Fotoaparát: Nevýrazný duálny fotoaparát

Aj keď duálne fotoaparáty sú dnes veľkou vecou, v cenovej kategórii na úrovni 300 eur však stále nie sú samozrejmosťou. Motorola Moto G5s Plus vďaka nemu ponúka jednu zaujímavú funkciu navyše. Je ňou menšia hĺbka ostrosti, vďaka ktorej dokážete vytvárať fotografie s pekným rozmazaným pozadím. V prípade tohto zariadenia funguje tzv. hlboký obraz uspokojivo a poskytuje dobrú kvalitu bokeh efektu. Na druhej strane, softvérové spracovanie obrazu má stále svoje chyby, ktoré sú viditeľné najmä pri fotení objektov bez jasne vymedzených kontúr. Po ostatných stránkach ide na svoju triedy o priemerný fotoaparát, ktorý poskytuje prehľadné prostredie a dobrú kvalitu obrazu za dobrých svetelných podmienok. Dokazujú to aj naše testovacie fotografie.

Ukážka fotografie s efektom “Hlbokého obrazu” a bez neho

Motorola Moto G5s Plus však ani zďaleka nie je dokonalým fotomobilom, aj keď vzhľadom na cenu ponúka stále veľmi decentnú kvalitu. Počas dňa s ním odfotíte kvalitné a detailné snímky. Zaostrovanie je tiež veľmi rýchle a pomerne spoľahlivé. Horšie to je však s ubúdajúcim svetlom, keď už dochádza k viditeľnej degradácii obrazu a záznamu fotografií s vyšším šumom.

Dobrou správou je, že Lenovo v novom modeli G5s Plus nevynechal ani podporu pre natáčanie 4K videa. Kvalita obrazu je aj v tomto prípade pri dobrých svetelných podmienkach veľmi dobrá a dobre zvládnutá je aj softvérová stabilizácia obrazu – tá optická žiaľ chýba. V šere a v zlých svetelných podmienkach je video pomerne zašumené a strácajú sa v ňom detaily.

Čo sa týka aplikácie fotoaparátu, tá je prehľadná a jednoduchá na použitie. Všetky dôležité ovládacie prvky sú dostupné priamo na obrazovke a všetky dostupné funkcie máte dostupné do niekoľkých kliknutí. Samozrejmosťou je prítomnosť režimov pre fotenie panorámy a profesionálneho režimu pre pokročilých používateľov. Práve v tom sa dá manuálne zmeniť vyváženie bielej, čas uzávierky (max do 1/4), citlivosť ISO (do 3200) či expozíciu.

Lenovo zaujalo aj tromi špeciálnymi režimami, ktoré úzko súvisia s prítomnosťou duálneho fotoaparátu. Pomocou tzv. Selektívneho zaostrenia môžete napríklad meniť miesto zaostrenia obrazu a hĺbku ostrosti. Selektívne ČB zas umožní pracovať s farbami vybranej časti fotografie. Posledným režimom je ten s názvom “Vymeniť pozadie”. Už ako názov napovedá, môžete pomocou neho jednoducho zo snímky vystrihnúť určitú vrstvu a vložiť ju do inej.

21.11.2017