MojAndroid

Update Facebook aplikácie pre Android a uvedenie Single-Sign-On v prvej polovici tohto týždňa bolo pre mnohých ľudí po celom svete veľkým sklamaním. Vo veľkej miere preto, lebo očakávali Facebook telefón bežiaci na Androide.

Mark Zuckerberg na margo tohto nenaplneného očakávania povedal na úvod svojej otváracej reči:

Facebook nebude vyrábať telefón. Chceme posilniť sociálne aplikácie naprieč všetkými platformami. Nepotrebujeme vytvárať aplikácie, ale namiesto toho vytvoríme platformové komponenty pre ľudí/vývojárov, aby mohli vytvárať svoje aplikácie na povrchu sociálnej siete.

Čo presne teda Facebook predstavil, a prečo je to pre nich také dôležité? Na rovinu povedané, posilňujú si svoje postavenie vo svete mobilných zariadení, a netrápi ich to, že je veľa ľudí sklamaných, lebo nedostali novú hračku či video chat.

  1. Single Sign-On: Otvorte aplikáciu a automaticky využite výhody jednotného prístupu s načítanými informáciami o vás a vašich priateľoch. Znie to podobne ako prihlasovanie sa do vášho Android telefónu cez Gmail účet, a okamžitý prístup a synchronizácia vašich kontaktov, kalendára, aplikácií a podobne, však?
  2. Location API: Ak vieme, kde sa nachádzate a kde ste boli v minulosti, a vieme to isté o vašich priateľochi, dokážeme s týmito informáciami urobiť zo sociálneho hľadiska zaujímavé veci. Google sa o niečo podobné pokúšal už s Buzz-om a Latitude, ale zatiaľ nebol úspešný. Facebook je však jednotka medzi online sociálnymi sieťami, takže sa posnažia dosiahnuť to, čo sa Googlu nepodarilo. Vlastne to ani nemusia robiť sami, v podstate to za nich urobia vývojári aplikácií. Facebook bude mať len úžitok z takto pridanej hodnoty.
  3. Deals Platforma: v narábaní so zľavami a kúponmi sú veľké peniaze. V skutočnosti sú len formou (veľmi efektívnej) reklamy. Google so svojím Adwords/Adsense si to uvedomuje rovnako dobre ako Facebook a ich Facebook Ads. Google zobrazuje reklamu v mapách, aplikáciách a hrách, ale nadobudla táto forma reklamy dôležitý význam vo svete sociálnych sietí? Ani nie. Facebook však teraz využíva svoj obrovský sociálny dosah a informácie o polohe na vytvorenie trhu, s ktorým môže pracovať a využivať vo svoj prospech. Ms. Cleo Moment povedala: “Predstavte si, že Facebook umožní vývojárom vložiť reklamu, založenú na polohe jej používateľa, do svojich aplikácií a hier, s tým, že z nej budú mať  určitý podiel.”

Celý článok si môžete prečítať v angličtine na portále Phandroid.

5.11.2010

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+