Švédska obchodná sieť Ikea, konkrétne divízia v Rusku, najala pre posilnenie predaja novej kolekcie produktov reklamnú agentúru, ktorá mala za cieľ pomôcť vybudovať marketingovú kampaň na populárnej sieti Instagram. Výsledkom tejto snahy bolo vybudovanie kreatívneho portfólia vo vnútri Instagramu, ktoré sa javí ako internetová stránka.
Ak si na smartfóne prostredníctvom mobilnej aplikácie otvoríte profil ikea_ps_2014 (v prehliadači sa nezobrazí korektne), zobrazí sa vám 12 obrázkov, ktoré na oko formujú internetovú stránku. Celý účet sa tak javí, ako interaktívny katalóg, rozdelený na stoličky, stoly, úložné priestory, svetlá, textil alebo nápady. Kliknutím na jeden z nich sa obrázok zväčší, pričom každý kus nábytku je otagovaný názvom produktu. Každý tag pritom po kliknutí odhalí ďalšie informácie.
Jedná sa o kreatívny spôsob využitia Instagramu, ako voľného reklamného média. Pre lepšie pochopenie tohto interaktívneho katalógu si pozrite nižšie uvedené video.
Zdroj: The Verge