Influenceri s tisíckami sledovateľov môžu od spoločností nielen získať bezplatné produkty a služby, ale aj zarobiť za ich promovanie v príspevkoch alebo príbehoch. Nemecký súd rozhodol, že odteraz budú musieť príspevky, za ktoré dostali zaplatené, označiť ako reklamy. O téme informovala agentúra Reuters.
Nové pravidlo neplatí v prípade, že influenceri produkt dostanú zadarmo, ale nedostanú zaplatené za vytvorenie jedného alebo viacerých príspevkov o ňom. V tejto situácií nemusia uviesť, že ide o reklamu.
Traja influenceri sa kvôli zatajovaniu platených príspevkov ocitli na súde
Rozhodnutie prišlo po tom, čo nemecká asociácia, ktorá je zodpovedná za zabezpečenie spravodlivého obchodovania, podala sťažnosť na tri nemecké influencerky. V sponzorovaných príspevkoch na Instagrame totiž jasne neuviedli, že ide o platenú spoluprácu.
Žaloba obišla jednu z nich, ktorá na svojom profile zdieľala fotku plyšovej hračky s odkazom na stránku výrobcu. Za tento príspevok však nedostala zaplatené, čiže nemala povinnosť ho označiť ako inzerciu.
Problém rieši aj Veľká Británia
Problém s utajovaním sponzorovaných príspevkov sa rozhodol riešiť aj britský Úrad pre hospodársku súťaž. Spolu so spoločnosťou Facebook zaviedli minulý rok nové pravidlá, podľa ktorých musia influenceri v príspevku jasne uviesť, že zaňho dostali zaplatené.