Populárna aplikácia TikTok je momentálne v USA zakázaná a kým neprejde pod nového amerického vlastníka, tak ju Američania v obchodu Google Play nenájdu. Čínsku spoločnosť ByteDance, ktorá za ňou stojí, môže aspoň tešiť fakt, že bola celosvetovo najsťahovanejšou aplikáciou v poslednom štvrťroku. Celý rebríček najsťahovanejších aplikácií aj najziskovejších hier podľa analytickej spoločnosti SensorTower zverejnil portál GizChina.
Aplikácie pre videohovory naďalej ťažia z epidémie
Aplikácia TikTok, ktorá slúži na zdieľanie krátkych videí, bola od júla do septembra najsťahovanejšou v obchode Google Play a aj AppStore. Tým pádom neprekvapí, že bola aj celkovo najsťahovanejšou mobilnou aplikáciou. Oveľa zaujímavejšie sú ďalšie miesta v rebríčku.
Druhou najsťahovanejšou aplikáciou v Google Play, a aj celkovo, bola bez väčšieho prekvapenia sociálna sieť Facebook. Prekvapením ale je, že druhou najsťahovanešou v AppStore bola aplikácia Zoom. V Google Play jej patrí rovnako slušné tretie miesto. To znamená, že táto aplikácia stále ťaží z pandémie koronavírusu Covid-19 a karantény vo veľkej časti krajín.
Ťažila z nej aj konkurenčná aplikácia Google Meet, ktorá obsadila piate miesto v Google Play a šieste celkovo. Epidémia pravdepodobne aj priamej konkurencii TikToku s názvom Snack Video.
Zostávajúce miesta v celkovom rebríčku a obchode Google Play obsadili sociálne a komunikačné aplikácie ako Instagram, WhatsApp, Messenger, Telegram alebo Snapchat. V obchode AppStore sa do rebríčku ale podarilo preniknúť televízii Netflix a Google aplikáciam ako Gmail, Youtube a Google Mapy, ktoré sú v Android smartfónoch predinštalované.
Hry sú ziskové hlavne na platforme iOS
Analytická spoločnosť SensorTower zároveň zverejnila aj rebríček najzískovejších mobilných hier za posledný štvrťrok. V AppStore obsadili prvé tri miesta online stratégia typu MOBA Honor of Kings, 3D akčná hra PUBG Mobile a stratégia 3 Kingdoms Strategic. V obchode Google Play to boli platformovka Coin Master, AR hra Pokémon GO a čínsky titul Lineage M.
Celkovo bola najziskovejšou hrou Honor of Kings od čínskeho štúdia Tencent Games a aj ďalšie miesta v celkovom rebríčku potvrdzujú, že AppStore stále generuje tvorcom hier väčšie zisky než Google Play.