OPERAČNÝ SYSTÉM | Android 8.0 Oreo

V čase vyhotovenia tejto recenzie obsahuje zariadenie moto e5 operačný systém Android vo svojej aktuálnej verzii 8.0 Oreo. Operačný systém je navyše k dispozícii bez akejkoľvek nadstavby od výrobcu a vychutnať si tak môžete zážitok priamo z dielne spoločnosti Google. Aj vďaka “čistému” systému Android je zariadenie aj so svojím úsporným hardvérom tak plynulé, čo je rozhodne pozitívum. Aktuálna verzia firmvéru má kódové označenie OPP27.91-25.

Po stránke bezpečnosti obsahuje smartfón marcový bezpečnostný balíček operačného systému Android. V tomto prípade by som privítal aj novšiu verziu zabezpečenia, bezpečnostné aktualizácie sú vo všeobecnosti takisto veľmi dôležitou súčasťou softvérovej podpory zariadenia. Aj v prípade kvartálneho cyklu tu už nejaká tá aktualizácia jednoducho chýba.

NADSTAVBA OD VÝROBCU | Čistý Android a minimum úprav

Ako už bolo spomenuté, nadstavba od výrobcu sa v prípade zariadení Motorola nekoná, a v prípade tohto cenovo dostupnejšieho kúsku je to aj výhodou. Čiernu zamknutú obrazovku obohatí Moto Obrazovka, ktorá ponúka kompenzáciu a zobrazuje čas, dátum, batériu a notifikácie. Na obrazovke uzamknutia je následne možné využiť skratky pre hlasové príkazy a spustenie fotoaparátu. Nechýba možnosť odomykania tvárou či Bluetooth zariadením prostredníctvom funkcie Smart Lock.

Po odomknutí zariadenia sa na obrazovke úplne vľavo nachádzajú tradične karty Google. Obsahujú vyhľadávanie Google, počasie vo vašej lokalite a zaujímavé témy, ktoré by vás mohli zaujať. Tieto karty je možné prispôsobiť v príslušnom menu. Ďalšie obrazovky obsahujú aplikácie a widgety, vrátane ikonického Motorola widgetu, s ktorým sa stretnete už prostredníctvom funkcie Moto Obrazovka.

Menu s aplikáciami je možné zobraziť potiahnutím z dolnej lišty smerom nahor. Ide o tradičný prvok, ktorý sa nachádzal aj v pôvodnom Pixel Launcheri od spoločnosti Google. Toto menu z dielne spoločnosti Motorola ponúka vyhľadávanie, lištu s piatimi najčastejšie používanými aplikáciami a následne abecedný zoznam všetkých nainštalovaných aplikácií. Nechýba tradičný balíček aplikácií od spoločnosti Google či klávesnica Gboard. Horná lišta ponúka možnosť prispôsobenia rýchlych nastavení (skratiek) a tiež možnosť prepínania viacerých používateľských účtov.

MOTO | Bonus navyše od spoločnosti Motorola

Aj lacnejšie kúsky z dielne spoločnosti Motorola obsahujú šikovné softvérové vylepšenia od výrobcu zoskupené v aplikácii Moto. Ide najmä o gestá Moto Akcie (Snímka obrazovky tromi prstami, Zmenšiť obrazovku potiahnutím prstom, Ukončiť vyzváňanie po zdvihnutí a Otočiť pre režim nerušiť). Tieto gestá dopĺňajú funkcie rozšírenia Moto Obrazovka (Nočná obrazovka, Vnímavá obrazovka a spomínaná Moto obrazovka). Za tieto vylepšenia si rozhodne zaslúži výrobca pochvalu.

3.7.2018