MojAndroid

Vyzerá to tak, že Android sa dočkal novej revolúcie v oblasti distribuovania reklamy pre bežných používateľov - AirPush. Vďaka tejto technológii sa reklamy už nebudú zobrazovať vo vnútri aplikácie ale priamo v notifikačnom paneli a to aj vtedy ak aplikáciu nepoužívate! Viete si to predstaviť, aby sa na mieste, kde sa majú zobrazovať iba dôležité notifikácie objavovala reklama? A čo v prípade, že by bolo takýchto aplikácií viac?

Autori projektu sľubujú vývojárom až desaťnásobne väčší počet kliknutí na reklamu, čo je nárast z 0,9 na 11%. To je pre nich nepochybne veľkým lákadlom, najmä z dôvodu väčších príjmov z reklám. Predsa len bežný používateľ klikne na reklamu v notifikačnom paneli častejšie -či už náhodou alebo v domnienke, že ide o dôležitú notifikáciu.

Jedným z prvých, ktorí túto technológiu vyskúšali a implementovali do svojej aplikácie bol aj slovenský vývojár Martin Adámek so svojou aplikáciou APNDroid. Vzápätí sa však vzniesla vlna kritiky a negatívnych ohlasov, ktoré označovali aplikáciu ako škodlivú. V dôsledku množiacich sa sťažností bola aplikácia na krátku dobu dokonca  stiahnutá z Android Marketu. Až po odstránení AirPush autorom bola opätovne umiestnená na Market. Autor sa ospravedlnil a prisľúbil, že takúto formu reklamy už nebude používať.

Čo si myslíte vy o takejto forme reklamy? Používali by ste aplikácie, ktoré by zobrazovali reklamu priamo v notifikačnom paneli ?

3.5.2011

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

18 odpovedí na “Kontroverzná reklama priamo v notifikačnom panely s Airpush”

  1. Mna by skor zaujimalo,ako sa do buducna k tejto problematike postavy samotny googl. Reklama v notifikacnej liste jednoznacne nema co robit! To uz nie je notifikacna lista! Cele sa mi to zda,ze je to iba o tom ako uzivatelovi podstrcit este viac reklamy bez ohladu ci to chce alebo nie. Som jednoznacne proti a taketo aplikacie odmietam. Obavam sa vsak,ze neostane iba pri aplikaciach.

  2. dalsi moj faktor, preco si uz nikdy nekupim android fon, a jedine riesenie asi bude to, co bolo pisane aj vyssie, podavat vlnu staznosti, nahlasit app ako skodnu, aby to nebolo vyhodne pre autorov app… alebo priamo na google, ze dovoluje takuto formu buzeracie…

  3. Hm, takéto notifikácie mi dáva prehliadač “Sme” novín. Som rozmýšľal, prečo mám hore v notifikácii správu od Sme (napr. “Radičová neodstupuje”), aj keď som to napr. nemal spustené, teraz už viem.

  4. Vyvojari sa mozu rozhodnut, ci ich free aplikaciu bude pouzivat X ludi a budu mat nizky prijam za zobrazovanie reklami, alebo ich aplikaciu bude pouzivat X/100 ludi a budu mat percentualne 10-krat vyssi prijem, relane 10-krat nizssi…

    Uzivatelia si mozu aplikaciu kupit za par eur (centov) a nemusia riesit ziadnu reklamu. Aj ked zo Slovenska to zatial nie je take jednoduche.

    Ale zavrhovat platformu kvoli reklame v bezplatnych aplikaciach??? To mi pripada dost smiesne :) Samotny system predsa nema v sebe ziadnu reklamu a kazdy sa moze sam rozhodnut co si nainstaluje a co nie…

  5. Reklama sa stala sucastou kazdodenneho zivota, celkom to aj chapem, ale co mi velmi vadi, ked mam nejake zariadenie (telefon, webovu stranku atd..) a reklama mi prekryje funkcionalitu aplikacie, stranky a nemozem vykonat ukon, ktory zamyslam (v tomto momente si poviem, ani to uz nejdem spustat ked s tym neviem pracovat plnohodnotne, v konecnom dosledku je to minus pre aplikaciu). Ked uz teda reklama do aplikacii, nech neobmedzuje UI zasadnym sposobom.

Pridaj komentár

+