Aj keď to stále znie ako sci-fi, tak revolúcia vo svetovej doprave by mohla ako prvá prísť do strednej Európy, a to aj vrátane Slovenska. Spoločnosť Hyperloop Transportation Technologies (HTT) už dávnejšie avízovala svoje plány o vybudovaní prvej komerčnej trate Hyperloop medzi európskymi veľkomestami, medzi ktorými bola aj Bratislava, Viedeň či Budapešť. Spoločnosť dokonca so Slovenskom podpísala už aj potrebné dohody, ktoré umožňujú výstavbu trate cez naše územie. HTT teraz rozširuje tzv. European Hyperloop o ďalšiu zastávku a dôležitý dopravný uzol, Brno, ktoré má byť medzizastávkou na trati smerom do Prahy.
Hyperloop Transportation Technologies podpísalo predbežnú dohodu s mestom Brno, v ktorom by teoreticky mohla vyrásť ďalšia zastávka Hyperloopu. Cesta z Bratislavy do Brna by sa tak mala z 90 skrátiť na 10 minút. Za tento čas prejde Hyperloop približne 130km! "Svet už je pripravený pre Hyperloop," hovorí CEO spoločnosti Dirk Ahlborn. Podpísaním ďalšej dohody s mestom Brno je jeho realizácia o krok bližšie k realite.
Samozrejme, Hyperloop musíme stále brať s určitou dávkou rezervy. Momentálne je tento typ dopravy stále v štádiu vývoja a testovania. Podľa Ahlborna, ale jeho inžinieri vyriešili všetky technické problémy. Hyperloop je podľa jeho slov v podstate len akýmsi mixom už existujúcim technológií. Problém je najmä legislatíva a potrebné povelenia k výstavbe. "Staviame úplne nový typ prepravy. Je preto potrebné vytvoriť nové regulácie a bezpečnostné štandardy, a to bez podpory vlád nejde." hovorí Ahlborn.
Prvá testovacia dráha HTT by mala byť postavená do konca tohto roka, pričom je šanca, že sa bude nachádzať priamo na Slovensku. Stále je však otázne, či to všetko vyjde podľa predstáv a plánov, ktoré si spoločnosť stanovila. Ak áno, tak pre verejnosť by mohla byť prvá komerčná preprava spustená už do roku 2020.
Zdroj: HTT Facebook, wired.com
Ked citam o hyperloop a vychodnej europe, tak myslim len na jedno – TUNEL. Preco by tu, kde je nizka hustota premavky, nizke mzdy, nizka mobilita, vysoka korupcia, chcel stavat nevyskusanu extra drahu technologiu? Viem len jeden dovod – chcu vycucat nielen investorov, ale cez ficov a richterov aj verejne zdroje.
Je vela lacnych penazi, vela investorov si nevidi cez spicku nosa, uradnici su korupcni hlupaci, tak im podme nakukat nejake pixloviny, v mediach to budeme opakovat ako goebbels, a oholime ich. Ak sa vykope nejaka diera, tak to skonci ako v BA metro.
Ale aj tu sa nabali zopar elementov – uz len tie uplatky pre uradnikov, kocnerovcov a bastrnakov na povolenia, licencie, jednania, obediky, recepcie, sluzobne cesty …
presne toto napadlo i mna. Mozno sme len velky pesimisti, ale nevidim jediny dovod, preco by si mali vybrat prave nas. Vsetko to znie velmi uzasne na to aby to bola pravda. Uvidime za par rokov resp 2020 ako spomina clanok :)
Tak ťažko povedať znie to neuveriteľne no neostáva nám nič iné ako čakať aspoň na tú testovaciu dráhu, tunel to podľa mňa nemusí byť určite sú aj iné krajiny kde sa dá tunelovať lepšie :D no možno som príliš optimista ja ?
https://youtu.be/taJ4MFCxiuo
:-)
Keď som sa tu pýtal pánov redaktorovov čo majú články o elektromobiloch spoločné s androidom,tak som dostal odpoveď,že aplikáciu….No ok teda,ale čo má táto hovadina spoločné s androidom??????
Aplikácie ktoré si za 10 minút stihneš pozrieť pri ceste do Brna :D
:D :D :D Pravda,tak to by chcelo aj o TOI TOI-och písať :D