MojAndroid

Aktualizované 6. decembra o 10:15:

Spoločnosť LG nám poskytla vyjadrenie k celej situácii. Riešenie už pripravuje.

„V spoločnosti usilovne pracujeme na odstránení tohto stavu. Naším zákazníkom sa ospravedlňujeme za nepríjemnosti, ktorá spôsobila posledná aktualizácia. Užívatelia budú môcť opäť naplno využívať prémiovú funkcionalitu tohto telefónu v priebehu niekoľkých dní,“ hovorí Marek Sojak z LG Electronics.

LG giež ubezpečuje, že aktuálne problémy nemajú žiaden trvalý vplyv na funkcionalitu telefónu v budúcnosti a ide iba o dočasnú chybu, ktorú vyriešiť softvérový update už v blízkej budúcnosti.

Pôvodný článok:

História sa znovu opakuje. Ďalší smartfón od spoločnosti LG trpí problémom s bootloopom, čiže nekonečným reštartovaním telefónu. Chyba sa objavila pred niekoľkými dňami na vlajkovej lodi LG G7 ThinQ a doposiaľ ju nahlásili stovky používateľov na fóre XDA. Riešenie zatiaľ nie je známe.

Chybu hlási množstvo používateľov

Chyba sa prvýkrát objavila zrejme minulý piatok no odvtedy sa šíri ako epidémia. Ďalší používatelia hlásia chybu aj na sieti Reddit a zdá sa, že ide o naozaj rozsiahly problém. Spôsobiť ho mohla posledná softvérová aktualizácia, no zatiaľ to nie je potvrdené. Isté je ale to, že chyba sa prejavuje absolútne svojvoľne bez toho, aby ju bolo potrebné nejako “aktivovať”.

Telefóny sa skrátka používateľom začnú z ničoho nič dokola reštartovať a stávajú sa tým nepoužiteľné. Niekoľko používateľov fóra XDA našlo spôsob, ako neustále reštartovanie zastaviť. Vyžaduje si to neustále vyťahovanie a zasúvanie slotu na SIM kartu (spolu so SIM kartou), no ani toto riešenie nefunguje pre každého.

Isté riešenie neexistuje

V každom prípade, nejde o prvý podobný prípad spojený so smartfónmi LG. Podobné problémy mali modely LG G4, G5, V10, V20 či dokonca starší Nexus 5X. Spoločnosť LG sa zatiaľ k situácii nevyjadrila no zdá sa, že je taká vážna, že ju čoskoro bude musieť začať riešiť samotný výrobca. Ak máte smartfón LG G7 ThinQ aj vy, stopercentné riešenie pre vás nemáme. Môžete ale aspoň spraviť to, že sa budete vyhýbať poslednej softvérovej aktualizácii. Ak ste to nestihli, tak vám zostáva iba dúfať, že na vašom modeli sa problém neprejaví.

Za tip na článok ďakujeme čitateľovi Mirovi.

6.12.2018
Zdroj: Reddit via SvetAndroida.cz

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

17 odpovedí na “LG G7 ThinQ má veľký problém – množstvo používateľov hlási nekonečný reštart telefónu [DOPLNENÉ o vyjadrenie LG]”

  1. Úspešne patrím do daného zoznamu užívateľov. No stáva sa mi to iba v prípade, že zapnem šifrovanie úložného priestoru. Mohol som to testovať od soboty kedy sa to prejavilo prvý-krát. Nakoľko mám zabezpečený štart viem veľmi efektívne vykonávať factory reset a testovať rôzne metódy. Skúšal som update aj originál Firmwareom no nepomohlo ani to.

  2. Pre upresnenie. Začalo to v sobotu ráno 00:01 po celej Európe. Na zariadenia, v ktorých mali používatelia SIM karty od operátora Telekom / T-Mobile (a iných, ktorí pod nich patrili) sa spustila aktualizácia, no nebola to klasická aktualizácia na akú sme zvyknutí. Nedalo sa tomu zabrániť, nakoľko to nebola aktualizácia priamo od LG, ale podľa dostupných informácií po sieti samotným Telekomom. Ak používateľ mal v G7čke inú SIM kartu než Telekom / T-Mobile – mobil bez problémov funguje. Sám som týmto “postihnutý” a po vykonaní hard resetu a následného vybratia SIM karty je telefón plne funkčný, dokonca po vložení SIM karty iného operátora sa tieto problémy vôbec neprejavili. Riešenie je buď zatiaľ používať mobil bez SIM karty a čakať na aktualizáciu, alebo downgrade firmwaru na verziu 10b. Táto verzia firmwaru je prvá, ktorá bola nahratá v G7čkách hneď po predstavení a funguje bezproblémovo aj so SIM kartou Telekomu. Ide teda jasne len o softwarovú záležitosť, ktorá sa snáď vyjasní čoskoro.

      • Presne toto. Obe tlačidlá podržíš až do chvíle, kým sa ti neukáže obrazovka “LG G7 ThinQ Powered by Android”. Hneď ako ju uvidíš, pusti tlačidlo na zapínanie a hneď ho naspäť stlač a podrž (tlačidlo na zníženie hlasitosti stále držíš). Mala by sa ti ukázať biela obrazovka s dvoma možnosťami a tam sa naviguješ už len za pomoci tlačidiel hlasitosti / tlačidla vypínania.
        Treba to ale skúšať viackrát a chytiť ten “grif” v tom, niekedy stačí len to tlačidlo zapnutia len stlačiť a pustiť, inokedy ho treba držať (spolu s tlačidlom zníženia hlasitosti).

  3. Nesposobila to ziadna softverova aktualizacia od LG, ale praveze aktualizacia samotneho Telekomu/T-Mobile, ktorou zjavne nieco zmenili a na co nebol SW G7-cky pripraveny. O tom ze to nebolo SW aktualizaciou od LG viem na 100%, kedze ten mobil vlastnim od 16.10.2018 a v priebehu novembra od LG nedosla ziadna aktualizacia a nasledne 1.12.2018 sa zacal bootloop. Cize LG nie je na vine, tak ako vacsina z vas pise. Urobil som downgrade na verziu V10b a vsetko OK, len s tym ze mam vypnute vsetky systemove aktualizacie. Pockam si kym vyjde opravna a az potom aktualizujem.

Pridaj komentár

+