MojAndroid

Svetové spoločnosti sú každý rok porovnávané z rôznych finančných hľadísk a následne radené do rebríčkov. Jedným z rebríčkov je aj hodnota samotnej firemnej značky. Analytická poradenská spoločnosť Interbrand už cez 40 rokov hodnotí značky najväčších svetových spoločností a inak tomu nie je aj tento rok. Jej rebríčku najhodnotnejších firemných značiek za rok 2019 bez väčších prekvapení dominuje spoločnosť Apple, nasledovaná konkurentom Google.

Interbrand TOP 10

Prvá trojka patrí USA

Hodnota značky výrobcu iPhonov narástla za posledný rok o 9 % na 234 miliárd dolárov. Spoločnosť Google, ktorá stojí za mobilným operačným systémom Android, získala druhé miesto vďaka oveľa menšej hodnote značky. Konkrétne ide o sumu 168 miliárd dolárov. Napriek tomu sa môže tešiť z nárastu jej hodnoty o slušných 8 %. Internetový obchod Amazon na treťom mieste zaznamenal asi najväčší nárast. Polepšil si o 24 % na 125 miliárd dolárov.

Huawei stále ďaleko za Samsungom aj Sony

Rebríček najhodnotnejších značiek má celkovo 100 miest. Americký softvérový gigant Microsoft na 4. mieste si vylepšil hodnotu značky o 17 % na 109 miliárd dolárov. Najväčší výrobca smartfónov Samsung skončil až na 6. mieste za výrobcom nápojov Coca Cola. Hodnota jeho značky je 61 miliárd dolárov. Z ďalších známych výrobcov smartfónov nájdeme v rebríčku ešte japonské Sony a čínsky Huawei. Sony patrí 56. miesto s hodnotou značky 10,5 miliárd dolárov. Na trhu smartfónov oveľa úspešnejší Huawei je na 74. mieste s hodnotou značky skoro 7 miliárd dolárov.

Náš tip
Telekom: Najpredávanejšie Android smartfóny za september 2019
21.10.2019

+