Súkromná sieť mobilnej reklamy Millenial Media, zodpovedná za distribúciu reklamy pre veľké spoločnosti ako Fox News, MTV, ABC, Comedy Central, Time Life atď. Do mobilných telefónov, tabletov a podobných zariadení, zverejnila na svojom blogu nižšie uvedený graf, ktorý ukazuje, že takmer polovica reklamy zobrazenej prostredníctvom ich siete na smartfónoch, pripadá na operačný systém Android.
Dôvod je celkom jednoduchý: na trh závratnou rýchlosťou pribúda stále viac a viac Android zariadení. Počet zobrazení reklamy na Androidoch vzrástol od januára o 1,284%. Celkovo je podiel reklamy na operačnom systéme Android o 17-18% vyšší ako na operačnom systéme iOS od Applu.
Niekto by mohol povedať, že rozdiel 17% medzi Androidom i iOS je celkom veľký, no tento fakt je zaujímavejší v porovnaním so štatistikami, ktoré boli uverejnené naposledy. Vtedy bol podiel Applu 70% a Android “živoril” s podielom okolo 6%. Millennial tiež zistili, že počet zobrazených reklám na smartfónoch rastie každý mesiac o 7%, čo posúva smartfóny na prvé miesto medzi mobilnými zariadeniami s podielom 58%. Tieto precentá predstavujú desaťtisíce používateľov (Android) apikácií, ktorým sa ukazujú obrázky z odovzdávania filmových ocenení MTV a podobne.
V najbližšej dobe sa očakáva nárast segmentu “Connected Devices,” kam sú zaradené tablety. Nárast sa očakáva kvôli nedávno na trh uvedenému iPadu 2 a blížiacemu sa uvedeniu BlackBerry Playbooku.
Zdroje: Android Community, Millenial Media Blog, Mobile Entertainment