MojAndroid

Vyzerá to tak, že Android sa dočkal novej revolúcie v oblasti distribuovania reklamy pre bežných používateľov – AirPush. Vďaka tejto technológii sa reklamy už nebudú zobrazovať vo vnútri aplikácie ale priamo v notifikačnom paneli a to aj vtedy ak aplikáciu nepoužívate! Viete si to predstaviť, aby sa na mieste, kde sa majú zobrazovať iba dôležité notifikácie objavovala reklama? A čo v prípade, že by bolo takýchto aplikácií viac?

Autori projektu sľubujú vývojárom až desaťnásobne väčší počet kliknutí na reklamu, čo je nárast z 0,9 na 11%. To je pre nich nepochybne veľkým lákadlom, najmä z dôvodu väčších príjmov z reklám. Predsa len bežný používateľ klikne na reklamu v notifikačnom paneli častejšie -či už náhodou alebo v domnienke, že ide o dôležitú notifikáciu.

Jedným z prvých, ktorí túto technológiu vyskúšali a implementovali do svojej aplikácie bol aj slovenský vývojár Martin Adámek so svojou aplikáciou APNDroid. Vzápätí sa však vzniesla vlna kritiky a negatívnych ohlasov, ktoré označovali aplikáciu ako škodlivú. V dôsledku množiacich sa sťažností bola aplikácia na krátku dobu dokonca  stiahnutá z Android Marketu. Až po odstránení AirPush autorom bola opätovne umiestnená na Market. Autor sa ospravedlnil a prisľúbil, že takúto formu reklamy už nebude používať.

Čo si myslíte vy o takejto forme reklamy? Používali by ste aplikácie, ktoré by zobrazovali reklamu priamo v notifikačnom paneli ?

3.5.2011

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+