Hyperloop má za sebou prvý verejný test, ktorý dopadol presne podľa očakávaní spoločnosti. Hyperloop One, ktorý sa snaží realizovať víziu Elona Muska o verejnej doprave budúcnosti, úspešne ukázal, že jeho pohon funguje. V nevadskej púšti dosiahol testovací modul Hyperloopu maximálnu rýchlosť 187km/h, pričom túto dosiahol za neuveriteľných 1,1 sekundy. Preťaženie v momente zrýchľovania bolo 2,4G.
Testovacia jazda platformy bola vykonaná na 300 metrovom úseku, na ktorého konci bola spomalená pomocou piesku. Celé to trvalo niečo cez 2 sekundy. Boli to však veľmi dôležité sekundy, keďže celý svet a sa po prvýkrát pozeral, ako test pohonu dopadne. Vzbudzuje to nádeje, že Hyperloop má skutočne budúcnosť a že jeho vývoj napreduje veľkými krokmi vpred. Pre spoločnosť Hyperloop One išlo o veľký krok, ktorým vzbudila dôveru v tento koncept dopravy nielen u bežných ľudí, ale najmä u investorov. Tí mimochodom odklepli spoločnosti finančnú injekciu v hodnote 80 miliónov dolárov. Ako vyzerala testovacia jazda si môžete pozrieť na videu.
https://www.youtube.com/watch?v=XsYUbaxINbk
Hyperloop One plánuje jazdy Hyperloopom začať využívať už do roku 2019, kedy by sa mal týmto spôsobom začať prepravovať náklad. Do roku 2021 chcú spustiť komerčnú prevádzku aj pre ľudí. Mimochodom, dráha v Nevade nebola plne dokončená a ako aj jeden so spoluzakladateľov spoločnosti podotkol, nešlo o ukázanie plného potenciálu systému, ale o demonštráciu toho, že na projekte naozaj pracujú, a čo je dôležitejšie, že aj funguje. “Akonáhle dostaviame dráhu, budeme schopní demonštrovať rýchlosti na úrovni 550 km/h” – stále na otvorenom priestranstve bez vloženia platformy do potrubia.
uplne je to trapne oni ide demostrovat ako to funguje a pritom ide o kolajnice, ako na vlak ziadne potrubie ani nic!!!! ,,,,,,mali by skor postavit plne funkcnu drahu a potom to ukazovat ze nieco funguje.
ais tak ukazka funkcnosti niecoho co sa pouziva realnom zivote napr pri magleve
Ty budeš pokrokový vizionár, viac takých potrebujeme, viac.
Gemer teraz majú v akcii za 30 centov inak (v mojej samoške).
tebe očividne nefunguje ani klávesnica…
kolko pasazierov pouzilo sacok ? :D
Tých 550km/h by som radšej na otvorenom priestranstve bez potrubia ani neskúšal. Veď už pri 400km/h sa pri vývoji rýchlovlakov v Číne trápili so sklom aby vydržalo náraz vtáka ktorý by nemusel stihnúť uletieť. :D
Akoze sorry, ale toto co mal by za test? Co sa tam testovalo? Urychlovanie linearnymi motormi? Ved to sa pouziva uz peknych par rokov na tratiach systemu Maglev. Alebo tam testovali to zastavova nie pieskom?
LOL Presne, ako keby testovali maglev… Mimochodom, to ani robiť nemuseli, stačí ísť napr. do kórejského Soulu. Keď sa chcú chvastať testom hyperloopu, nech ho testujú v tých vákuových trubiciach. -_- Až potom sa môžme baviť o Hyperloope…
a co sa cudujes ved “mojandroid” ani nevie ze to nie hyperloop one chce postavit hyperloop na slovensku ale hyperloop transport technologies co jo konkurencna spolocnost pre nich nieje problem rovnako ako pre mnohych z USA oslavovat objav uz objaveneho
Neobjavili nič nové. V podstate dajú rýchlovlak do trubice. Nič viac nič menej. A ten test je ale že total FAIL. “Testovacia jazda platformy bola vykonaná na 300 metrovom úseku” to je úplne top táto informácia :D Takže čo sme sa dozvedeli? Nič. Aká je výpovedná hodnota tohto článku? 0
Čo robí článok o Hyperloope na android portáli? Čo má vlak spoločné s androidom preboha.
Proof of concept tebe asi nic nehovori, pravdepodobne preto ze nic netvoris.
proof of concept ? concept tazko mozes nazvat nieco co sa uz komercne a uspesne pouziva
Rozdiel je v tom, že doteraz to všetko bola teória a teraz to začína nadobúdať reálne rozmery. Zbytočné ti je niečo na papieri, keď to nedokážeš využiť v praxi.