Displej: Klasika bez prekvapení

Displej Lenovo Yoga Book v dnešnej dobe už ťažko prekvapí niečim novým. Na dnešné pomery totižto disponuje nie veľmi zaujímavým rozlíšením 1920 x 1200 pixelov. Aj to ale maximálne postačuje pre všetky činnosti, ktoré budete s tabletom robiť. Zobrazenie je dostatočne jemné aj pri menšom texte. Navyše, pochváliť musíme reprodukciu farieb, dostatočne vysoký jas a s tým súvisiacu čitateľnosť vo vonkajších prostrediach, ako aj dobré zobrazenia bielej a čiernej farby, či pozorovacie uhly. Jas displeja môžete regulovať manuálne alebo automaticky. Minimálny jas je dostatočný aj na pohodlné používanie tabletu v noci. Nie vždy však vedel nastaviť tu správnu úroveň jasu tak, ako by sme si to predstavovali. Častokrát sme sa tak prichytili pritom, že sme jas nastavovali manuálne.

lenovo-yoga-book-1

Škoda len, že Lenovo do systému nezakomponovalo žiadne ďalšie nastavenia zobrazovacieho panelu, ktorým by sa dali doladiť farby a vyváženie bielej k spokojnosti každého zákazníka. S natívnym nastavením od výroby však bude spokojná väčšina kupujúcich. Dotyková vrstva je mimochodom upravená tak, že môže reagovať na väčšinu vodivých predmetov. Tablet tak môžete ovládať aj obyčajným perom alebo ceruzkou. Tieto však reagujú iba s displejom a nie s dotykovou klávesnicou Halo.

Pre multimédiá ako stvorený

Lenovo Yoga Book je výborným spoločníkom nielen na cestách, ale aj v pohodlí domova. Vďaka svojej unikátnej konštrukcií a výbave je ideálnym pre konzumáciu multimediálneho obsahu. Veľký 10,1-palcový displej sa postará o pohodlné sledovanie filmov, prehliadanie webových stránok, či počúvanie hudby. O to sa stará dvojica Dolby Atmos reproduktorov umiestnených po stranách zariadenia. Tie hrajú hlasno a kvalitne, a ani pri vyšších hlasitostiach nedochádza ku skresľovaniu. Reproduktory však vzhľadom na svoje malé rozmery nedokážu zabezpečiť dostatočne kvalitnú reprodukciu nižších frekvencií. Pri počúvaní hudby tak budete odkázaní skôr na vyššie a stredné tóny, a teda plechovejší zvuk. V tejto triede zariadení však nejde o nezvyčajný jav, a preto to nepovažujeme za mínus.

lenovo-yoga-book-4

Lenovo do takto tenkého tela integroval aj 3,5 mm audio jack, ktorý po pripojení slúchadiel ponúka už plnohodnotný hudobný zážitok. Výstup je dostatočne výkonný aj s istou výkonnostnou rezervou, takže si na svoje prídu aj priaznivci skutočne hlasnej hudby. Samozrejme, keďže tablet je výrobcom certifikovaný ako Dolby Atmos, tak nechýbajú ani detailné nastavenia zvuku. V aplikácií Dolby Atmos je možné nastaviť inteligentný ekvalizér, ktorý je optimalizovaný pre niekoľko profilov – film, hudbu, hlas alebo hru. K dispozícii sú aj ďalšie dva používateľské profily, ktoré sa dajú nastaviť podľa seba. Lenovo do tohto tabletu integrovalo aj novinku Intel Smart Video, ktorá má za úlohu zvýšiť kvalitu videa – zredukovať šum a odstrániť artefakty pri prehrávaní. Lenovo Yoga Book navyše podporuje aj zobrazenie obrazu cez microHDMI konektor.

lenovo-yoga-book-screen_24

Čo sa týka multimediálnych aplikácií pre prehrávanie videa, hudby a obrázkov, tak v tomto je Yoga Book klasické “Lenovo”. Okrem Googlovských aplikácií tu nenájdete žiadne ďalšie prehrávače či iné tituly. Album tak nahradila aplikácia a služba Fotky, hudobný prehrávač zas Hudba Google Play. Samozrejme, ďalšie aplikácie si môžete doinštalovať z obchodu Play. Minimálne prehrávač videa sa vám bude určite hodiť, a to aj napriek tomu, že Lenovo jeden do tabletu predinštaloval. Tu môžeme odporúčiť Mx Player, s ktorým sme aj v prípade tohto tabletu dosahovali veľmi dobre výsledky. Plusom nepochybne je aj možnosť tablet polohovať do tvaru stanu alebo klasického notebooku.

lenovo-yoga-book-screen_17

8.11.2016