MojAndroid

Hyundai Kona Electric je najnovším prírastkom do flotily elektromobilov kórejskej automobilky. Už pri predstavení vzbudila Kona dojem, pretože Hyundai sľuboval veľmi zaujímavé parametre, ktoré sú výsadou drahších elektromobilov. Automobil sa vyrába v dvoch verziách, ktoré sa líšia kapacitou batérie, výkonom a dojazdom.

Menej výkonný variant ponúka batériu s kapacitou 39,2 KWh. Jeho výkon je rovných 99 kW. Výkonnejší variant, ktorý sme dostali na testovanie ponúkne až 64 kWh batériu a výkon 150 kW. Z 0 na 100 km/h zvládne zrýchliť za príjemných 7,6 sekundy. Navyše ponúka dojazd až 470 kilometrov, čo už vôbec nie je zanedbateľná hodnota. Keď pripočítame rýchle nabíjanie (na 80 % za menej ako hodinu), stane sa z neho ideálny spoločník do mesta, prípadne aj na dlhšie trate. Nabíjať môžete, samozrejme, aj doma, no to už trvá naozaj pár hodín.

Infotainment Kony Electric

Nová Kona disponuje 8” displejom, pomocou ktorého ovládate všetky multimédiá a navigáciu. Pomocou neho môžete taktiež nastaviť niektoré jazdné vlastnosti automobilu. Poďme ale pekne poporiadku. Displej je dotykový a na dotyky reaguje výborne. Okolo neho na ľavej a pravej strane sa nachádzajú fyzické tlačidlá, ktoré uľahčia prácu so systémom. Viditeľnosť počas slnečných dní je veľmi slušná, v noci vám zase neprepáli oči, keďže jeho podsvietenie je regulované automaticky. To funguje celkom dobre, no v niektorých prípadoch by sme privítali ešte o trochu nižší jas.

Stlačením tlačidla RADIO sa dostávate, samozrejme, do FM rádia. V ňom môžete jednoducho manuálne alebo automaticky vyhľadať svoje obľúbené stanice, ktoré si následne uložíte do pamäte. Následne je už listovanie medzi nimi veľmi jednoduché. Pod tlačidlom s názvom MEDIA je združená vaša hudba. Buď z USB kľúča, ktorý k autu pripojíte alebo hudbu dokáže prehrávať aj priamo z vášho smartfónu prostredníctvom technológie Bluetooth. Pripojenie telefónu je veľmi jednoduché. Po prvom pripojení sa následne automaticky k autu pripojí. Vy tak jednoducho zodvihnete hovor bez toho, aby ste museli smartfón vyťahovať. Bude vám na to stačiť dotykový displej Kony. Ak máte telefón spárovaný, po naštartovaní začne Kona automaticky prehrávať hudbu z neho, zatiaľ čo vy ho odložíte do priehradky na to určenej. Ak vaše zariadenie podporuje aj bezdrôtové nabíjanie štandardu Qi, dokonca sa v priehradke aj nabije.

Fotogaléria:

Navigácia v Kone je veľmi podarená. Vyskúšali sme zopár trás, pričom samotné navigovanie prebehlo bez najmenších problémov. Mapu si môžete nechať zobraziť v 3D, prípadne 2D alebo so severom hore. Vždy vidíte, kde presne sa nachádzate, aj keď máte navigáciu vypnutú. Cieľ je možné pridávať veľmi jednoducho, stačí zadať mesto, ulicu a číslo domu. Ciele môžete pridávať aj do obľúbených, čo značne urýchli ich vyhľadávanie a opakované písanie. Pridávať môžete aj body záujmu.

V nastaveniach EV získate množstvo užitočných informácií a, samozrejme, dostanete prístup aj do jednotlivých nastavení. V základnom zobrazení vidíte mapu s kruhom, ktorého veľkosť závisí od aktuálneho dojazdu a úrovne nabitia. Teoreticky by mal byť váš dojazd dostatočný na ktorékoľvek miesto, ktoré sa nachádza v kruhu. Vpravo od neho sa dozviete informácie o aktuálnej úrovni nabitia batérie. V prípade, že si tieto informácie rozkliknete, uvidíte aktuálny dojazd a približný čas, za ktorý sa elektromobil nabije na 100 % v závislosti od typu nabíjania. Pre každý typ nabíjania si môžete nastaviť aj limity v percentách, ktoré sa pri nabíjaní nemôžu prekročiť. Zaujímavou a vítanou možnosťou je nastavenie úrovne rekuperácie v troch úrovniach pre každý režim jazdy – ECO, Comfort aj Standard.

Tu získate aj prehľad o aktuálnej spotrebe energie jednotlivých súčastí automobilu. Presne vidíte aktuálnu spotrebu pri jazde, spotrebu ostatnej elektroniky alebo aj klimatizácie. Na displeji sa pri cúvaní zobrazí obraz zo zadnej kamery, ktorý je vcelku veľmi slušný. Za seba vidíte aj v úplnej tme, čo môže neraz pomôcť pri cúvaní.

Nechýba ani podpora Android Auto

Samozrejme, že sme nezabudli ani na Android Auto. Smartfón s operačným systémom Android stačí pripojiť k autu pomocou štandardného USB kábla a Android Auto sa spustí automaticky. Netreba však zabudnúť na to, že najskôr je potrebné stiahnuť aplikáciu Android Auto do vášho zariadenia. Systém fungoval prakticky bez problémov, no stretli sme sa aj s občasnými zaváhaniami a nie vždy to fungovalo správne. Problémom bol pravdepodobne samotný smartfón, ktorý sme k elektromobilu pripojili.

dav

Počas používania Android Auto sme si s radosťou vychutnávali navigáciu Waze a vyskúšali sme aj Google Mapy. Vstavaná navigácia v Kone síce nie je zlá, no tieto aplikácie sú funkčne oveľa ďalej a ponúkajú možnosti, ktoré vstavaná navigácia neponúka. V režime Android Auto nie je problém ani s telefonovaním, domovská obrazovka vám pekne ukáže napríklad aj aktuálne počasie v mieste, kde sa nachádzate. Všetko toto, samozrejme, funguje pomocou vášho smartfónu, ale ovládanie je prispôsobené veľkému displeju a hlavne šoférovaniu. Všetko je tým pádom jednoduchšie a tlačidlá sú väčšie.

Hyundai Kona Electric: Záverečné hodnotenie

Ako fanúšikov elektromobility nás automobil zaujal už hneď po jeho predstavení, pretože elektromobil s dojazdom takmer 500 kilometrov sa len tak nevidí. A už vôbec nie v cenovej kategórii do 40-tisíc eur. Počas testovania nás Kona nesklamala v žiadnom aspekte a dostali sme presne to, čo sme očakávali. Výbava je veľmi dobrá, nájdete tu všetko potrebné. Nechýbajú ani veci ako vyhrievaný volant či vyhrievané sedadlá. Páčil sa nám aj pekný displej a infotainment ako-taký. Všetko bolo maximálne funkčné a novú Konu by sme určite odporučili aj ďalej.

Ďalšie články k téme:

Náš tip
TEST Peugeot 308 SW GT: Moderný univerzál | Smart Auto
Náš tip
TEST Škoda Kodiaq Sportline: Luxus aj v infotainmente | Smart Auto
Náš tip
TEST Peugeot 2008 GT Line: Praktický infotainment aj Android Auto | Smart Auto

9.11.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+