Ľudia si počas pandémie krátili čas rôzne, mnoho z nich aj hraním mobilných hier. No aj napriek tomu, že opatrenia sa pomaly uvoľňujú, dopyt po mobilných hrách neklesá. Podľa najnovšej správy spoločnosti App Annie, o ktorej informoval portál TechCrunch, si používatelia po celom svete stiahli v prvom štvrťroku 2021 o 30 % viac hier ako vo štvrtom štvrťroku 2019.
Používatelia v hrách minuli týždenne až 1,7 miliárd dolárov
Prvý štvrťrok tohto roku lámal rekordy aj v sumách minutých počas hrania mobilných hier. Podľa správy používatelia počas tohto štvrťroku minuli týždenne až 1,7 miliárd dolárov.
V tomto rebríčku viedli USA a Nemecko na severoamerickom a západoeurópskom trhu. Vo zvyšku sveta (mimo ázijsko-pacifického regiónu) viedli Saudská Arábia a Turecko.
Mobilné hry mnohonásobne predbehli zárobky hier pre konzoly a počítače
Mobilné hry sa taktiež stávajú populárnejšie ako hry na iných platformách. Podľa odhadu tento rok predbehnú počítačové hry 2,9-násobne a herné konzoly 3,1-násobne. Spoločnosť App Annie taktiež poznamenala, že trh s mobilnými hrami a konzolami sa postupne zlučuje, keďže čoraz viac mobilných zariadení dokáže ponúknuť herný zážitok na úrovni hernej konzoly.
Obľúbené boli multiplayer hry
Rebríček hier, ktoré počas tohto štvrťroku zarobili najviac, dominujú hry s online a multiplayer funkciami. Na prvom mieste sa umiestnil Roblox a hneď za ním nasledovala hra Genshin Impact, ktorá nedávno získala cenu Apple Design Award za svoj vizuálny zážitok.
Správa tiež analyzovala reklamný trh spojený s hrami. Používatelia už lepšie znášajú reklamy v hrách ako pominulé roky, najlepšie však používatelia z USA. Nárast popularity zaznamenali aj mobilné aplikácie na správu herných konzol vrátane aplikácií My Nintendo, Xbox Game Pass a aplikácie pre PlayStation, Nintendo Switch a Xbox. Počet stiahnutí týchto aplikácií vyvrcholil v apríli 2020, no aj v tomto štvrťroku je vyšší, ako pred pandémiou.