Spoločnosť Facebook s rastúcou popularitou služby Instagram integruje do jej aplikácie stále viac reklamy. Podľa portálu Engadget ich dostala aj funkcia krátkych videí Reels, ktorá je u nás známa pod názvom “filmový pás”. Reklamné bloky môžu mať až 30-sekundovú dĺžku a budú sa objavovať priamo medzi prezeranými videami Reels.
Popularitu krátkych vertikálnych videí odštartoval služba TikTok
Krátke niekoľkosekundové videá Reels sú kópiou a konkurenciou populárnej čínskej služby TikTok. Ich tvorcovia sa v nich snažia zaujať iných používateľov nejakým kreatívnym nápadom. Poslúžiť im k tomu môže aj hudba a rôzne efekty, ktorými môžu video v dĺžke 15 až 30 sekúnd vylepšiť. Tento typ videí si získava stále väčšiu popularitu vďaka svojej stručnosti a orientácii na výšku, čo je pri prezeraní na smartfóne výhodou.
Reklamy budú mať rovnakú podobu a možnosti interakcie ako samotné Reels
Instagram už reklamy v Reels testoval niekoľko týždňov na vybraných trhoch ako India, Nemecko alebo Austrália. Rovnako ako reklamy v Príbehoch sú reklamy v Reels vertikálne, roztiahnuté na celú obrazovku a majú dĺžku až 30 sekúnd. Ich podoba je tak rovnaká ako v prípade samotných videí Reels. Rovnako ich môžete preskočiť jedným kliknutím, alebo s nimi interagovať.

Môžete ich tak komentovať, lajkovať, uložiť alebo ich zdieľať s inými používateľmi cez Direct správy. Značky a firmy, ktoré cez reklamy v Reels predávajú svoje produkty, môžu na ich spodnom okraji umiestniť tlačidlo na presmerovanie používateľa do ich internetového obchodu. Takisto sa pod názvom profilu firmy bude zobrazovať malý nápis „Sponzorované“ podobným spôsobom, ako pri iných reklamách na Instagrame.

Je otázne, ako veľmi negatívne budú používatelia Instagramu reagovať na ďalšie zvýšenie reklamy, ktorá sa už niekoľko rokov objavuje aj priamo medzi samotnými príspevkami. Pre vlastníka služby spoločnosť Facebook sú však dôležitým zdrojom príjmov a jej podnikanie je na nich založené. Začiatkom roku kvôli tomu začala s testovaním reklamných nálepiek v Príbehoch a už predtým vložila reklamy do vyhľadávacieho kanála služby Instagram.