Určite ste sa už stretli s videami na YouTube, ktorých názvy alebo náhľady sľubujú šokujúce odhalenia či dôležité správy, no samotný obsah je úplne mimo témy. Takéto praktiky, známe ako clickbait, teraz očakáva prísnejšie kontrolovanie. YouTube plánuje odstrániť zavádzajúce videá, začínajúc Indiou, a postupne rozšíriť nové pravidlá aj do ďalších krajín, informuje portál PhoneArena.
Platforma sa sústredí na obsah spojený s aktuálnymi udalosťami a správami, pretože tieto témy najčastejšie priťahujú divákov klamlivými titulkami či titulnými obrázkami. Ak video napríklad tvrdí, že “Prezident odstúpil!” a v skutočnosti o tom vôbec nehovorí, bude podľa nových pravidiel odstránené. Aby mali tvorcovia čas prispôsobiť sa, YouTube spočiatku nebude udeľovať sankcie. Nové pravidlá budú najskôr uplatňované len na novo nahrané videá.
Tvorcovia dostanú po prstoch
Takéto metódy majú tvorcom poskytnúť možnosť prehodnotiť, ako prezentujú svoj obsah. YouTube však zatiaľ nešpecifikoval presnú definíciu “správ” či “aktuálnych udalostí”. Nie je jasné, či pod tieto kategórie budú spadať aj športové udalosti alebo zábava. Rovnako nevieme, aké metódy bude platforma využívať na identifikáciu nesúladu medzi titulkom, náhľadom a obsahom videa.
Mohlo by vás zaujímať:
- NÁVOD | Ako presunúť aplikácie na pamäťovú microSD kartu
- Stabilná verzia systému Nothing OS 3.0 s Androidom 15 prichádza na prvé smartfóny
- Samsung potvrdil príchod AI lišty, ktorá prinesie nové funkcie na zamknutú obrazovku
Popri tejto novinke YouTube zavádza aj ďalšie zmeny. Aplikácia pre Android testuje nové rozloženie pre pohodlnejšie sledovanie videí na šírku. Tvorcovia budú mať možnosť odpovedať na komentáre formou krátkych videí priamo pod svojimi nahrávkami. Dokonca aj aplikácia YouTube Kids prešla výraznou modernizáciou, čím sa vylepšilo jej používanie pre deti aj rodičov.
Hoci je zavedenie nových pravidiel zatiaľ obmedzené na Indiu, v prípade úspechu sa očakáva ich globálne rozšírenie. Mohlo by to zlepšiť kvalitu obsahu na YouTube a zároveň ochrániť divákov pred zavádzaním, ktoré aj na našom trhu je citeľné.