Displej: Full HD AMOLED

Lenovo aj z dôvodu šetrenia energie použilo v Moto Z Play 5,5-palcový panel typu AMOLED. To znamená, že sa môžete tešiť na dokonalú čiernu a v porovnaní s bežnými IPS panelmi aj kontrastnejšie zobrazenie farieb. Kvalita obrazu je skutočne na vysokej úrovni, čo platí aj o pozorovacích uhloch, či čitateľnosti na priamom slnku. Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Zobrazovací panel patrí k tomu najlepšiemu na trhu a v podstate mu nemáme čo vytknúť. Čo zamrzí, je možno iba absencia pokročilejších nastavení, ktoré by umožňovali prispôsobenie vyváženia bielej, či iných parametrov. Lenovo v Moto Z Play namiesto takéhoto nástroja ponúka len možnosť prepnutia farebného režimu medzi Štandardným a Živým zobrazením.

lenovo-moto-z-play-recenzia-16

Skvelým doplnkom je aktívny displej, ktorý je akousi obdobou always-on displeja vlajkových lodí Samsung či LG. Informácia o čase a upozorneniach sa totižto nezobrazuje nonstop, ale len v vtedy, keď prejdete rukou nad displej. V tomto momente sa na ňom zobrazí aktuálny čas a notifikácie, ktoré je možné otvoriť bez toho, aby ste museli zariadenie odomknúť.

Výkon: Bez zaváhania

Snapdragon 625 spolu s 3GB RAM tvorí jadro celého zariadenia. Dopredu vás upozorňujeme, že v benchmarkoch v tejto zostave nemôžete očakávať špičkové výsledky, no to ani nie je jej cieľom. Bez ohľadu na ne však môžeme povedať, že nedostatok výkonu pri práci s telefónom pociťovať určite nebudete. Presvedčila nás o tom rýchlosť reakcií pri práci s aplikáciami či prehliadaní webových stránok, ako aj spoľahlivé prehrávanie videí. Z používateľského hľadiska môžeme Moto Z Play označiť za ideálny smartfón, ktorý vás pri každodennom používaní určite nesklame.

lenovo-moto-z-play-recenzia-15

S Lenovo Moto Z Play je bezproblémové aj hranie hier. V 3D Marku Ice Storm Unlimited sme namerali skóre na úrovni 13 837 bodov. Napriem tomu, že sa s ním Lenovo nemôže rovnať vlajkovým lodiam, tak grafický čip Adreno 506 odvádza svoju prácu veľmi dobre. Nemusíte sa tak báť, že by ste si na tomto zariadení nezahrali najnovšie herné tituly. Bez akýchkoľvek problémov spustíte Modern Combat 5, Asphalt 8 a iné im podobné hry. Problémom nie je ani prehrievanie, ktoré sme ani po dlhodobejšom používaní nezaznamenali – teplota sa aj pri hraní a pri benchmarkoch držala na úrovni pod 35°. Zvýšenie teploty tak v mnohých prípadoch ani nepocítite. Citeľne sa zariadenie prehrieva iba pri nabíjaní.

Interné úložisko má dostatočnú kapacitu 32 GB, z ktorých je pre používateľa dostupných 23,85 GB. Výhodou je, že vnútornú pamäť je možné rozšíriť o pamäťovú kartu microSD s maximálnou kapacitou do 256GB. Vďaka upravenému hybridnému slotu ju môžete použiť aj v prípade, že budete mať v zariadení vložené dve nanoSIM karty. To je veľké plus pre všetkých, čo chcú využívať služby dvoch mobilných operátorov, no nechcú sa vzdať možnosti rozšírenia pamäte pomocou microSD karty.

lenovo-moto-z-play-recenzia-6

Multimédiá: Má 3,5 mm audio jack

Súčasným trendom medzi vlajkovými loďami je odstraňovanie 3,5 mm audio jacku. K tomuto kroku sa odhodlalo aj Lenovo, ale len pri modeli Moto Z. Lacnejší Moto Z Play 3,5 mm audio jackom stále disponuje. Zaujímavosťou je, že Lenovo v Moto smartfónoch zvykne umiestniť reproduktor do predného telefónného slúchadla. To má výhodu najmä v tom, že pri držaní zariadenia na šírku nedôjde k jeho náhodnému zakrytiu a stlmeniu – napríklad pri hraní hier. Reproduktor je dostatočne hlasný, kvalitou však patrí skôr do priemeru triedy. Pri použití externých slúchadiel je reprodukcia po kvalitatívne aj výkonnostnej stránke v poriadku a mala by uspokojiť väčšinu poslucháčov.

lenovo-moto-z-play-recenzia-2

Multimediálne aplikácie nie sú práve najsilnejšou stránkou. Nenájdete tu žiadny hudobný prehrávač alebo Galériu od Lenova. Tieto aplikácie nahrádza alternatívami od Googlu, a teda titulmi ako Hudba Play, Fotky, či Filmy Play. K dispozícii nie sú dokonca ani žiadne pokročilé nastavenia zvuku, ktoré nájdeme vo viacerých smartfónoch Lenova (Dolby Atmos). Osobne to však nepovažujeme za veľký nedostatok. V obchode Play nájdete totižto množstvo titulov, ktoré väčšinu týchto aplikácií bez problémov zastúpia.

14.10.2016