MojAndroid

Pre niektorých prekvapenie, zároveň však osobný údaj, na ktorí sme citliví. Dátum narodenia už požaduje Instagram od každého používateľa. Dôvod je samozrejme ochrana detí pred nevhodným obsahom. Je to však oprávnená požiadavka?

Vek už od všetkých

Instagram teraz vo veľkom cieli, podobne, ako jeho materská firma Facebook, na ochranu detí. Takto je aspoň prezentovaná snaha spoločnosti poskytnúť bariéru pred obsahom pre osoby mladšie ako 13 rokov. A práve toto je hranica, ktorú Instagram sleduje (mladší by účet mať vo väčšine krajín nemali). Po novom už bude nutné zadať vek aj pre tých užívateľov, ktorí v minulosti takúto požiadavku nemali. Iste, mnohých s nedostatočným vekom napadne, že nie je nič jednoduchšie, ako si vek upraviť, oklamať systém a mať stále prístup. Instagram upozorňuje, že jeho umelá inteligencia sleduje správy používateľa a napríklad cez fotografiu z oslavy narodenín dokáže overiť, aký skutočný vek používateľ má.

Instagram balóny
Foto: zee5.com

Instagram už začiatkom toho roka nedovoľuje posielanie súkromných správ osobám, ktoré daného používateľa nesledujú a majú menej ako 18 rokov. V prípadoch, ak systém vyhodnotí účet ako ten, kde je nesprávne zadaný vek a cieľom bolo obísť reštrikciu 13 rokov, bude zaslaná výzva a účet odstránený. Na nápravu a zvrátenie tohto stavu sa musí doložiť doklad preukazujúci vek dieťaťa, na čo Instagram dáva 30 dní. Potom účet definitívne zakáže, čím prídete o všetok nahraný obsah. Instagram pre účely overenia uznáva viacero dokladov.

Zadanie dátumu narodenia však môže byť urobené iba jeden krát. Od tohto momentu už máte vybraný dátum nemenný a počas existencie účtu s ním budete spojený. Spoločnosť ubezpečuje, že prepojenie alebo zdieľanie dátumu narodenia nebude možné a preto sa majú týmto vyhlásením uspokojiť aj používatelia. Proste cieľom je výlučne kontrola detských účtov. Pri prepojených účtoch Facebook a Instagram prichádza k zdieľaniu dát medzi platformami.

Za všetko môžu reklamy

Otázka, prečo vlastne Instagram takto koná, nemá jasné východiská. Už sa však objavili špekulácie o tom, že Instagram ide cestou maximalizácie možností pre tržby, kde patrí najmä cielená reklama. A keďže Facebook síce pre mladistvých zakázal mnohé cielenie reklamy, prvok veku, a to znamená cielenie reklamy podľa veku ostalo. Čiže ak Instagram bude mať čo najviac reálnych vekových dát od dvoch miliárd zákazníkov, cielenie a tým aj záujem o takto nastavenú reklamu bude obrovský. A to vrátane vekovej skupiny od 13 do 18 rokov. Vtedy už písať o tom, ako nám ide o ochranu detí, nemá veľký význam.

Náš tip
Influenceri budú musieť na Instagrame označiť spozorované príspevky ako reklamu
15.9.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+