MojAndroid

Apple najnovší iPhone 6 odhalil pred niekoľkými dňami vo svojej centrále v americkom Cupertine. Na podujatí CEO spoločnosti Tim Cook prezentoval iPhone 6 a iPhone 6 plus s väčšími displejmi, pričom pri ich odhalení nechýbali ani najnovšie hodinky Apple Watch. Predstavenie nových produktov sprevádzali samozrejme aj klasické reči o zvýšení výkonu použitého procesora Apple A8, ktorý má podľa slov spoločnosti až o 25% výkonnejší CPU a o 50% rýchlejšiu grafickú jednotku. Prvé testy však naznačujú, že s týmito číslami je niečo v neporiadku.

Prvé výsledky testov sa totižto objavili v multiplatformovom benchmarku Basemark X, ktorý k testom grafického výkonu využíva engine Unity 4.2 nachádzajúci sa na tisíckach mobilných hier. Výsledok benchmarku pochádza od neznámeho odosielateľa a ich pravosť teda nemôžeme na 100% potvrdiť. Ak sú ale pravdivé, iPhone 6 nie je po grafickej stránke ani zďaleka tak výkonný ako tvrdila spoločnosť pri predstavení. iPhone 6 v bechmarku dosiahol na stredných detailoch skóre 21204, čo je len o 3% viac ako u predchodcu. Situácia sa mení na vyšších detailoch, kde sa počet získaných bodov vyšplhal na 15621. Toto skóre predstavuje zlepšenie o 16% a v tomto smere predbieha aj konkurenciu ako Samsung Galaxy S5, HTC One M8 a iné smartfóny. Kladom nového čipu však je, že je vyrobený 20 nm výrobným procesom a mal by byť aj výrazne úspornejší, čo  pri batérii s kapacitou 1800 mAh bude iPhone 6 potrebovať.

Early_Apple_iPhone_6_Benchmark_Results iphone 6 bench

Otázne ostáva, prečo Apple tvrdil, že grafický výkon je oproti predchodcovi o polovicu vyšší. Jedným z vysvetlení by mohlo byť použitie nového Metal API, ktoré by vďaka úpravám softvéru v hrách malo takýto výkon ponúknuť. Väčšina hier však beží na OpenGL ES, ktorý používa aj benchmark Basemark X a do najbližšej budúcnosti sa táto situácia ani výrazne meniť nebude. Klamal teda Tim Cook na predstavení alebo ešte príde na lámanie chleba v iných benchmarkoch? To sa dozvieme pravdepodobne až po prvých recenziách na toto zariadenie.

Každopádne, osobne si myslím, že benchmarky už nie sú momentálne pri mobilných zariadeniach až tak dôležité. Na iPhone 6, či aj staršom iPhone 5S spustíte akúkoľvek momentálne dostupnú hru, a táto situácia sa v najbližšej dobe ani meniť nebude. Vyšší výkon by sme potrebovali len v prípade, že by sa smartfóny premenili na univerzálne zariadenia, ktoré by nahradili aj klasické počítače, či herné konzoly. Do tej doby však bude viac záležať na službách a softvérovej výbave, ktorú smartfóny dokážu používateľom ponúknuť.

Zdroj: tomshardware

13.9.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+