Operačný systém: Viacero vylepšení

Operačný systém Lenova P2 vychádza z ostatných zariadení výrobcu. Nájdete tu teda takmer čistý Android 6.0.1 Marshmallow, ktorý výrobca doplnil o niektoré aplikácie a funkcie. V praxi to znamená, že telefón je veľmi dobre odladený, ponúka rýchle reakcie a pocit čistého Androidu, ktorý poznáme aj z Nexusov. Nový P2 však oproti iným modelom dostal do vienka niekoľko funkcií navyše.

Launcher, podobne ako aj zvyšok systému, vychádza z nadstavby pre zariadenia Moto – rozdiel je najmä v grafike. Čo sa týka ostatných funkcií, tu sú rozdiely už väčšie. Lenovo P2 totižto podporuje napríklad témy, v rámci ktorých sa dajú vyberať motívy nielen domácej obrazovky, ale aj uzamykacej plochy, obrazovky prichádzajúcich hovorov, multitaskingového menu, či dialeru. Takýmto spôsobom môžete jednoducho zmeniť vzhľad celého systému.

Systém je možné upravovať aj pomocou ďalších systémových nastavení. Vítaným doplnkom je centrum oznámení, ktoré umožňuje zmeniť stavový riadok a spravovať oznámenia aplikácií. Zvoliť môžete spôsob zobrazovania zostávajúcej kapacity batérie, ako aj to, ktoré ikony sa budú v notifikačnej lište zobrazovať. Navyše, pomerne detailne si môžete vybrať aj spôsob, akým sa budú notifikácie z aplikácií zobrazovať, a to pre každú zvlášť. Už samozrejmosťou je tiež nastavenie ikon na lište oznámení.

Maximálny potenciál veľkého displeja môžete využiť vďaka možnosti skryť navigačný panel, ktorý sa dá ukryť pomocou tlačidla na navigačnom paneli. Opätovné aktivovanie panelu sa robí pomocou gesta, pohybom prsta zdola nahor v dolnej časti obrazovky. Dobrou správou je, že tlačidlo Domov reaguje aj na dotyk a môže fungovať ako tlačidlo späť. Po dlhom podržaní prsta preberie na seba funkciu tlačidla pre aktiváciu multitaskingového menu. Stlačením sa dostanete na domovskú obrazovku.

Ďalšie funkcie:

• Rýchly záber: Pri vypnutej obrazovke môžete snímať dvojitým stlačením tlačidla zvýšenia/zníženia hlasitosti (ak sa na pozadí prehráva hudba, tieto tlačidlá slúžia iba na nastavovanie hlasitosti)
  • Zaklopaním rozsvietiť: Dvojitým ťuknutím aktivujete zariadenie
  • Mikro obrazovka: Z horného rohu obrazovky smerom nadol sa nakreslením “C”, zobrazí mini obrazovka pre ovládanie jednou rukou.
  • Inteligentná scéna: Režimy, pre automatické prepínanie režimov zariadenia a jeho funkcií
  • Rozšírené ovládanie dotykom: Rozširujúce menu, ktoré sa zobrazuje kdekoľvek na obrazovke. Jeho aktivovaním sa rýchlo dostanete k nastaveniam a rýchlym odkazom pre ovládanie zariadenia, či spúšťanie vybraných aplikácií.
  • Fotoaparát dvojitým stlačením vypínača: Rýchle otvorenie fotoaparátu bez odomknutia zariadenia.
  • Rýchle spustenie baterky: Dlhým stlačením tlačidla DOMOV pri vypnutej obrazovke sa zapne baterka.
  • Znížiť hlasitosť zvonenia: Automaticky stíši hlasitosť zvonenia po zodvihnutí telefónu.

Inou zaujímavou novinkou je aj podpora tzv. duálnych aplikácií. Tá umožňuje spustenie až dvoch inštancií jednej aplikácie. Na Lenovo P2 tak môžete súčasne pracovať s rôznymi aplikáciami, na ktorých budete prihlásení z rôznymi účtami alebo profilmi. V podobnom duchu, aj keď trochu komplexnejšom, sa nesú aj tzv. bezpečné zóny. Pomocou nich môžete vytvoriť zabezpečenú zónu, v ktorej nainštalované aplikácie, dáta a upozornenia nebudú prístupné používateľom pracujúcim v otvorenej zóne. Jediným prostriedkom pre zdieľanie dát je špeciálny priečinok SecureZoneEx.

28.11.2016