MojAndroid

Jeden z najväčších porovnávačov cien na Slovensku a v Česku má problém. Heuréka.sk, na ktorej si mnohí z vás vyhľadávajú pred kúpou najlepšiu cenu za tovar, už vraj nie je objektívna. Tvrdí to nielen jeden z najväčších obchodov na našom území - Hej.sk, ale aj ďalší predajcovia, vrátane českej Alzy. Na boj proti Heuréke dokonca vznikla už aj samostatná webstránka BezHeureky.cz. Sú na nej zobrazené hlavné fakty a dôvody na to, prečo by z nej mali odísť aj ďalší predajcovia.

Problémom je akvizícia spoločnosťou Rockaway

Najväčším problémom, ktorý nastal v prípade Heuréky, je podľa viacerých predajcov prechod pod spoločnosť Rockaway. Tá totižto nevlastní len Heuréku, ale aj ďalšie weby - Mall.cz, CZC.cz, Parfemy.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz, Kolonial.cz, či Proděti.cz. Zoznam predajcov pod krídlami Rockaway-u je dokonca ešte dlhší. Problém nastal vtedy, keď Heuréka začala zobrazovať tieto obchody ako dôveryhodné, aj keď nespĺňali všeobecné kritériá pre toto označenie a boli umelo "pretláčané" v zobrazovaní cien na vyššie pozície.

Heuréka vraj zneužíva aj citlivé dáta e-shopov

Predajcovia okrem uprednostňovania "sesterských" webov vyčítajú Heuréke aj zneužívanie citlivých dát o platbách v obchodoch, kde sú ľudia z Heuréky presmerovaní. Majiteľ obchodu Hej.sk tvrdí, že Heuréka dlhodobo odmieta nezávislý audit o nakladaní s citlivými dátami o platbách, čo naznačuje, že by ich mohla zneužívať. Predajcovia tiež pokladajú za nezmyselné to, že Heuréka od obchodov vyžaduje dáta o všetkých objednávkach daného obchodu a v prípade ich nevydania označí obchod za nedôveryhodný. Tak sa vraj Rockaway snaží odstaviť konkurenciu. Okrem toho však web BezHeureky.cz hovorí aj o zneužívaní ceny za prekliky, ktorú Heuréka opäť preinvestuje do PPC reklám, ktoré jej prinesú len ďalšie prekliky. Doslovne tento ťah nazvali "Heureka Perpetum".

heureka-dovody

Chýba im objektivita a relevancia

Podľa týchto informácií sa zdá, že Heuréka hrá s konkurenciou nečistú hru. Navyše jej funkcia stráca aj relevanciu. Podľa viacerých predajcov je až 35% všetkých predajov z inej kategórie, ako do ktorej sa používatelia preklikli z Heuréky. Ľudskou rečou povedané, 35 ľudí zo 100 si v obchode kúpi niečo iné, ako pôvodne hľadalo na Heuréke.

heureka-relevancia

Okrem Hej.sk aj Alza a ďalšie obchody

Ak sa prístup a fungovanie Heuréky nezmení, tak príde o niekoľkých veľkých predajcov, ktorí sa rozhodli nevyužívať naďalej jej služby. Okrem Hej.sk sa hodlá Heuréku opustiť aj Alza.cz, obchod s krmivom pre zvieratá SpokojenyPes.cz, či klenotníctvo Silver.Ag. Na webstránke BezHeureky hovoria dokonca predajcovia aj o tom, ako si zabezpečiť nových zákazníkov lacnejšou a lepšou cestou. Už teraz je jasné, že Heuréka.sk z tohto nevycúva len tak a v najbližšej budúcnosti bude musieť tento problém nejako vyriešiť. Je pravdou, že na Slovensku aj v Česku existuje niekoľko ďalších porovnávačov cien a zákazník tak má možnosť slobodnej voľby. Po tomto škandále sa však ľahko môže stať, že popularita Heuréky značne klesne.

