MojAndroid

Pokiaľ trávite na sociálnych sieťach veľa času, tak v prípade služby Instagram ho budete čoskoro tráviť ešte viac. Akým spôsobom vás k tomu chce donútiť, popisuje portál PhoneArena.

Množstvo navrhovaného obsahu sa zvýši a používateľ ho bude môcť priamo ovplyvniť

V súčasnosti sa na nástenke (Feed) aplikácie Instagram zobrazujú najnovšie príspevky vami sledovaných používateľov, ktorými prechádzate po vertikálnej osi. Samozrejme občas sa medzi nimi objaví reklama, ktorá na prvý pohľad vyzerá ako klasický príspevok iného používateľa. Pred časom začal Instagram vkladať medzi príspevky sledovaných používateľov aj tzv. navrhované príspevky.

Sú to príspevky, o ktorých služba na základe vašich predošlých vyhľadávaní alebo polohy usudzuje, že by vás mohli zaujímať. V nasledujúcich dňoch začne Instagram testovať na vybraných používateľoch v anglicky hovoriacich krajinách zobrazovanie väčšieho množstva odporúčaného obsahu na hlavnej  nástenke.

Typ a množstvo navrhovaného obsahu bude riadiť softvérový algoritmus podľa toho, ako používateľ používa aplikáciu Instagram. Pri navrhovaných príspevkoch sa zobrazia dve tlačidlá, ktorými používatelia poskytnú spätnú väzbu. Kliknutím na hviezdičku dajú najavo, že sa im obsah páči. Druhým tlačidlom môžu odložiť zobrazovanie navrhované obsahu o 30 dní.  Takýmto spôsobom môžu používatelia rozhodnúť, aký obsah sa im bude zobrazovať.

Viac času stráveného v aplikácii znamená viac zobrazenej reklamy

Novinku by mal Instagram podľa portáluTechCrunch prezentovať ako rozšírenie nástenky (Feed extension). Najprv bude testovaná len v anglických hovoriacich krajinách a ak sa osvedčí, tak sa neskôr rozšíri aj do ďalších regiónov. Hlavným jej cieľom je prinútiť používateľov tráviť dlhší čas v aplikácii Instagramu. Čím viac navrhovaného obsahu sa bude zobrazovať medzi sledovanými príspevkami, tým dlhšie budú medzi nimi listovať.

Tým pádom sa zároveň používateľom zobrazí aj viac reklamy. A práve na nej je biznis spoločnosti Facebook, ktorá službu Instagram vlastní, postavený. Zároveň spoločnosť podľa portálu TechCrunch reaguje na konkurenčnú službu TikTok, ktorá pri zobrazovaní navrhovaného obsahu využíva pokročilý algoritmus a dokáže ním presnejšie cieliť na svojich používateľov.

Náš tip
MWC 2021: Alcatel predstavil dvojicu smartfónov a smart hodinky pre deti

 

27.6.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+