Spoločnosť Lenovo prináša na slovenský trh čoraz zaujímavejšie kúsky pod značkou Motorola. Model Motorola Moto G5S je práve jeden z tých smartfónov, ktoré zaujmú svojím pomerom cena/výkon. Kovové spracovanie a ponúkaná výbava vám na prvý pohľad prináša pocit z prémiového zariadenia. Má však aj nejaké kompromisy, ktoré odhalíme v práve začínajúcej recenzii.

Náš tip
VIDEOrecenzia Lenovo Moto G5: Legenda pokračuje

Obsah balenia

Smartfón prichádza do vašich rúk v zaujímavej a farebne pestrej krabičke. Krabička má príjemné rozmery a “kartónové” spracovanie. V rámci balenia nájdete smartfón, záručný list, nabíjačku s podporou Turbo Charge a výstupom 3A, microUSB kábel pre nabíjanie a prepojenie s počítačom, základné informácie a ihlu na otvorenie priečinka pre SIM/microSD kartu.

Slúchadlá, ochrannú fóliu, kryt alebo iné príslušenstvo kedysi typické pre značku Lenovo tu tentokrát nenájdete. Balenie smartfónu je tak štandardné, ničím neprekvapí a vzhľadom k cene zariadenia je v poriadku.

Konštrukcia a dizajn smartfónu

Zariadenie ponúka kovové telo, ktoré príkladne lícuje. Ide o pomerne oblý kváder, ktorý dobre padne do ruky. Rozmery smartfónu činia 150 x 73,5 x 8,2 mm (na úrovni zadného fotoaparátu je hrúbka zariadenia 9,5 mm, objektív vystupuje z tela smartfónu) a váha následne 157 gramov. Vzhľadom na väčšie rámčeky okolo displeja sú však tieto hodnoty pochopiteľné, smartfón v ruke pocítite, avšak práve vďaka zaobleným hranám vám nebude robiť problém ani dlhšie používanie.

Materiály, z ktorých je smartfón spracovaný, sú kvalitné. Ani pri silnejšom stlačení nič nevŕzga ani nepraská. Kovové telo ponúka hladkú povrchovú úpravu, ale je tiež odolné. Počas testovania sme nezaznamenali žiadne škrabance či akési výraznejšie poškodenia kovového tela ani v prípade kontaktu s kľúčmi či mincami.

Predná strana ponúka 5,2″ IPS displej chránený spomínaným ochranným sklom. Nad displejom sa nachádza predná kamera, senzor jasu, reproduktor pre hovory, predný LED blesk a nápis “Moto” typický pre dizajnovú líniu tejto série. Smartfón neobsahuje notifikačnú LED diódu. Výrobca prináša alternatívu v podobe zobrazovania času, dátumu, batérie a notifikácií na zamknutej obrazovke spolu s rýchlym náhľadom. Priamo s predným ochranným sklom ešte lícujú aj plastové pásiky pre prechod signálu.

Pod displejom sa nachádza čítačka odtlačkov prstov, ktorá vďaka rozšíreniu “Moto Akcie” môže nahradiť štandardné softvérové tlačidlá na ovládanie systému Android. Veľmi návyková záležitosť. Napriek širším a možno na pohľad menej lákavým rámčekom sa však smartfón ovláda skutočne dobre aj jednou rukou a úchop zariadenia je istý a na dotyk príjemný.

Široké rámčeky, dobrý úchop

Horná hrana ponúka len 3,5mm audio konektor. Spodná hrana toho ponúka viac. Ide o microUSB konektor pre nabíjanie (s podporou Turbo Charge nabíjania z dielne spoločnosti Lenovo) alebo prepojenie s počítačom, otvor pre mikrofón a tiež päticu otvorov pre hlasný reproduktor v ľavej časti spodnej hrany. Táto hrana obsahuje aj plastové pásiky pre prechod signálu.

Pásiky sú tenké a korešpondujú s farebným prevedením smartfónu. Na oko nepôsobia rušivým dojmom, hoci ide o subjektívnu záležitosť. Tieto pásiky sú dostupné aj na bočných hranách a takisto na strane zadnej. Ľavá hrana obsahuje len šuflík pre microSD/SIM kartu. Na recenziu sme dostali smartfón v zlatom DualSIM prevedení. Šuflík však obsahuje hybridný slot. Využiť teda môžete jednu SIM kartu a microSD kartu alebo dve SIM bez microSD karty. Na tento fakt je potrebné myslieť pri kúpe smartfónu.

Pravá strana ponúka tlačidlá pre reguláciu hlasitosti a tiež tlačidlo zapnutia. Tlačidlá hlasitosti sú hladké, avšak tlačidlo zapnutia ponúka zaujímavú textúru a drobné výstupky. Dá sa tak ľahšie nahmatať a ide rozhodne o uľahčenie pre používateľa. Vo všeobecnosti však môžeme povedať, že tlačidlá sú umiestnené veľmi dobre a ľahko ich nájde pri používaní väčšia mužská, ale aj menšia ženská dlaň.

Zadná strana smartfónu obsahuje druhý mikrofón pre redukciu šumu v prípade natáčania videa, objektív zadného fotoaparátu, LED blesk, logo výrobcu Motorola a potrebné základné informácie v spodnej časti. Dôležitým faktom je, že objektív fotoaparátu vystupuje z tela smartfónu a má sklenenú úpravu. Naopak logo výrobcu je ľahko zapustené do malej priehlbiny a v prípade ovládania smartfónu padne ukazovák na túto priehlbinu akosi automaticky.

Linky, ktoré oddeľujú samotné hrany smartfónu a taktiež obruba vystupujúceho objektívu fotoaparátu je vybrúsená. Prináša tak lesklý kontrast k inak matnému dizajnu smartfónu. Nejde o vyslovene rušivý prvok, avšak je na každom používateľovi, či týmto odleskom príde na chuť alebo nie. Samotné spracovanie zariadenia je však naozaj príkladné ako na prednej, zadnej strane, ale aj po hranách. Za konštrukciu smartfónu si výrobca zaslúži palec hore.

1.10.2017