Multimédiá: Dobrý zvuk základom

Moto G5s Plus môžeme označiť aj za dobré multimediálne zariadenie. Vďaka veľkému displeju si užijete aj sledovanie filmov a seriálov, ktoré budú k dispozícii aj so slušným zvukom. Ten môžete počúvať cez 3,5 mm audio jack a slúchadlá alebo reproduktor, ktorý je umiestnený na obvyklom mieste v spodnej časti zariadenia. Ten hrá dostatočne hlasno a kvalitne. Aj keď na trhu nájdeme aj lepšie hrajúce smartfóny, v tejto cene ide o priemer triedy, ktorému nemáme čo vytknúť.

Lenovo Moto G5s Plus

Ostatné multimediálne funkcie sú dané samotným operačným systémom. Android sa tu nachádza v takmer v čistej podobe, čo ovplyvnilo aj výber aplikácií pre prehrávanie hudby či videí. Tých tu skutočne nehľadajte veľa. Vzhľadom na ich bohatý výber v Obchode Play ide však viac-menej o nezaujímavý údaj. Jediné, čo tu nájdete, sú aplikácie spoločnosti Google, ako Google Fotky či Hudba Play. Niektorých používateľov poteší aj prítomnosť FM rádia, ktoré si s pripojenými slúchadlami na Motorola Moto G5s Plus tiež naladíte pomocou predinštalovanej aplikácie.

Operačný systém: Jednoducho Moto

Lenovo sa už dlhšie profiluje ako výrobca smartfónov, ktorý vsadil svoje karty na jednoduchosť. Jeho smartfóny teda nie sú prešpikované množstvom aplikácií a funkcií. Práve naopak, nájdete ich tu iba niekoľko. Výsledný dojem z operačného systému je teda taký, ako by ste pracovali s čistým Androidom. Vďaka tomu dokáže výrobca pomerne pružne reagovať aj na vydávané aktualizácie. A hoci v čase písania tejto recenzie bežal Motorola Moto G5s Plus na Androide 7.1.1 Nougat, prisľúbený má aj update na najnovší Android Oreo!

V systéme oproti čistému Androidu nájdete ale predsa len niekoľko zaujímavých vylepšení. Lenovo ich ponúka v rámci aplikácie Moto. Tá poskytuje funkcie ovládania pomocou gest, ktoré zahŕňajú hneď niekoľko spôsobov ovládania telefónu. K dispozícii je napríklad rýchle spustenie fotoaparátu otočením zápästia, zmenšenie obrazovky potiahnutím prsta, stíšenie zvonenia zodvihnutím telefónu či aktivovanie režimu nerušiť vtedy, keď položíte G5s Plus displejom nadol. Zaujímavým doplnkom je tiež ovládanie pomocou snímača odtlačkov prstov. V tomto režime sa vypnú softvérové tlačidlá a aktivuje sa kapacitné tlačidlo na snímači odtlačkov (rozšíri sa tak využiteľná plocha displeja). Posunom alebo podržaním prsta sa dá v systéme vrátiť o krok späť, otvoriť naposledy použité aplikácie, prípadne  zamknúť zariadenie alebo aktivovať hlasového asistenta. Chýba však možnosť rýchleho prepínania medzi aplikáciami, ktoré sa pri bežnom ovládaní realizuje dvojitým stlačením multitaskingového tlačidla. Inak, nami asi najpoužívanejšou funkciou bolo zapnutie baterky pomocou zatrasenia. Tá patrí podľa nás aj k tým najpraktickejším.

Posledným doplnkom od Lenova je Moto obrazovka, ktorá zobrazuje upozornenia, aj keď je vypnutý displej. Ten sa na krátku chvíľu rozsvieti vtedy, keď vám príde upozornenie, prípadne pri pohybe či zatrasení. Na zatrasenie pritom reaguje pomerne citlivo, a to aj vtedy, ak napríklad buchnete do stola a podobne. Z tejto obrazovky môžete aj odpovedať na prichádzajúce SMS správy.

21.11.2017