Zdá sa vám niekedy, že či ste mali jedno, dve alebo štyri jadrá v procesoroch na svojich Android zariadeniach, výkon sa adekvátne nezvyšuje? Ak ste odpovedali áno, tu je odpoveď spoločnosti Intel, prečo je to tak.
Intel uskutočnil niekoľko testov, podľa ktorých tvrdí, že niekedy počet jadier môže výkonu Androidu viac škodiť, ako mu pomôcť.
Mike Bell, generálny riaditeľ Mobile Intel a Communications Group, hovorí, že Android nie je pripravený na viac jadrové procesory, a dokonca ide tak ďaleko, že označil viac jadrové procesory v Android zariadeniach za škodiace. Testovanie uskutočnené spoločnosťou Intel hovoria, že viac jadrové procesory v záťažových testoch podávajú nižší výkon, ako jednojadrové procesory.
„Pozrel som sa na základné implementácie dostupné na trhu, a úprimne povedané, v tepelnom a výkonovom prostredí mi nie je jasné, aké vyhody poskytuje. Android nepracuje efektívne pri použití viac jadier, nepracuje, ako by mal. Aby to tak bolo, tvorcovia SoC by mali svoje procesory optimalizovať, no nerobia to, a pravdepodobne sa k tomu ani neunúvajú,“ povedal Mike Bell, generálny riaditeľ Mobile Intel a Communications Group.
Bell ďalej povedal, že používanie viacerých jadier v procesoroch by malo zmysel, keď by došlo ku správnemu napájaniu a operačný systém bude mať dobré plánovanie vlákien. Android totiž stále pracuje tak, že keď vykonáva jednu úlohu, všetky ostatné sa dočasne zastavia.
Zdroj, foto: TheInquirer, PhoneArena
no koonecne to niekto vykrical na plnu hubu :-) ..
Ja vidim využite viacjadra…. Ubuntu napr . minimalne ide na dvojjadre 1.0ghz…. Su paradne hry na 4 jadrove procaky…. ale čo sa tyka systemu je pravda že využiva neefektivne taky vykon…
Strucne a jasne, nezmysel. Android (operacny system) je na viacjadrovy hardware velmi dobre pripraveny. Linuxove jadro zacalo podporovat multiprocessing tusim od verzie 2.x (nechce sa mi hladat ale je to uz hodne davno), a skaluje velmi dobre. Napokon, vacsina z top500 najvykonnejsich pocitacov su masivne paralelne systemy na ktorych bezi linux. A Android nie je nic ineho, len upravene linuxove jadro plus systemove prostredie…
Problem je v aplikaciach. Kolko vyvojarov aplikacii pre android vyuziva pri kodovani tlp (paralelne spracovanie na urovni vlakien)? Kolko je takych aplikacii? Neviem ani o jednej. A otazne je ci vobec java samotna na androide podporuje multi-threading. Este aj na PC-platforme je stale vacsina aplikacii kodovana bez akejkolvek snahy o paralelne spracovanie. Ak vynecham rozne inzinierske simulacne softy, renderovanie/dtp a serverove aplikacie, tak uz zostava len zopar hier, a to je tak asi vsetko.
Ono tazko moze aplikacia profitovat z viacprocesoroveho systemu, ked programator bol prasa a nakodoval appku bez toho aby si vsimol ze existuje cosi ako pthreads. Taka aplikacia moze bezat na multi-cpu/core systeme este pomalsie, lebo system nenecha jedno jadro bezat dlhy cas na 100% a ostatne na 0%, ale bude tu single-thread aplikaciu presuvat z jedneho jadra na druhe (load/thermal-ballancing)…
V podstate s tebou suhlasim. Ale nezabudajme na to ze nie kazda uloha sa da paralelizovat. Ked to velmi zjednodusene poviem, tak najlepsie sa paralelizuju vypoctovo narocne ulohy bez priamej interakcie z uzivatelom. Ako si pisal, su to rozne renderovania, serverove aplikacie, encoding videa a pod. To su ale vsetko ulohy ktore moc nevykonavas na mobile. Predpokladam ze domace video si nestrihas na smartphone :-)
Jasny marketingovy tah Intelu, iny zmysel vtom neni.
od zaciatku tvrdim,ze je to nezmysel.Staci jedno jadro s vykonom 1,4GHz ete lepsie 2GHz a potom by sme videli vykon ;)
ono je jasne ze INTEL kritizuje viacjadrove procesory lebo INTEL MA IBA JEDNOJADRA
Pokialviem, intel chce stavat smartfony na modifikovanej platforme “atom”. a tam ma aj dvoj-jadra…
uply nezmysel :) kazda android aplikacia, ktora taha data z internetu (vseobecne komunikacia po sieti), to musi robit v separatnom vlakne, inak aplikacia vytuhne. dalej vsetky Open GL aplikacie maju renderovanie v separatnom vlakne (inak sa to na androide ani neda), teda kazda jedna serioznejsia hra profituje z dvojjadra. Davnejsie su uz aj jednoduche mechanizmy na nahravanie dat z lokalnej databazy vo vlakne na pozadi. vseobecne kazda operacia, ktora trva viac ako 5-7 sekund musi ist do vlakna, inak vyskoci “application nor responding”. Android vyuzije viac jadier, uplne bez problemov aj 4 :)
Bell asi nemal šancu sa pohrať s Androidom, veď len v základnom prostredí je vidieť, že to lepšie pracuje, rýchlejšia odozva a ani nehovorím o sťahovaní napr z marketu, u single core to trvá dlho a kým to nainštaluje ani nehovorím…dual core to nainštaluje v okamžiku od stiahnutia. Nehovorím, že by to nemohlo byť ešte lepšie, ale myslím, že pokiaľ nekupujem phone za plnú sumu tak sa to oplatí mať viac jadier.
Napriklad tegra 3 ma 5jadro a ostatne 4 sa zapnu az ked su zapotreby takto by to malo byt…
!!!! Intel is not referring to the kernel scheduler (which is very good)! I believe Intel is referring to the Dalvik thread scheduler, which is pretty much utter crap.It needs serious work to be able to work well beyond two cores, and even with two cores.I don’t think Intel is referring to the kernel scheduler (which is very good)! I believe Intel is referring to the Dalvik thread scheduler, which is pretty much utter crap.It needs serious work to be able to work well beyond two cores, and even with two cores, there’s a lot of power waste going on when it does multi-threaded operations.Source: The Inquirer (http://s.tt/1dy2a)
Intel is referring to the Dalvik thread scheduler, which is pretty much utter crap.It needs serious work to be able to work well beyond two cores, and even with two cores, there’s a lot of power waste going on when it does multi-threaded operations.Source: The Inquirer (http://s.tt/1dy2a)
Intel is referring to the Dalvik thread scheduler, which is pretty much utter crap.It needs serious work to be able to work well beyond two cores, and even with two cores, there’s a lot of power waste going on when it does multi-threaded operations.Source: The Inquirer (http://s.tt/1dy2a)