MojAndroid

Keď Mark Zuckerberg kúpil v apríli 2012 Instagram za približne miliardu dolárov, všetci sa mu smiali, že vyhodil peniaze do vzduchu. Za cenu 33$ na používateľa išlo o jeden z najväčších obchodov desaťročia a aj skúsení analytici nepriali tejto spolupráci svetlú budúcnosť. Necelé tri roky na to nám ale podnikateľ stojaci za modrým gigantom dokazuje, že jeho kúpa mala zmysel – dnes je totižto Instagram asi 49-krát hodnotnejší ako bol v dobe, keď ho kúpil Facebook. Prečo je tomu tak? Odpoveď je jednoduchá – reklamy.

facebook-3

Instagram začal s reklamami vo svojich mobilných aplikáciách len niekoľko mesiacov dozadu a pomohlo mu to zvýšiť hodnotu každého používateľa a celej sociálnej siete až na hodnotu 35 miliárd. Že vám to (49-krát) matematicky nesedí? Toto číslo je prepočítané vzhľadom na hodnotu, ktorú mali akcie Facebooku vtedy a akú majú teraz. A suma 35 miliárd dolárov vraj nie je konečná.

3009340-poster-instagram

Analytici z agentúry Citi odhadujú 40% rast používateľov Instagramu v budúcom roku a nemusia sa mýliť. Od mája do decembra 2014 totižto Instagram prilákal až 50% nových používateľov, a to najmä pridaním nových funkcií do svojich mobilných aplikácií. Výnosy z reklám sa tak aj v budúcom roku budú zvyšovať, pričom Instagram patrí medzi top spoločnosti vzhľadom na pomer ceny reklamy a profitu. K takémuto dobrému výsledku prispel aj fakt, že Instagram ponúka registráciu cez Facebook, v ktorom sa vám zobrazujú zacielené reklamy. Tento systém sa pomaly prehupol aj na Instagram, a tak ak ste seniorom čo má rád turistiku a zdieľa veľa fotiek vnúčat, určite neuvidíte reklamu na paintball alebo adrenalínové športy.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Zdroj: Engadget

20.12.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+