Podľa najnovšieho vydania analýzy Ericsson Mobility Report do roku 2020 mnohonásobne narastie objem prenesených dát v európskych mobilných sieťach. Na tomto náraste sa najviac podieľa video obsah, spotrebovaný prostredníctvom aplikácií a stále vyššia penetrácia smartfónov a tabletov. Ericsson predpovedá, že sa ich počet medzi Európanmi do piatich rokov vyšplhá na 830 miliónov, oproti súčasným 450 miliónom.
Mesačne potom európskymi mobilnými sieťami pretečie viac ako 6,2 Exabajtov (EB) dát, pričom dnes je to za rovnaké obdobie 0,5 EB prenesených dát. Zatiaľ čo súčasný priemerne aktívny majiteľ smartfónu alebo tabletu prenesie v Európe cez mobilnú sieť 1,2 GB dát mesačne, v roku 2020 to podľa analýzy Ericsson Mobility Report bude 6,5 GB dát.
V stále viac európskych domácnostiach sa presadzuje sledovanie videoobsahu na viacerých obrazovkách. Jednotliví členovia domácností si zvykajú na sledovanie obsahu na mobilnom zariadení podľa svojich predstáv a preferencií a v sledovaní pokračujú aj mimo dosah domácich Wi-Fi sietí, prostredníctvom 3G a 4G sietí. Toto správanie kladie vysoké nároky na zvyšovanie prenosových kapacít mobilných sietí, či už ide o technológie HSPA (3G) alebo LTE (4G) a investícií do týchto sietí, aby spĺňali predstavy zákazníkov o spotrebiteľskej skúsenosti s nimi.
Na raste objemu prenesených dát sa taktiež podieľa obľúbenosť mobilných aplikácií. V šiestich sledovaných krajinách (Veľká Británia, Poľsko, Francúzsko, Taliansko, Švédsko a Rusko) sa podľa objemu prenesených dát na platforme Android päťkrát umiestnila na prvom mieste aplikácia YouTube, iba v Taliansku bola druhá. Na Apeninskom poloostrove vedie Facebook, ktorý je vo Veľkej Británii a Francúzsku druhý, v Poľsku a vo Švédsku sa umiestnil na tretej priečke. V Rusku je „trojkou“ tamojšia sociálna sieť Vkontakte. Vedúcu trojicu vo Poľsku, Švédsku a Rusku doplnil webový prehliadač Chrome, ktorý sa umiestnil na štvrtej priečke. Pozíciu „štvorky“ vo Veľkej Británii, Francúzsku a Taliansku zaujala sociálna sieť Snapchat.
Ericsson Mobility Report je komplexná aktualizácia trendov a spotrebiteľského správania, ktorá využíva analýzy veľkých objemov dát v existujúcich mobilných sieťach. Ericsson ju vydáva dvakrát ročne. Švédska spoločnosť vykonáva pravidelné merania mobilnej prevádzky na viac ako stovke živých sietí vo všetkých významných regiónoch sveta. Detailné merania sú sú vykonávané vo vybraných komerčných WCDMA / HSPA a LTE sieťach s cieľom odhaliť rôzne prevádkové modely.
Zdroj: tlačová správa