Vyjadrenie Heuréka.sk k tejto kauze

“Heureka.cz je nezávislý nákupní rádce a srovnavač cen, který poskytuje stejné služby všem obchodním partnerům. Ze své podstaty je a musí být nezávislým subjektem. Veškeré procesy se řídí Kodexem Heuréky. Je na každém e-shopu, zda se rozhodne své zboží zobrazovat a nabízet průměrně 3 miliónům našich reálných uživatelů měsíčně. Heureka rozhodnutí Alzy nerozumí, protože důvody pro něj nevnímá jako opodstatněné,” reagoval riaditeľ Heuréky Tomáš Braverman.

Vyjadrenie Alza.cz k tejto kauze

"V první řadě je třeba říci, že Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době se jedná o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o 'nezávislém srovnání'. Poslední dobou jsme svědky postupného spojování doposud nezávislých subjektů v českém internetovém obchodování. Je nezpochybnitelné, že cílem skupiny Rockaway je maximalizace zisku a tím, že Heureka do této skupiny patří, nelze již věřit v její nezávislost," hovorí riaditeľ Alzy Karel Kučera.

Zdroj: BezHeureky.cz

23.5.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

44 odpovedí na “Heuréka má problém, chce z nej odísť Hej.sk aj Alza. Poznáme dôvod”

  1. Pri každom Alza prieskumu im dám najavo, že by sa mali uvedomiť jednak z cenou dovozu, od cca 100€ dovoz zdarma, nejaké akcie pre ľudí, pýtanie si 1ečka za dovezenie objednávky na vlastnú pobočku a aj tak na to serú a myslím, že nie som sám, ktorému toto vadí. Cena všeobecne u všetkých výrobkoch by mohlo byť o nejaké % lacnejšia. Nejaké zvýhodnenie pre študentov, nie že na najdrahšie značky tam buchnú pre študentov zľavu, tí sa na nich zvysoka vytoto radšej pôjdu nakúpiť do konkurenčného obchodu kde nakúpia podobný resp. rovnaký tovar za nižšiu cenu.

    Berte ale do úvahy to, že ak sa jedná o Mobily, NTB tak v ALZE máte SK alebo CZ lokalizáciu a to je drahšie ako nejaká polská v nejakom schránkovom Eshope.

    • Skus reklamovat telefon z polskej distribúcie keď zkrachuje obchod kde si ho zakúpil ;-) co sa tyka SK distribucie, tak bude vzdy drahsia a je jed o ci je to alza alebo nejaka schrankova firma.

    • vsetko je uplne rovnaka distribucia a to europska s rovnakymi jazykmi, jedine je tam prednastaveny iny jazyk pri spusteni, zmenis si na slovencinu pri prvom spusteni a mas presne to iste ako slovensku distribuciu, samozrejme kedze si vyrobok zakupil na slovensku tak platia rovnake pravidla pre vsetky vyrobky

  2. Alza? Čo sa elektroniky týka, tak tam majú ceny úplne, ale že úplne prestrelené.
    1krát urobia kvalitnú akciu – iPhone za 10€, no nakoniec nikomu iPhone nedodali, lebo to bola vlastne chyba (Alzy!) a keby tým pár ľuďom skutočne dali iPhony za 10€, tak by, chudáčikovia, asi skrachovali…
    A z tej ich zelenej škriekajúcej pi**viny z reklám dostám epileptický záchvat kombinovaný s mŕtvicou!
    Prajem pekný deň, a Heuréku budem používat i naďalej.

  3. uprimne? ak nieco chcem kupit co sa elektroniky tyka tak idem na alzu najdem si tam co hladam, ak nenajdem idem na hej alebo mall. ale alza ma krasne filtre na tovar super obsiahle info o tovare a vela recenzii. Ked najdem co chcem zadam do googlu, vyhodi mi heureku. A ak je alza drahsia o maximalne nejakych 5-10 percent tak kupujem z alzy. Za prve oplati sa mi priplatit si za bezkonkurencny servis, bezproblemove reklamacie, ziadne blocky nic nie je treba, bezproblemove vratenie tovaru… mam Vydajne miesto priamo u nas v meste. Proste radsej som kupil notas za 800e z alzy ako ten isty za 750 z nejakeho obchodu co neviem ako sa zachova ak pride rozbity tovar alebo ak mi nebude vyhovovat alebo ako sa postavi k reklamacii… 50e mi za to nestoji :) ale pozeram ze mam opacny nazor ako vacsina :D

    • Tak máš s nimi dobré skúsenosti. Ja osobne tiež okrem tých ich otravných reklám nemám prečo na nich nadávať ale poznám dosť ľudí čo mali problémy s nefunkčnou elektronikou od nich a následným vyreklamovaním ktoré sa síce nakoniec podarilo ale s obrovskými naťahovačkami.

