Väčšie spoločnosti, ktoré sa zaoberajú výrobou smartfónov sa snažia dať do svojho portfólia aj inteligentné hodinky. Existuje množstvo používateľov týchto smart zariadení na ruku a tí si už takmer nevedia bez nich predstaviť život. Zobrazujú im notifikácie, prichádzajúce hovory, spúšťajú či prehrávajú hudbu a podobne. Podľa oficiálnych čísel a najnovšej analýzy známej firmy IDC to však s inteligentnými hodinkami v blízkej budúcnosti nevyzerá až tak ružovo.
IDC vraví, že v roku 2016 sa spolu predá len okolo 20,1 milióna smart hodiniek. Je to o 4% menej ako minulý rok. Do roku 2020 by sa pritom malo predať spolu iba 50 miliónov kusov. Je to zaujímavý paradox, pretože, ako sme spomínali na začiatku, jednotlivé spoločnosti sa snažia predstavovať stále nové a nové hodinky. Dopyt však mierne zaostáva za ponukou. Hodinky neprerazili na takej úrovni ako smartfóny. Väčšina z nich je tiež stále pomerne drahým špásom a v neposlednom rade ich brzdí aj to, že sú stále “len” predĺžená ruka smartfónu. To znamená, že sú ďalším doplnkom, bez ktorého sa, v konečnom dôsledku, môžeme zaobísť. Smart hodinkám sa teda podľa IDC začne dariť zrejme až v momente, keď sa technológia dostane na takú úroveň, že sa 4G (alebo už 5G) stane v nich samozrejmosťou a ceny sa o dosť znížia.
Čo však musíme poznamenať je fakt, že nie všetko smart príslušenstvo treba hádzať do jedného vreca. Obliekateľná elektronika ako taká má viacero podôb a jednou z nich sú aj fitness náramky. A tým sa, naopak, celkom darí. Podľa IDC je pri delení do kategórií na fitness náramok a smart hodinky dôležitý faktor, či zariadenie dokáže používať aplikácie tretích strán. Nuž a čo hovoria čísla? Do konca roka by mal celkový súčet predaných fitness náramkov dosiahnuť hodnotu 80,7 milióna predaných náramkov. Je to 37%-ný nárast oproti minuloročným 58,8%.
Vlastníte aj vy fitness náramok či smart hodinky? Ak nie, prečo vás nepriťahujú? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: androidauthority.com