Vyzerá to tak, že Android sa dočkal novej revolúcie v oblasti distribuovania reklamy pre bežných používateľov – AirPush. Vďaka tejto technológii sa reklamy už nebudú zobrazovať vo vnútri aplikácie ale priamo v notifikačnom paneli a to aj vtedy ak aplikáciu nepoužívate! Viete si to predstaviť, aby sa na mieste, kde sa majú zobrazovať iba dôležité notifikácie objavovala reklama? A čo v prípade, že by bolo takýchto aplikácií viac?
Autori projektu sľubujú vývojárom až desaťnásobne väčší počet kliknutí na reklamu, čo je nárast z 0,9 na 11%. To je pre nich nepochybne veľkým lákadlom, najmä z dôvodu väčších príjmov z reklám. Predsa len bežný používateľ klikne na reklamu v notifikačnom paneli častejšie -či už náhodou alebo v domnienke, že ide o dôležitú notifikáciu.
Jedným z prvých, ktorí túto technológiu vyskúšali a implementovali do svojej aplikácie bol aj slovenský vývojár Martin Adámek so svojou aplikáciou APNDroid. Vzápätí sa však vzniesla vlna kritiky a negatívnych ohlasov, ktoré označovali aplikáciu ako škodlivú. V dôsledku množiacich sa sťažností bola aplikácia na krátku dobu dokonca stiahnutá z Android Marketu. Až po odstránení AirPush autorom bola opätovne umiestnená na Market. Autor sa ospravedlnil a prisľúbil, že takúto formu reklamy už nebude používať.
Čo si myslíte vy o takejto forme reklamy? Používali by ste aplikácie, ktoré by zobrazovali reklamu priamo v notifikačnom paneli ?