MojAndroid

Hyundai patrí jednoznačne medzi najpokrokovejšie automobilky na svete. Za krátky čas dosiahol to, čo sa iným nepodarilo ani za dvojnásobný čas. Už dlhšie ponúka viacero elektromobilov či plug-in hybridných vozidiel, ktoré si získali srdcia mnohých majiteľov týchto modelov.

My sme mali možnosť otestovať najnovší Hyundai Kona Electric a musíme povedať, že sa nám veľmi páčil. Efektivita, ktorú automobilka pri tomto modeli dosiahla, je neuveriteľná. Aj po otestovaní dvakrát drahších elektromobilov s väčšími batériami, by sme sa rozhodli práve pre Konu. Hlavným dôvodom by bol jednoznačne neporovnateľne lepší dojazd.

Automobilka však nechce zaspať na vavrínoch a plánuje v nastolenom trende pokračovať. Hyundai začína novú kampaň, ktorá si zakladá na silnom základe na poli elektromobility, kde patrí medzi lídrov a chce ním byť aj v budúcnosti.

“Keď Hyundai vstúpil koncom sedemdesiatych rokov na európsky trh, pozadie spoločnosti bolo všeobecne neznáme. Dalo by sa povedať, že sme sa poriadne nepredstavili.” Vysvetľuje Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident marketingu spoločnosti Hyundai Motor Europe.

Od nováčika až po lídra

Spoločnosť Hyundai Engineering and Construction Company bola založená v roku 1947. Po oslobodení Južnej Kórei v roku 1945 bola spoločnosti udelená zákazka na rozvoj dopravnej infraštruktúry v krajine. Hyundai sa stal silným hnacím motorom mobilizácie celého národa.

V roku 1967 bola založená spoločnosť Hyundai Motor Company. V nasledujúcom roku bola dokončená výstavba továrne Ulsan, kde sa dodnes vyrába najviac automobilov na svete. Ročná výrobná kapacita tejto továrne je až 1,6 milióna kusov.

Po výstavbe továrne Ulsan sa spoločnosť rozhodla vyvinúť vlastný automobil s označením Pony. Tento automobil sa stal prvým sériovo vyrábaným vozidlom v Južnej Kórei. Následne spoločnosť investovala do nových technológií – do vodíka a elektromobility.

V roku 2016 bol predstavený IONIQ, prvý automobil, ktorý bol ponúkaný s tromi výrazne odlišnými elektrickými pohonnými jednotkami – hybrid, plug-in hybrid a čisté elektro.

Budúcnosť je ekologická

Nová kampaň s názvom Progress, ktorú sprevádza #BuducnostCaka, stavia na úspechoch značky, ktoré dosiahla za rekordný čas vďaka ochote riskovať a snahe udávať nové trendy. Hyundai momentálne ponúka jednu z najväčších flotíl elektrifikovaných automobilov, ktorá je doplnená o vodíkový model NEXO.

Spoločnosť Hyundai k tejto kampani pripravila zaujímavé minútové video, v ktorom sa objavia všetky dôležité modely značky. Nechýba legendárny Hyundai Pony, ale ani nové modely Tuscon, IONIQ a Kona.

Dôkazom, že Hyundai ide s dobou je aj prítomnosť funkcie Android Auto v najnovších modeloch. Vďaka tomu môžete jednoducho pripojiť svoj smartfón k infotainmentu vozidla pomocou kábla a dostanete sa do špeciálneho menu, ktoré je navrhnuté práve pre automobily. Pomocou dotykového displeja môžete následne využívať navigáciu, počúvať hudbu napríklad prostredníctvom Spotify, telefonovať a podobne.

Automobilka má aj smelé plány do budúcnosti, ktorú predstavuje už teraz. Zakladať si bude na ďalšom vývoji elektromobility a technológií s ňou spojených. Spoločnosť si uvedomuje, že aj takýmto spôsobom môže prispieť k čistejšiemu životnému prostrediu.

Všetky dôležité informácie sa dočítate na stránke www.hyundai.sk/buducnostcaka.

Tento článok vznikol v spolupráci s Hyundai.

6.6.2019
  • marek425

    Elektromobilita je pri sucasnych technologiach slepou ulickou.
    1. Zivotnost baterie je cca 7 rokov, pricom jej kapacita kazdym rokom klesa az na polovicnu hodnotu.
    2. Nova bateria stoji priblizne polovicu z ceny vozidla.
    3. Siet dobijacich stanic zaostava.

    • Tomáš Gurský

      1. Zaruka na bateriu v Tesle je 8 rokov, neobmedzeny pocet kilometrov. Po 100 000 km mi klesla kapacita o 4,5 percenta, pricom najvyraznejsi pokles je na zaciatku, nasledne sa spomaluje. Realne data tu: https://bit.ly/2QYwNWq
      2. Samotna bateria ma vacsiu zivotnost nez cele spalovacie auto a nestoji polovicu. Cena 1kWh baterie sa kazdym rokom znizuje. Bateriu dobijas o 75 – 80% lacnejsie nez tankujes spalovacie auto.
      3. Elektricke auto si narozdiel od spalovaku vies dobit z obycajnej elektrickej zasuvky doma alebo v praci. Rychlonabijacie stanice sa vyuzivaju najma pre tranzit a je mozne ich najst tu: https://www.plugshare.com/

      • jookas

        az na to ze za tretinu ceny tesly sa da kupit aj normalne auto :)

        • Stefan

          Daj, prosím, konkrétny príklad. Nech sa zasmejem.

    • MatejB

      2-3 roky dozadu to bola pravda, v sucasnej dobe je to skor 1/4-1/3 ceny vozidla, ale dolezitejsie je ze trend zlacnovania sa nezastavil a cena baterii stale klesa. Taktiez naklady na udrzbu a servis motora su znacne nizsie. Aj poruchovost je nizsia.

      Ale najhlavnejsi je fakt ze stale je tu potencial na novsie efektivnejsie technologie, na kt. pracuju velke svetove koncerny. Konkretne grafenove baterie uz existuju, testuju sa a treba navrhnut masinu co ich bude lacno vyrabat – rovnako sme zacinali aj s LiPo technologiou.
      Siet zaostava lebo nie je dopyt. Ked bude dopyt, bude aj ponuka.

      • marek425

        Je to slepa ulicka.

+

http://sk.hit.gemius.pl/lshitredir/id=UTxbqR9e_HTUWE3EpyRo45k5zvnwYI7Q2O_U94x0ttr.N7/fastid=cntxydfcosuqwskfgxcfrobciplv/stparam=saheknirsk/nc=0/gdpr=0/gdpr_consent=/url=