Anketa NAJlepší mobilný operátor roka 2017 je na konci. V nej hlasovalo takmer 8500 zúčastnených, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 400 %! Aj to hovorí o tom, akí dôležití sú pre nás mobilní operátori a ich služby. Okrem vašich názorov sme sa dozvedeli aj to, kto si odnesie úplne nový smartfón v cene do 400 EUR podľa vlastného výberu, ako aj mená výhercov desiatich doživotných licencií k navigácii Sygic.
Najobľúbenejší je O2, najvernejší sú zákazníci 4ky
V ankete NAJlepší mobilný operátor roka 2017 hlasovalo 80 % mužov a 20 % žien, čo malo určite vplyv na výsledky hlasovania v niektorých otázkach. Medzi hlasujúcimi je najpopulárnejší operátor O2, ktorý je hlavným poskytovateľom mobilných služieb pre 27,8 % hlasujúcich. Iba v tesnom závese je Orange (26,8 %) a Telekom (25,5 %). 16,1 % hlasujúcich využíva primárne služby operátora 4ka.
V ankete sme ale boli zvedaví aj na to, nakoľko ste spokojní so svojim operátorom. Podľa prieskumu sú najspokojnejší zákazníci operátora 4ka. Iba 3,74 % z nich chcú zmeniť svojho operátora čo najskôr alebo o tom uvažujú. Veľmi spokojní sú aj zákazníci virtuálneho operátora Juro. 11,61 % zákazníkov O2 uvažujú o zmene alebo by chceli zmeniť svojho operátora. Pri operátorovi Telekom už hovoríme o 20 % zákazníkov a z našej ankety vyplýva, že najnespokojnejší sú zákazníci Orange – tu rozmýšľa o zmene alebo určite chce operátora zmeniť 21,27 % operátora.
Koľko platíme a nakoľko využívame dáta, volania a SMS?
Rozptyl výšky mesačných faktúr respondentov v ankete je skutočne široký. Veľký podiel majú zákazníci, ktorí platia za paušál mesačne 30 a viac eur, tých je 23,5 %. Až 27,8 % zákazníkov platí mesačne 10 – 19,99 EUR.
Medzi respondentmi prevládajú tí so skutočne veľkými balíčkami v paušáloch. Až 64,8 % zúčastnených má predplatených 60 a viac voľných minút, viac ako polovica má v paušále 100 a viac voľných SMS a až 26,3 % má mesačne k dispozícii viac ako 5 GB dát.
Keď sa ale pozrieme na využívanie služieb, situácia je iná. Hoci stále veľa telefonujeme a až 53,5 % opýtaných prevolá mesačne hodinu a viac času, SMS sú výrazne na ústupe a viac ako polovica ľudí odošle maximálne 19 klasických textových správ.
Zaujímavý je aj situácia s mobilnými dátami. Hoci až 22,4 % opýtaných minie mesačne viac ako 5 GB dát, až 34,7 % respondentov minie maximálne 1 GB.
Zaujímavé boli aj odpovede na otázku, či si myslíte, že platíte operátorovi adekvátnu sumu. S tvrdením sa síce stotožňuje 45,2 % opýtaných, no viac ako 6 % ľudí si myslí, že operátorovi platí málo.
S predchádzajúcimi tvrdeniami sa zhodujú aj preferencie v otázke, v ktorej sme sa pýtali na služby operátora, ktoré sú pre vás najdôležitejšie. 59,3 % z vás označilo, že najdôležitejšie je množstvo dát a pre 38,1 % je najdôležitejší počet predplatených minút. Zaujímavosťou tiež je, že iba 34,3 % opýtaných si kúpilo svoj posledný mobilný telefón u operátora.
Poznáme mená výhercov 10 navigácií a nového smartfónu!
Kým v hlasovaní ste mohli vyjadriť svoj názor a dôveru svojmu operátorovi, zároveň boli všetci hlasujúci automaticky zapojení do súťaže. V tej ste mohli vyhrať 10 doživotných licencií k navigácii Sygic, ale aj hlavnú cenu, ktorou bol tentokrát smartfón podľa vlastného výberu s hodnotou do 400 EUR. Toto sú mená výhercov:
Hlavná cena:
- Marek Lukač (vybral si smartfón Huawei P20 Lite)
Navigácie Sygic:
- Petet Jarabák
- František Jančík
- Marek Onderko
- Pavol Kosnovsky
- Andrej Ješka
- Jozef Halák
- Vladimir Michlovsky
- Matej Kürti
- Eva Brezová
- Lukáš Mihaľ
Všetkým výhercom srdečne blahoželáme! Výhercov navigácií Sygic budeme v krátkej dobe kontaktovať e-mailom a všetkým ostatným ďakujeme za vaše hlasy.