Instagram patrí k najpopulárnejším sociálnym sieťam, čo potvrdzujú aj všetky štatistiky. V poslednej dobe sa dobieha najmä s TikTokom, a to v sfére často plytkého a rýchleho obsahu. Na to aby prežil, potrebuje zdroje financií. Práve takými najčastejšie bývajú reklamy, ktorých počet sa za posledné roky niekoľkonásobne zvýšil. Teraz ale prichádza nôž do chrbta používateľov, informuje AndroidAuthority.
Práve tým má byť pridanie ďalšieho typu reklamy. Používatelia na sociálnych sieťach Twitter (X) a Reddit sa sťažujú na najnovšiu vychytávku, ktorá sa postupne dostáva do ďalších a ďalších zariadení. Pár z nich sa stretlo s tým, že Instagram chce zaviesť takzvaný Ad Break, inak povedané reklamnú prestávku.
Mohlo by vás zaujímať:
- Aké triky na nás obchodníci skúšajú, aby sme im podľahli a nakúpili?
- Ako výrobcovia testujú odolnosť smartfónov?
- Občianske združenie supluje štát. Pomáha študentom rozpoznať nástrahy v IT bezpečnosti
- Prevratné novinky pre Waze a WhatsApp, ale aj bezpečnosť bezdrôtového nabíjania | Prehľad týždňa
Instagram ad break 😐. Maybe I’ll just finally move over to TikTok, cuz fuck this shit.
— Rob Moses (@RobMoses) May 31, 2024
To, že počet reklám rastie, je akýmsi štandardom na každej sociálnej sieti a podobných platformách. Najviac tieto reklamy hnevajú používateľov YouTube, kde sa nachádzajú veľmi často, môžete ich preskočiť až po určitom čase, prípadne sú nepreskočiteľné a vám tak znepríjemňujú pohodlnosť pozerania videí. Instagram mal v tomto výhodu, že každú reklamu ste vedeli potiahnutím prsta preskočiť, a to aj za menej ako pol sekundy.
Rozhodnutie vyvolalo vlnu hnevu
Spomínaná reklamná pauza, ktorú Instagram zavádza, je ale nepreskočiteľná. To znamená, že ak sa vám na obrazovke znenazdajky objaví, vy s tým nič nespravíte a musíte počkať, kým dobehne do konca. Aplikácia vám totiž úplne zamrzne. Tieto reklamy by mali byť podľa odborníkov len krátkodobé, no v dnešnej nenásytnej dobe s týmto tvrdením nemôžeme počítať dlhodobo. Používateľom tak ostáva dúfať, že to je len nástrel spoločnosti Meta a nedostane sa reálne do globálnej prevádzky.

Mnohí z nich hrozia, že prestanú sociálnu sieť používať úplne a prejdú napríklad na konkurenčný TikTok, či ďalšie nové alebo staré alternatívy. Na Slovensku sme sa s týmto typom reklamy ešte nestretli, no hrozí, že postupom času to príde aj k nám.
