnane ale nezachytil som este ani jednu reklamu na Fox News, MTV, ABC, Comedy Central, Time Life