Google predstavil víťazov svojho siedmeho ročníka súťaže o najkrajšiu aplikáciu, používajúcu Material Design. Ide o tri aplikácie, ktoré tvoria víťazov troch kategórií – najlepšia adaptácia veľkej obrazovky, najlepšiu implementáciu tmavej témy a najlepší pohyblivý dizajn. Správu prináša portál XDA.
Toto sú najkrajšie aplikácia s Material Design jazykom
Víťaz kategórie Veľká obrazovka: Todoist

Tohto víťaza Google zdôvodňuje tým, že aplikácia Todoist a jej adaptívny dizajn skvelo vyzdvihujú najlepšie a najdôležitejšie prvky aplikácie. Stĺpcové rozhranie aplikácie „poskytuje pohodlnú štruktúru na vytváranie a testovanie takýchto rozložení, čo tiež umožňuje rýchle rozhodnutia o tom, ako komponenty prispôsobujú spodné listy v Todoist veľkosti obrazovky, aby sa zachovala jasnosť, kontext a čitateľnosť a navigačné komponenty viac využívajú väčšiu veľkosť obrazovky.“
Víťaz kategórie Tmavá téma: Meetly
V tejto kategórii Google ocenil prístup Meetly, ktorý bol zameraný v prvom rade na tmavú tému. Vďaka tomu vznikol “produkt, ktorý vyniká komplexnou aplikáciou farieb naprieč rozhraním, prenáša identitu Meetly a zároveň zlepšuje čitateľnosť v tmavom prostredí.“ Google tiež oceňuje pozornosť aplikácie zameranú na ilustrácie v jej tmavej téme a konzistentnú aplikáciu farieb, čo „pomohlo eliminovať prvky, ktoré sa stali „príliš pútavé“ alebo „vyzerali nemiestne“ pri prepínaní medzi svetlými a tmavými témami.
Víťaz kategórie Pohyblivý dizajn: Post-It
Aplikácia Post-It získala ocenenie vďaka zmysluplným interakciám, ktoré ponúka. Na základe spomínaných interakcií, Google spomína, že keď „používatelia nasnímajú poznámku v aplikácii – pomocou fotoaparátu svojho zariadenia – poznámka sa animuje smerom nahor, čím sa zvýrazní jej pozadie v reálnom svete a signalizuje prechod z fyzického priestoru do digitálneho zážitku. Detaily, ako tieto, slúžia na replikáciu a posilnenie existujúcich mentálnych modelov, čo umožňuje Post-It-om fungovať v aplikácii tak, ako v skutočnosti.“
Určite si tieto aplikácie vyskúšajte sami, nakoľko sú zadarmo a zistíte, prečo sa Google rozhodol tak, ako sa rozhodol