Pokles predajnosti Samsung zariadení pocítil šéf Samsungu (a hlavne riaditeľ jeho mobilnej divízie) JK Shin priamo na svojej koži. Zatiaľ čo minulý trimester zarobil na základnom plate a bonusoch celkovo až 1,5 milióna dolárov, v tomto kvartáli na jeho účet prišlo “iba” 630 000 dolárov. Dôvodom je zníženie predajnosti smartfónov a tabletov, ktoré má JK Shin na starosti. Aj napriek poklesu predajnosti je ale Samsung stále najväčšou (mobilnou) značkou na svetovom trhu s podielom až 24%. Na krk mu ale šliapu alternatívne značky ako Xiaomi, ktoré si odhryzli dostatočne veľký kus koláča, ktorý doteraz patril Samsungu. Xiaomi sa dokonca stalo 3. najväčším výrobcom Android zariadení.
JK Shin si ale z nižšieho platu zrejme nerobí vrásky. Na začiatku roka totižto obdržal bonusy a plat v celkovej výške 8,8 milióna dolárov, v čom boli zahrnuté ešte odmeny za minulý rok. Nižšie výnosy spoločnosti sú ale varovným signálom pre Samsung, ktorý by sa mal zamerať aj na trh s low-end a mid-end zariadeniami. Tam ho totižto konkurencia vo valcuje a zariadenia juhokórejskej spoločnosti sa nedokážu presadiť tak, ako vo sfére high-endov. K zvýšeniu predajnosti možno pomôže nová rada “A-smartfónov”, ktorá sa má zamerať aj na nižšie cenové kategórie.
Zdroj: Engadget