MojAndroid

Bratia Michel a Antoine Morcos majú 34, resp. 33 rokov. V roku 2014 si založili štúdio Ketchapp, ktoré začalo pomerne aktívne publikovať hry. Tie majú často veľmi podobný princíp – jednoduché ovládanie, ľahko zvládnuteľný princíp a peknú grafiku. Za necelé dva roky aplikácie tohto štúdia zaznamenali stovky miliónov stiahnutí a v obchode App Store patrí štúdio medzi najziskovejšie vôbec. Počtom stiahnutí sa pritom môže porovnávať iba s tými najväčšími spoločnosťami, ako napríklad Facebook či Google. Najzaujímavejšie na tom ale je, že ani jeden z bratov žiadne aplikácie neprogramuje.

A výsledok? Hity typu 2048, ZigZag, Twist, Stick Hero, či najnovší prírastok Stack, ktorý si získal aj nás. Štúdio publikuje jednu hru týždenne, no väčšina upadne do zabudnutia. Niektoré sú ale nesmierne úspešné a ťahajú celú stratégiu spoločnosti. Bratia totiž spolupracujú s menšími vývojármi, ktorých hry takýmto spôsobom propagujú. Podľa všetkého musia týždenne otestovať aj stovku hier a nájsť medzi nimi takú, ktorá má potenciál uspieť na trhu mobilného hrania. Vyššie spomínané tituly sú dôkazom toho, že bratia majú skutočne dobrý nos na masové hity a zároveň majú veľmi dobre spracovaný biznis model.

ketchapp appky

Vo svojich hrách spoločnosť umiestňuje množstvo reklám. Titul Stack je ale skvelým príkladom toho, že reklamy vás nemusia pri hraní vyrušovať a ani vám prekážať. Jednoducho vám iba zaberú čas, keď sa na ploche zobrazia a vy si vyberiete, či na ne kliknete, alebo ich zavriete. Štúdio Ketchapp tiež využíva svoje najväčšie hity na to, aby tu propagovalo svoje ďalšie hry. Vzhľadom na podobnú štruktúru jednotlivých titulov je veľmi pravdepodobné, že ak sa hráčovi páči jedna hra, bude mu vyhovovať aj ďalšia. A hlavné motto spoločnosti? “Nerobíme hry pre hráčov, robíme hry pre bežných majiteľov smartfónov.”

Reklamou na svoje vlastné hry tak vie spoločnosť ušetriť množstvo prostriedkov, ktoré by inak putovali na marketing. S tým si bratia ťažkú hlavu nerobia a neriešia ani komercializáciu spoločnosti. Okrem nich dvoch v spoločnosti pracuje iba niekoľko ďalších zamestnancov, pričom nemajú ani vlastnú kanceláriu a pracujú buď z domu, alebo z verejných kaviarní.

Samozrejme, tento biznis model je spochybňovaný a niektorí odborníci neveria, že tieto skvelé výsledky boli dosiahnuté organicky. Spoločnosť ale neponúka žiadne informácie o svojich finančných výsledkoch, no analytici predpovedajú, že každý mesiac zarobí 6,5 milióna USD, čo ale bratia znovu popierajú. Okrem toho bolo štúdio Ketchapp viackrát napadnuté za to, že ich hry sú iba klonom populárnych titulov. Je to viditeľné najmä pri titule 2048, ktorý mal veľa spoločného s populárnou hrou Threes. Podozrenie z klonovania je zrejmé aj pri hre Skyward, ktorá sa výrazne podobá na obľúbenú hru Monument Valley. A aká je ich odpoveď? “Aj pretekárske hry sú na jedno kopyto a nikto to nerieši.”

Ketchapp skyward monument valley

Bez ohľadu na to sa ale spoločnosť úspešne vyhýba súdnym sporom a stále ukazuje dobré výsledky. Skvelý nápad bratov sa ukázal ako skutočne výnosný a bude zaujímavé sledovať, či ho v budúcnosti niekto úspešne neskopíruje, alebo či bratia nenarazia na prekážky, s ktorými sa zatiaľ nestretli.

Všetky Android aplikácie štúdia Ketchapp nájdete na tomto odkaze. Väčšina z nich je dostupná aj pre platformu iOS, no nájdu sa aj také, ktoré si zahráte iba na zariadeniach so systémom Android.

Zdroj: Business Insider, ketchappgames

3.3.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+