    • hmm ze bezproblemove reklamacie ale na tvoje naklady…vcera mi dosla PC bedna objednana z eshopu co ani nebol na heureke eshop je z CZ krabica sice sedela ale vnutri bol iny model a vies ako prebehla reklamacia poslal som fotky vyrobneho cisla predajcovi ten to preveril a odpisal ze mu to mam poslat naspet a okamzite mi odoslal spravny produkt a ze vsetky naklady na spetnu prepravu bude hradit on len mu mam nascanovat uctenku a tie mi preplati ked som naposledy reklamoval u alzy zle dodany tovar (tovar sice spravny ale poskodeny skrabancami), trvalo to 20 dni a tovar som musel zaslat naspet na vlastne naklady reklamaciu sice uznali ale aj tak som musel cakat mesiac kym prebehla reklamacia a dostal som tovar tak neviem kde ta reklamacia bola menej problemova ci v alze co je v heureke ako naj odporucany shop z pohladu spokojnosti zakaznikov ale malinky eshom z CZ co ani nieje na heureke a nejake hodnotenia som o nich ani nenasiel. :D :D :D

  4. Heureka: shop roku 2015: mall.sk :D :D tak firma, co za posledne tri mesiace roku nemala pozitivny komentar… take problemy co mali koli stahovaniu skladu.. este dnes na FB sa ludia stazuju ze nemaju ani tovar, ani peniaze..

  5. kolega z práce si objednal na alze notebook ktorý mali v akcii a na sklade. Po troch týždnoch mu nič neprišlo a ked ich kontaktoval tak mu ani nevedeli povedať že kedy tovar dostane lebo vraj niekde nastal problém ale nevedia kde. A daný tovar sa im stále zobrazoval že ho majú na sklade. Nakoniec objednávku zrušil. Tak asi tak k alze. Ale napríklad ja som s nimi problém nikdy nemal. Ono pri tolkých objednávkach si myslím že sa vždy vyskytne nejaký ten problém. Inak to funguje v malom eshope ktorý za den urobí 20 predajov a inak vo velkom eshope kde sa predajov urobí 1000 denne.

    • tak sa riadne pozri :) za 542 € mas vykupene telefony alebo dovezene, officialne sa S7 musia predavat za 699 € co su z oficialnej distribucie. Ked mas pri produkte uvedene ze 0% DPH tak to znamena ze je vykupovy a niekto ho uz mal, aj ked ho pouzivat nemusel.

      • prese ako hovori kristian. Ludia kupuju kadejaky sedy dovoz z bohviejakej distribucie a potom lamentuju, ze namaju aktualizacie a ze im servis odmietol zarucnu opravu. nikdy nepochopim ako moze niekto vobez zvazovat telefon z druhej ruky ci inu ako lokalnu distribuciu.

  6. Tymi nazvami clankov sa chcete podobat na koho ? Tupky.sk ? Ci nejake ine top slovenske srajdy ? Neda sa to len vecne a v kratkosti napisat ? Musite tam davat na koniec tie zvasty typu: “pozname dovod.” nedegradujte sa zbytocne..

  7. Kedze som programoval kody pre zobrazovanie produktov na heureke, vedel by som vam povedat ako spravodlivo funguje porovnavac cien, no to by ma asi dali na sud za prezradenie ich firemnych taktik. Iba jedno mozem povedat: Alza aj ked pride o znacne velky balik penazi zo zisku od zakaznikov prichadzajucich z porovnavaca cien, aj tak urobila to najlepsie co mohla a to by som odorucal vsetkym velkym e-shopom

Pridaj komentár

+