mBank pokračuje v inováciách a okrem nového používateľského prostredia online bankingu uviedol aj novú verziu mobilnej aplikácie. Tá umožňuje prístupovať nielen k bežným sporiacím účtom, kartám, úverovým produktom a ďalším službám, ale aj skontrolovať zostatok na účte ešte pred prihlásením, uskutočniť mobilné platby či vďaka inteligentnému vyhľadávaniu nájsť už tie realizované.
Prihlasovanie do aplikácie je zjednodušené tým, že používateľ už nemusí zadávať meno a heslo, ale stačí ak zadá PIN kód. To isté platí aj pre potvrdenie platby, ktorú zrealizuje po zadaní PINu. Navyše, pri prevodoch prostriedkov už klient nemusí poznať číslo účtu príjemcu. Aplikácia umožňuje poslať peniaze na telefónne číslo, ktoré si užívateľ pohodlne vyberie zo svojho telefónneho zoznamu.
Online banka mBank sa tiež rozhodla zvýšiť bezpečnosť pri aktivácií aplikácie. Po novom sprevádza prvé spustenie párovací proces, ktorý v spolupráci s internetovým bankovníctvom naviaže konkrétny telefón na konkrétny účet. Každé ďalšie zariadenie je nutné spárovať osobitne prostredníctvom päť až osemmiestneho PIN kódu. V prípade potreby je možné aplikáciu kedykoľvek zablokovať cez internetové bankovníctvo, alebo prostredníctvom mLinky.
Vývoju aplikácie predchádzala dlhodobá analýza najčastejšie využívaných funkcií, mobilných scenárov a zvykov klientov. Z výskumu agentúry IPSOS vyplynulo, že až 56 % obyvateľov Slovenska, ktorí používajú internet, presne vie, čo je to mobilné bankovníctvo. Pritom ďalších 39% o ňom vie, ale nie úplne konkrétne. Aktuálne mobilné bankovníctvo však využíva len 31% opýtaných. Ako odzrkadľuje graf nižšie, zákazníci si z mobilu chcú zistiť zostatok na účte, zadávať platby, mať možnosť skontrolovať si históriu platieb, vyhľadať najbližší bankomat alebo pobočku banky či previesť peniaze prostredníctvom mobilného čísla.